0% Complete
صفحه اصلی
/
شانزدهمین کنفرانس ملی و دهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
Analysis of Teaching and Learning in Moodle with the Help of Visualization with Power BI: Case Study of e-Learning Course of University of Tehran
نویسندگان :
Ali Khojastehfar
1
Seyyed Saeed Safai
2
Hossein Sabouri Abarbekouh
3
Omid Fatemi
4
1- دانشگاه تهران
2- دانشگاه تهران
3- دانشگاه تهران
4- دانشگاه تهران
کلمات کلیدی :
KPI،Learning Analysis،Moodle،Power BI،Teaching and Learning،Visualization
چکیده :
Today's world is the world of BIG DATA, and this issue is inevitable regarding the processes of teaching-learning and its analysis. In particular, we know that the amount of reliable data has grown significantly due to the exponential use of online education tools such as LMS and LCMS in the teaching and learning processes. Based on this, the current research seeks to use these data in learning analytics. For this purpose, this research has tried to convert the data of the Moodle system with the help of Microsoft Power BI into dynamic and interactive visualized reports for the decision-making of the three main stakeholders of education, i.e., managers, professors, and students. To examine these results realistically, all cases were made in the e-learning course at the University of Tehran.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارزشیابی کیفیت تدریس تلویزیونی درس ریاضی پایه پنجم ابتدایی از دیدگاه متخصصان آموزش
کیومرث تقی پور - پریا برزگر
Investigating the Affordances of Artificial Intelligence-driven Games in Learning Medical English
Saeed Khazaie - Abbas Saghaee
درس آموخته های سیاستی آموزش الکترونیکی در دوران همه گیری بیماری کووید- 19
غلامعلی منتظر - مریم علی اکبری - مهدیه فرازکیش
بررسی تاثیر روشهای نوین آموزشی در آموزش کنترلکنندههای منطقی برنامهپذیر به پرسنل صنعت مس
محدثه قیاسی - روح الله زین الدینی - محدثه ابراهیمی
برگزاری دوره های زبان تخصصی ویژه پرسنل مجتمع مس سرچشمه رفسنجان
سحر عباسی سرداری - محمدرضا ابراهیم نژاد - مصطفی کیانی فر
A Critical Review of the Effect of Portfolio Assessment on Writing Anxiety, Performance and Autonomy
Mohsen Shahrokhi - Zahra Mohebati - Mozhgan Talebi
The Impact of Microlearning on Employee Professional Development
Elham Akbari - Mobin Tatari
Homogeneous Grouping of e-Learners based on Felder-Silverman Model of their Learning Style
Gholamali Montazer
متاورس صنعتی ابزاری کارآمد برای آموزش، یادگیری و دستیابی به صنعت 5
طاهره مومنی - علی اشرفی
روشهای تعاملی در یاددهی و یادگیری الکترونیکی: حل مسئله با استفاده از برنامه اسکرچ
ابوالفضل رفیع پور - پویا کریمی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5