0% Complete
|
ورود به سامانه
|
ثبت نام
صفحه اصلی
/
شانزدهمین کنفرانس ملی و دهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
ارائه الگوی یادگیری معکوس: راهکاری برای آموزش زبان دوره اول متوسطه
نویسندگان :
زهرا طالب (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب) , زهرا پورقربان (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب)
کلمات کلیدی :
الگوی یادگیری معکوس،زبان انگلیسی،مدل مفهومی سه شاخکی
چکیده :
هدف این پژوهش ارائه الگوی یادگیری معکوس بر اساس مدل مفهومی سه شاخکی است. روش پژوهش آمیخته از نوع اکتشافی در دو بخش کیفی و کمی بود. در بخش کیفی رویکرد تحلیل مضمون و در بخش کمی اعتبار یابی الگو بود. جامعه مورد مطالعه در بخش کیفی شامل اساتید متخصص و مجرب در حوزه آمورش و یادگیری معکوس و در بخش کمی شامل معلمان زبان انگلیسی در مقطع متوسطه اول آموزش و پرورش منطقه 11 شهر تهران بود. حجم نمونه و شیوه نمونه گیری در بخش کیفی بر اساس اصول اشباع نظری، 12 نفر از اساتید دانشگاه با استفاده از روش هدفمند از روش نمونه گیری هدفمند در دسترس و در بخش کمی 26 نفر از معلمان زبان انگلیسی متوسطه اول منطقه 11 آموزش و پرورش شهر تهران به همین روش انجام پذیرفت. جهت جمع آوری داده ها در بخش کیفی از روش مصاحبه نیمه ساختار یافته و روش اسنادی و در بخش کمی از پرسشنامه 38 سوالی بر اساس طیف لیکرت پنج درجه ایی استفاده شد. جهت تحلیل داده ها در بخش کیفی از روش کد گذاری و با استفاده از نرم افزار مکس.کیو.دا استفاده شد.یافته های پژوهش نشان می دهد 38 مولفه در ارائه الگوی یادگیری معکوس بر اساس مدل مفهومی سه شاخکی شناسایی شدند که 21 مولفه از بین این مولفه ها در بخش مولفه های ساختاری، 8 مولفه در بخش مولفه های زمینه ایی و 9 مولفه در بخش مولفه های رفتاری قرار گرفتند. توجه به این مولفه ها در ارتقا کیفیت آموزش زبان انگلیسی در دوره اول متوسطه تأثیر زیادی دارد.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.4.5