0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
Evaluating Public Adoption of Technology Enhanced Learning: A Case Study from Shiraz University Science Night
نویسندگان :
Sonia Sepahi
1
MohammadAmin Jomepour
2
Mohammad Shirzade Ardahaei
3
Elnaz Ardeshiri
4
Ali Akbar Safavi
5
1- دانشگاه شیراز
2- دانشگاه شیراز
3- دانشگاه شیراز
4- دانشگاه شیراز
5- دانشگاه شیراز
کلمات کلیدی :
Technology enhanced learning،Education 4.0،learning methods،public events،statistical data analysis
چکیده :
Technology-enhanced learning is revolutionizing the educational landscape with its new approaches in using new technologies and engaging a wide range of audiences. This study assesses the effects of Education 4.0 concepts at Shiraz University Science Night, with a focus on immersive technologies and interactive learning methods. The event attracted around 13,000 people of all ages and included more than 26 booths from different university disciplines. The results from systematic observations and structured interviews show that the booths using enhanced electronic equipment, face-to-face active learning, challenge-based learning, and hands-on activities had the highest levels of engagement, especially among younger people. On the other hand, booths with static displays found it difficult to draw attention, underscoring the necessity of technology-integration and interactive strategies. These results highlight how crucial is to plan educational activities that maximize engagement and learning outcomes by combining technological advancement with active participation at large-scale events.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آسیب شناسی ارزشیابی یادگیرندگان در محیط های الکترونیکی: یک سنتزپژوهی
حامد عباسی کسانی - سعید شریفی رهنمو - فرهاد سراجی - مجید شریفی رهنمو
Enhancing Online English Teaching: A Systematic Literature Review
Fatemeh Takallou
چارچوب نظری و راهکارهای عملی برای توسعه هوشمصنوعی در آموزش و پرورش ایران
معصومه دانیالی
بررسی تاثیر روشهای نوین آموزشی در آموزش کنترلکنندههای منطقی برنامهپذیر به پرسنل صنعت مس
محدثه قیاسی - روح الله زین الدینی - محدثه ابراهیمی
دیدگاه دانشجویان در خصوص ویژگیهای بایسته اساتید برای بهبود مشارکت الکترونیکی کلاسهای مجازی
حبیب اله نادری - حامد میبودی
طراحی محتوای CCDI دانشآموزی: چارچوبها، رویکردها و مدل بومیسازیشده
حسین رضائی استخروئیه
گزارش یک تجربه موفق : آموزش ابزارهای آزمون ساز مبتنی بر هوش مصنوعی در دانشجویان مقطع کارشناسی رشته بهداشت مدارس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 1403
بهاره قوامی حسین پور
نقش سبک شناختی در برنامهنویسی: به سوی شخصیسازی یاددهی الکترونیکی برنامهنویسی
زهرا کریمی - لیلا صمیمی دهکردی - منیژه کاوه
Investigating Usage and Attitudes Toward Artificial Intelligence Among Employees in a Communication Organization
Mohammad Reza Hasani - Fateme Mohtashami - Yousef Mahdavi Nasab
چالش ها وچشم اندازهای به کارگیری اینترنت اشیادرآموزش وپروش
فاطمه السادات فاطمیون عقدا - امیر فروزنده
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5