0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
کاربرد فناوریهای واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) در یادگیری و یاددهی تاریخ هنر: بازسازی آثار هنری در محیطهای الکترونیکی
نویسندگان :
مرضیه قاسمی
1
مهدی خسروی
2
1- دانشگاه سیستان و بلوچستان زاهدان
2- دانشگاه سیستان و بلوچستان زاهدان
کلمات کلیدی :
واقعیت افزوده AR،واقعیت مجازی VR،آموزش تاریخ هنر،یادگیری تعاملی
چکیده :
پیشرفتهای اخیر در فناوریهای واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) امکان ارائه روشهای نوین و تعاملی در آموزش تاریخ هنر را فراهم آورده است. این مقاله به بررسی کاربرد این فناوریها در یادگیری و یاددهی تاریخ هنر و بازسازی آثار هنری در محیطهای الکترونیکی میپردازد. استفاده از AR و VR نه تنها به دانشآموزان این امکان را میدهد که آثار هنری را از زوایای مختلف مشاهده کنند، بلکه تجربهای غنی و تعاملی برای درک بهتر سبکها، تکنیکها و تاریخچه این آثار فراهم میآورد. تحقیق نشان میدهد که این فناوریها میتوانند بهطور چشمگیری مشارکت و انگیزه دانشآموزان را در فرآیند یادگیری افزایش دهند. علاوه بر این، AR و VR میتوانند محدودیتهای فیزیکی دسترسی به آثار هنری و موزهها را برطرف کنند و فرصتهای آموزشی جدیدی برای یادگیری تاریخ هنر در اختیار دانشآموزان قرار دهند. با این حال، چالشهایی مانند هزینههای بالا، نیاز به تجهیزات پیشرفته و عدم آشنایی کامل معلمان و اساتید با این فناوریها همچنان مانع استفاده گسترده از این فناوریها در مدارس است. در نهایت، این مقاله پیشنهاد میکند که با توجه به مزایای این فناوریها، باید تلاشهای بیشتری در جهت توسعه محتواهای آموزشی و فراهمآوری دسترسی به تجهیزات مناسب صورت گیرد
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تأثیر تحقیق و توسعه بر توسعه یادگیری الکترونیکی در شرکتهای دانشبنیان و کارگاه های صنعتی ایران
مهلا افشارپور - مهشاد افشارپور
Educational Escape Rooms: A Narrative Review of Design Frameworks in Higher Education
Leila Homayouni - Manoosh Mehrabi
ارزیابی محتواهای الکترونیکی در آموزش عالی براساس عناصر و ترکیب بندی بصری
مریم مومنی رق آبادی - مهرانگیز علینژاد - بدرالسادات دانشمند
Investigating Usage and Attitudes Toward Artificial Intelligence Among Employees in a Communication Organization
Mohammad Reza Hasani - Fateme Mohtashami - Yousef Mahdavi Nasab
Investigating the Impact of Game-Based Assessment on Exam Anxiety Among Third-Grade Students in Mathematics
Mohammad Reza Hasani - Fateme Javan - Yousef Mahdavi Nasab
رضایتمندی دانشجویان از کیفیت آموزش مبتنی بر مغز
محبوبه فناخسرو
Improving Children’s Brushing Habits: The Role of E-Learning in Oral Health Education
Seyyed Najmuddin Amirshah Karmi - Asma Yazdi - Firoozeh Alavian
The Impact of Microlearning on Employee Professional Development
Elham Akbari - Mobin Tatari
کاربرد فناوریهای واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) در یادگیری و یاددهی تاریخ هنر: بازسازی آثار هنری در محیطهای الکترونیکی
مرضیه قاسمی - مهدی خسروی
The effect of competing-based serious game on students' learning and academic engagement in writing course (Case study: serious Norland game)
Reza Hajihaji - Yusuf Mahdavi nasab - Abdullah Qasim Tabar
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5