0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
Investigating Usage and Attitudes Toward Artificial Intelligence Among Employees in a Communication Organization
نویسندگان :
Mohammad Reza Hasani
1
Fateme Mohtashami
2
Yousef Mahdavi Nasab
3
1- دانشگاه خوارزمی
2- دانشگاه خوارزمی
3- دانشگاه خوارزمی
کلمات کلیدی :
Artificial intelligence،Employee attitudes،Negative attitude،Positive attitude،Usage status
چکیده :
This study investigated employees' positive and negative attitudes toward artificial intelligence (AI) using a descriptive-survey approach. Data were collected through a structured questionnaire comprising 16 closed-ended questions rated on a 5-point Likert scale, along with supplementary questions addressing AI usage patterns, frequency, and challenges encountered. The sample comprised 50 employees from Peyman Pardaz Communication Company, specializing in information and communication security services. Results revealed that positive attitudes toward AI, particularly regarding its potential to improve efficiency and streamline work processes, were high, with mean scores ranging from 3.82 to 4.26. Conversely, negative attitudes, such as concerns about job displacement, were comparatively lower, with mean scores ranging from 1.74 to 3.3. The findings underscore the importance of fostering positive attitudes through education and clear communication of AI's benefits while addressing potential concerns to promote its acceptance and effective integration within organizational contexts.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
رابطه مهارت های فراشناختی و خلاقیت هیجانی در دانشجویان الکترونیکی دانشگاه اصفهان:تاکید برتفاوت های جنسیتی
منیر مصور - یاسمین عابدینی - اعظم اسفیجانی
Ethical Framework for the Application of Intelligent Systems in Iranian Universities
Sajjad Saed - Gholam Ali Montazer - Kamand Kalashi - Sajedeh Olyaee
طراحی پلتفرم یادگیری الکترونیکی برای مدیریت ریسک در زنجیره تأمین صنعت مس
سیدمصطفی سیدباقری شریف آباد - رضا مرتضایی نژاد میمندی
نقش سبک شناختی در برنامهنویسی: به سوی شخصیسازی یاددهی الکترونیکی برنامهنویسی
زهرا کریمی - لیلا صمیمی دهکردی - منیژه کاوه
Interactivity Variable in the Process of Online Gaming: The Scrutiny of Its Role in Learning English Vocabulary via Tech Platforms
Zari Saeedi - Mahdi Rezaei - Hossein Bagheri
Evaluating Public Adoption of Technology Enhanced Learning: A Case Study from Shiraz University Science Night
Sonia Sepahi - MohammadAmin Jomepour - Mohammad Shirzade Ardahaei - Elnaz Ardeshiri - Ali Akbar Safavi
An analytical comparison of four education models: a faculty's and student's perspective
Taghi Javdani Gandomani - Mina Ziaei Nafchi
متاورس صنعتی ابزاری کارآمد برای آموزش، یادگیری و دستیابی به صنعت 5
طاهره مومنی - علی اشرفی
The Effect of AI-based Feedback Provision on Iranian EFL Learners’ Writing Performance and their Attitude
Mina Seifi - Mahdi Mahmodi
Engagement Analysis of Learners Using Emotions: The SimEng System
Somayeh Malekshahi - Omid Fatemi
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5