0% Complete
|
ورود به سامانه
|
ثبت نام
صفحه اصلی
/
شانزدهمین کنفرانس ملی و دهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
ارزشیابی کیفیت تدریس تلویزیونی درس ریاضی پایه پنجم ابتدایی از دیدگاه متخصصان آموزش
نویسندگان :
کیومرث تقی پور (دانشگاه تبریز) , پریا برزگر (دانشگاه تبریز)
کلمات کلیدی :
ارزشیابی کیفیت،تدریس تلویزیونی،درس ریاضی
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف ارزشیابی کیفیت تدریس تلویزیونی درس ریاضی پایه پنجم ابتدایی از دیدگاه متخصصان آموزش در سال تحصیلی 1400-1401 انجام گرفت. نوع پژوهش ارزشیابانه می باشد. جامعه پژوهش، تمام جلسات تدریس تلویزیونی درس ریاضی پایه پنجم ابتدایی بود که با روش نمونه گیری هدفمند تعداد 7 جلسه به عنوان نمونه آماری جهت ارزشیابی انتخاب شد. در پژوهش حاضر، به منظور جمع آوری داده ها، از ابزار محقق ساخته استفاده شد که ارزشیابی برنامه های آموزشی تلویزیونی توسط 8 ارزیاب (متشکل از تکنولوژیست های آموزشی و برنامه ریزان درسی و معلمان درس علوم تجربی) انجام شد که برای بررسی پایایی ابزار از توافق بین ارزیابان استفاده شد که ضریب توافق 78/0 به دست آمد که حاکی از پایایی بالای ابزار می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده از آزمون t تک نمونه ای استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که کیفیت تدریس تلویزیونی در درس ریاضی پایه پنجم ابتدایی در مولفه محتوا (93/4) و در مولفه طرح تدریس (55/3) و در مولفه فنی (75/4) بالاتر از حد متوسط می باشد و بنابراین از مطلوبیت کافی برخوردار است.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.4.5