0% Complete
|
ورود به سامانه
|
ثبت نام
صفحه اصلی
/
شانزدهمین کنفرانس ملی و دهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
بررسی اثربخشی محتوای چند رسانه ای مدرس ساخته درس زبان انگلیسی در دوران پاندمی کوید 19
نویسندگان :
زهرا کریمیان (دانشگاه علوم پزشکی شیراز) , لاله خجسته (دانشگاه علوم پزشکی شیراز)
کلمات کلیدی :
محتوای الکترونیکی،زبان انگلیسی،چندرسانه ای،دانشجو،پاندمی،اثربخشی
چکیده :
در دوران پاندمی کوید 19 دسترسی به کلاس های حضوری امکان پذیر نبود و آموزش از طریق محیط های آنلاین ارائه شد. یکی از شیوه های متداول در انتقال محتوا، استفاده از چندرسانه ای ها بود. یکی از دروس پرکاربرد و دارای مخاطبین زیاد، دروس عمومی به ویژه زبان انگلیسی است. تحقیق حاضر به بررسی اثربخشی کیفیت محتواهای الکترونیکی محقق ساخته زبان انگلیسی از دیدگاه دانشجویان می پردازد. تحقیق به شیوه پیمایشی و بر روی 610 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز که درس زبان انگلیسی را در دو ترم مصادف با کرونا تجربه کردند انجام شد. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته در مقیاس لیکرت شش گزینه ای بود. نتایج نشان داد اغلب مولفه ها از دیدگاه دانشجویان اثر بخش بود و نتایج به تفکیک جنسیت، دانشکده، رشته، مقطع، گروه سنی، دسترسی به امکانات و تجهیزات تفاوت معنادار داشت. محتواهای الکترونیکی به لحاظ انعطاف پذیری و امکان تمرین و تکرار با استقبال دانشجویان مواجه شدند و رعایت جنبه های تعاملی در تولید، می تواند اثربخشی آن را افزایش دهد.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.4.5