0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
کاربرد فناوریهای واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) در یادگیری و یاددهی تاریخ هنر: بازسازی آثار هنری در محیطهای الکترونیکی
نویسندگان :
مرضیه قاسمی
1
مهدی خسروی
2
1- دانشگاه سیستان و بلوچستان زاهدان
2- دانشگاه سیستان و بلوچستان زاهدان
کلمات کلیدی :
واقعیت افزوده AR،واقعیت مجازی VR،آموزش تاریخ هنر،یادگیری تعاملی
چکیده :
پیشرفتهای اخیر در فناوریهای واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) امکان ارائه روشهای نوین و تعاملی در آموزش تاریخ هنر را فراهم آورده است. این مقاله به بررسی کاربرد این فناوریها در یادگیری و یاددهی تاریخ هنر و بازسازی آثار هنری در محیطهای الکترونیکی میپردازد. استفاده از AR و VR نه تنها به دانشآموزان این امکان را میدهد که آثار هنری را از زوایای مختلف مشاهده کنند، بلکه تجربهای غنی و تعاملی برای درک بهتر سبکها، تکنیکها و تاریخچه این آثار فراهم میآورد. تحقیق نشان میدهد که این فناوریها میتوانند بهطور چشمگیری مشارکت و انگیزه دانشآموزان را در فرآیند یادگیری افزایش دهند. علاوه بر این، AR و VR میتوانند محدودیتهای فیزیکی دسترسی به آثار هنری و موزهها را برطرف کنند و فرصتهای آموزشی جدیدی برای یادگیری تاریخ هنر در اختیار دانشآموزان قرار دهند. با این حال، چالشهایی مانند هزینههای بالا، نیاز به تجهیزات پیشرفته و عدم آشنایی کامل معلمان و اساتید با این فناوریها همچنان مانع استفاده گسترده از این فناوریها در مدارس است. در نهایت، این مقاله پیشنهاد میکند که با توجه به مزایای این فناوریها، باید تلاشهای بیشتری در جهت توسعه محتواهای آموزشی و فراهمآوری دسترسی به تجهیزات مناسب صورت گیرد
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Artificial Intelligence in Education: Challenges and Solutions Through the Eyes of Students
Azam Esfijani - Mohammad Reza Nili - Matin Sadat Kazemi
Instruction and Evaluation in Face to Face and Online Education: Voices of Faculties and Online Graduate Students of TEFL
Nazanin Adhami - Mahboubeh Taghizadeh - Adib Ahmadi Mahjoub
آسیب شناسی آموزش مجازی درس تربیت بدنی در عصر زیست کرونا
سعید شریفی رهنمو - مرتضی شاهمرادی - مجید شریفی رهنمو
Design, implementation and evaluation of the effectiveness of training caregivers of Alzheimer's patients by micro-learning method.
Nima Rafiee - Manoosh Mehrabi - Zahra Karimian
گزارش یک تجربه موفق : آموزش ابزارهای آزمون ساز مبتنی بر هوش مصنوعی در دانشجویان مقطع کارشناسی رشته بهداشت مدارس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 1403
بهاره قوامی حسین پور
Investigating Factors Contributing to Online Language Learning Success: Student Teachers’ Perspectives
Soraya Zafarpour - Mahboubeh Taghizadeh
Extracting the main aspects of E-learning readiness assessment for Iraqi universities
Yasser Kareem Al-Rikabi - Gholam Ali Montazer
برگزاری دوره های زبان تخصصی ویژه پرسنل مجتمع مس سرچشمه رفسنجان
سحر عباسی سرداری - محمدرضا ابراهیم نژاد - مصطفی کیانی فر
Enhancing Online English Teaching: A Systematic Literature Review
Fatemeh Takallou
Investigating the Impact of Game-Based Assessment on Exam Anxiety Among Third-Grade Students in Mathematics
Mohammad Reza Hasani - Fateme Javan - Yousef Mahdavi Nasab
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5