0% Complete
|
ورود به سامانه
|
ثبت نام
صفحه اصلی
/
شانزدهمین کنفرانس ملی و دهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
کاربرد واقعیتافزوده در آموزش علوم تجربی مقطع دبستان
نویسندگان :
هانیه زکیخانی (دانشکده غیر دولتی غیر انتفاعی رفاه) , نسترن زنجانی (دانشکده غیرانتفاعی غیردولتی رفاه) , زهرا عسکرینژاد امیری (دانشکده غیرانتفاعی غیردولتی رفاه)
کلمات کلیدی :
واقعیتافزوده،آموزش علوم تجربی،مقطع دبستان
چکیده :
ظهور فناوریهای جدیدی چون واقعیتافزوده و واقعیتمجازی، بسیاری از حوزههای کاری از جمله آموزش را تحت تاثیر قرار داده و به علت انعطاف و جذابیت برای دانشآموزان، از جمله ابزار کمک آموزشی، در حوزه آموزش مجازی و آموزش حضوری و سنتی محسوب میشود. پژوهشها در این حوزه نشاندهنده کاربرد این فناوریها در آموزش و همچنین بهبود کیفیت و عملکرد دانشآموزان به دلیل جذابیت و انعطاف این تکنولوژیهای جدید میباشد. از آنجاییکه فناوری واقعیتافزوده راهحل خوبی برای برطرفکردن بسیاری از چالشهای موجود در درس علوم ارائه کردهاست، این درس به عنوان یکی از درسهای مهم و کاربردی مقطع دبستان در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است. علیرغم اینکه در سالهای اخیر، پژوهشهای بسیاری در زمینههای مختلف از جمله کاربرد این قابلیت در آموزش صورت گرفته اما استفاده گسترده این فناوری در مدارس کمتر دیده میشود. این پژوهش تلاشی برای استفاده از فناوری واقعیتافزوده در حوزه آموزش علوم دبستان میباشد. به این منظور در این پژوهش، یک اپلیکیشن با استفاده از نرمافزارهای یونیتی و وفوریاانجین به عنوان ابزار پیادهسازی اپلیکیشنهای واقعیتافزوده و SketchUp برای طراحی مدلهای سهبعدی طراحی و پیادهسازی شدهاست. این اپلیکیشن برروی سیستم عامل اندروید قابل نصب بوده و نصب آن مانند سایر اپلیکیشنهای اندرویدی میباشد.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.4.5