0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
Artificial Intelligence in Education: Challenges and Solutions Through the Eyes of Students
نویسندگان :
Azam Esfijani
1
Mohammad Reza Nili
2
Matin Sadat Kazemi
3
1- هیات علمی دانشگاه اصفهان
2- هیات علمی دانشگاه اصفهان
3- دانشگاه اصفهان
کلمات کلیدی :
AI in Education،Challenges،Barriers،Strategies،Secondary Education،Students' Perspectives
چکیده :
The integration of AI tools in learning experiences is becoming increasingly common for students in different levels. This research employed a qualitative research design with a phenomenological approach to explore the perceptions of senior high school students regarding AI in educational contexts, its challenges as well as strategies that schools can implement to overcome these barriers. A total 21 students (11-12 grades) were attended in semi-structured interviews. The findings revealed that the most significant challenges they experienced were related to technical barriers and the quality of AI-generated contents. Furthermore, the most frequent concern which they perceived schools should consider is the negative impacts of AI tools on students’ cognitive skills. The primary recommendation from students for enhancing AI effectiveness in education was the provision of comprehensive training on the proper use of the AI tools. The insights contribute to the current discourse on the integration of AI in education provide actionable strategies for its effective implementation.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش سبک شناختی در برنامهنویسی: به سوی شخصیسازی یاددهی الکترونیکی برنامهنویسی
زهرا کریمی - لیلا صمیمی دهکردی - منیژه کاوه
Adoption of Chatbots in Higher Education: Global Insights and Recommendations for Iran
Kamand Kalashi - Gholam Ali Montazer - Sajjad Saed - Sajedeh Olyaee
برگزاری دوره های زبان تخصصی ویژه پرسنل مجتمع مس سرچشمه رفسنجان
سحر عباسی سرداری - محمدرضا ابراهیم نژاد - مصطفی کیانی فر
الگوی یادگیری سازمانی با هوش مصنوعی مبتنی بر رویکرد یادگیری تعاملی
فرهاد شفیع پور مطلق
Enhancing Student Motivation in Science Education through Motion Graphics Designed with Component Display Theory
Ali Hadei - Mahsa Moradi - Yousef Mahdavinasab
بررسی نقش شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بر یادگیری الکترونیکی دانش آموزان در جهت کاهش قلدری سایبری(مورد مطالعه: دانش آموزان پسر مقطع دوم دبیرستان شهر تهران)
مهری حسنوند - زهرا طالب
The effect of competing-based serious game on students' learning and academic engagement in writing course (Case study: serious Norland game)
Reza Hajihaji - Yusuf Mahdavi nasab - Abdullah Qasim Tabar
Investigating Factors Contributing to Online Language Learning Success: Student Teachers’ Perspectives
Soraya Zafarpour - Mahboubeh Taghizadeh
طراحی محتوای CCDI دانشآموزی: چارچوبها، رویکردها و مدل بومیسازیشده
حسین رضائی استخروئیه
ارائه مدلی مبتنی بر یادگیری با استفاده از هوش مصنوعی جهت بالابردن بهره وری بازدیدهای علمی در شرکت صنایع مس ایران
سیدمحمد ناصر حسینی - رضا خواجه حسنی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5