0% Complete
|
ورود به سامانه
|
ثبت نام
صفحه اصلی
/
شانزدهمین کنفرانس ملی و دهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
رضایتمندی دانشجویان از کیفیت آموزش مبتنی بر مغز
نویسندگان :
محبوبه فناخسرو (دانشگاه فرهنگیان - پردیس نسیبه تهران)
کلمات کلیدی :
آموزش مبتنی بر مغز،یادگیری مبتنی بر مغز،رضایتمندی،یادگیری الکترونیکی
چکیده :
هدف از انجام تحقیق حا ضر بررسی ر ضایتمندی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از کیفیت آموزش مبتنی بر مغز در درس سلامت، بهداشت و صیانت از محیط زیست در نیمسال اول 99-98 است. روش پژوهش کیفی ، از نوع پدیدارشناسی است و شرکت کنندگان در پژوهش 20 نفر از دانشجویان بودند که با روش نمونه گیری مطلوب انتخاب گردیدندو دیدگاه ها و تجارب یادگیری آنان در آموزش حضوری و سامانه اینترنتی گردآوری و با استفاده از نرم افز ار MAXQDA مورد بررسی قرار گرفت و بعد از حذف کدهای مشترک، 27 کد مفهومی استخراج گردیدو نتایج نشان داد: دانشجویان از کیفیت آموزش مبتنی بر مغز رضایت داشتند ، تجارب زیادی کسب کرده اند واهداف یادگیری مورد نظر محقق شدند اما ضرورت فراهم سازی بسترهای فنی و تکنولوژیکی و تجهیز کلاس درس مدنظر آنان قرار داشته است. ایجادعلاقه، تکالیف منطقی تر، لذت بخش شدن مطالعه، یادگیری مناسب، احساس خوشحالی ضمن تحصیل، تمایل، سادگی، عدم خستگی، صرف کردن زمان کمتر به ترتیب مهمترین ویژگی آموزش مبتنی برمغز بود. نتایج این مطالعه نشان داد که آموزش به شیوه ی یادگیری مبتنی بر مغز سبب ارتقاء یادگیری معنادار، تصویر سازی ذهنی ،راهبردهای شناختی و رشد انگیزشی دانشجویان، گردیده است.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.4.5