0% Complete
صفحه اصلی
/
شانزدهمین کنفرانس ملی و دهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
Remote laboratories for practical experiments on renewable energies at European universities
نویسندگان :
Susanna Correnti
1
Luca Del Zotto
2
Enrico Bocci
3
Ilaria Reggiani
4
Arturo Lavalle
5
1- Università Degli Studi Guglielmo Marconi
2- Università Telematica eCampus
3- Università Degli Studi Guglielmo Marconi
4- Università Degli Studi Guglielmo Marconi
5- Università Degli Studi Guglielmo Marconi
کلمات کلیدی :
remote laboratory،STEM education
چکیده :
COVID-19 has challenged us to re-conceptualise STEM and engineering education. Practical and laboratory experiences are pivotal for those subjects. With the pandemic to continue the laboratories tasks were not possible in traditional laboratories. Recognising the challenge posed by COVID-19, and the importance of renewable and sustainable energy in addressing the climate crisis, the paper summaries the RE-OPEN project goals and challenges toward the setting up of a standard ICT solution of “Remote labOratories for Practical Experiments on renewable energies at EU uNiversities (RE-OPEN)”. The aim of the project is also to develop a LMS based on Moodle platform, connected through a series of lab servers that allows access and control of the lab equipment.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Learning Lessons from the UNITEL Project Module: Universities- Business Collaboration (An Overview and Some Experiences)
Seyed Komail Tayebi - Zahra Zamani
بررسی کاربردهای واقعیت مجازی در فرآیند یادگیری شرکت پالایش نفت اصفهان
محمد رضا امیریوسفی - جواد قربانی - اسماعیل فرح بخش
Adoption of Chatbots in Higher Education: Global Insights and Recommendations for Iran
Kamand Kalashi - Gholam Ali Montazer - Sajjad Saed - Sajedeh Olyaee
AI and the Future of Higher Education: A Guide for Policymakers
Badrosadat Nategholeslam Shirazi - Ali Akbar Safavi
مقایسه معماری پداگوژیک شبکه اجتماعی دانشآموزی (شاد) با سامانههای مدیریت یادگیری مورداستفاده در مدارس کشورهای توسعهیافته و ارائه راهکارهایی برای بهبود آن
سید علی خالقی نژاد
A study of the relationship between verbal immediacy and cognitive engagement in online learning
Seyed Abdollah Ghasemtabar - Seyed Amir Ghasemtabar - Yousef Mahdavinasab
An analytical comparison of four education models: a faculty's and student's perspective
Taghi Javdani Gandomani - Mina Ziaei Nafchi
تأثیر بازی گونه سازی بر علاقه و اشتیاق به یادگیری
احسان افضلی - مهرانگیز علی نژاد - بدرالسادات دانشمند
بررسی دانش، نگرش و توانایی اساتید در استفاده از هوش مصنوعی در تدریس و یادگیری و پژوهش
سیدامین عظیمی
IDSOJ: An Intrusion Detection System in Online Judges for evaluating programming exercises
Sergio Alloza-García - Iván García-Magariño - Javier Bravo-Agapito - Raquel Lacuesta Gilaberte
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5