0% Complete
|
ورود به سامانه
|
ثبت نام
صفحه اصلی
/
شانزدهمین کنفرانس ملی و دهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
تشخیص سطح توجه و تعامل یادگیرندگان در کلاس های بر خط با استفاده از شبکه های عصبی
نویسندگان :
هانیه موسی علی (دانشگاه تهران) , امید فاطمی (دانشگاه تهران)
کلمات کلیدی :
شبکه های عصبی،بینایی ماشین
چکیده :
یادگیری الکترونیکی به شکل های مختلفی، از جمله آنلاین، تلفیقی، سنکرون و آسنکرون برگزار میشود. تشخیص سطح مشارکت، تعامل و توجه یادگیرندگان در کلاس های الکترونیکی به یک چالش تبدیل شده است. در این راستا، برنامه های کاربردی برای معلمان برای درک بهتر احساسات یادگیرندگان و تشخیص سطح تعامل آن ها در یک کلاس الکترونیکی توسعه داده شده است. در این پژوهش برای این کار ابتدا تصاویر چهره یادگیرندگان از طریق دوربین رایانه یا لپ تاپ دریافت میشود سپس ویژگی های مربوط به حرکات چشم ها و احساسات یادگیرنده مانند عصبانیت ، ترس، خوشحالی ، ناراحتی و خنثی از تصاویر چهره استخراج میشود. این ویژگی ها به عنوان ویژگی های موثر در تصمیم گیری سطح تعامل یادگیرنده استفاده میشود. این روش بر روی ویدیو های ضبط شده یک کلاس تست شده است. نتایج بدست آمده نشان میدهد که یادگیرنده در چه لحظاتی تعامل بالایی دارد و به درس توجه میکند و در چه لحظاتی سطح تعامل پایینی دارد و به کلاس یا درس توجهی ندارد.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.4.5