0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
طراحی و اجرای برنامه درسی هوش مصنوعی برای کودکان خردسال: چیستی؟ چرایی؟ و چگونگی؟ در طراحی و اجرای برنامه درسی
نویسندگان :
سپیده عسکری
1
مهرانگیز علینژاد
2
1- دانشگاه شهید باهنر کرمان
2- دانشگاه شهید باهنر کرمان
کلمات کلیدی :
آموزش دوران کودکی،برنامه درسی،هوش مصنوعی
چکیده :
این مقاله به طراحی و اجرای برنامه درسی هوش مصنوعی برای کودکان خردسال میپردازد و اهمیت آموزش این فناوری پیشرفته را در دوران کودکی بررسی میکند. هوش مصنوعی بهعنوان یکی از حوزههای پیشرو در علوم کامپیوتر، نقش کلیدی در شکلدهی آینده کودکان ایفا میکند. هدف این پژوهش، ارائه چارچوبی برای آموزش مفاهیم پایهای هوش مصنوعی به کودکان از طریق رویکردهای تعاملی و بازیمحور است. این برنامههای درسی میتوانند به توسعه مهارتهای تفکر محاسباتی، حل مسئله و خلاقیت کودکان کمک کرده و آنها را برای مواجهه با چالشهای دنیای دیجیتال آماده سازند.مقاله با تبیین چیستی، چرایی و چگونگی آموزش هوش مصنوعی در این سنین، بر اهمیت شخصیسازی یادگیری با استفاده از فناوریهای هوشمند تأکید دارد. همچنین، به چالشهای موجود از جمله کمبود منابع و دانش معلمان در این زمینه پرداخته و راهکارهایی برای طراحی برنامههای آموزشی مناسب ارائه میدهد. نتایج نشان میدهد که ادغام هوش مصنوعی در آموزش کودکان خردسال نه تنها منجر به یادگیری عمیقتر میشود، بلکه مهارتهای اجتماعی و عاطفی را نیز ارتقا میبخشد. در نهایت، مقاله به ضرورت همکاری میان محققان، سیاستگذاران و معلمان برای توسعه برنامههای نوآورانه و فراگیر اشاره دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آموزش آنلاین و پدیده زوم دیسمورفیا در پنجره های مجازی؛ بررسی تاثیر خودکارامدی و نگرانی از بدشکلی در دانشجویان علوم پزشکی
زهرا کریمیان - لیلی مصلی نژاد
Analysis of Teaching and Learning in Moodle with the Help of Visualization with Power BI: Case Study of e-Learning Course of University of Tehran
Ali Khojastehfar - Seyyed Saeed Safai - Hossein Sabouri Abarbekouh - Omid Fatemi
طراحی و اجرای برنامه درسی هوش مصنوعی برای کودکان خردسال: چیستی؟ چرایی؟ و چگونگی؟ در طراحی و اجرای برنامه درسی
سپیده عسکری - مهرانگیز علینژاد
ابعاد پشتیبانی یادگیری الکترونیکی با قابلیت های هوش مصنوعی در آموزش سازمانی
عطا برزگری - فرهاد سراجی
Investigating the Impact of Game-Based Assessment on Exam Anxiety Among Third-Grade Students in Mathematics
Mohammad Reza Hasani - Fateme Javan - Yousef Mahdavi Nasab
مطالعه تطبیقی مولفههای تضمین کیفیت در آموزش عالی جهان و ارائه چهارچوب پیشنهادی به منظور ارتقای کیفیت در نظام آموزش عالی ایران
رحیم مرادی
آسیب شناسی ارزشیابی یادگیرندگان در محیط های الکترونیکی: یک سنتزپژوهی
حامد عباسی کسانی - سعید شریفی رهنمو - فرهاد سراجی - مجید شریفی رهنمو
الگوی آموزشی (آتما) بعنوان حلقه مفقوده بین دانشگاه و بازارکار
مهرانگیز علینژاد
روشهای تعاملی در یاددهی و یادگیری الکترونیکی: حل مسئله با استفاده از برنامه اسکرچ
ابوالفضل رفیع پور - پویا کریمی
کاربرد واقعیتافزوده در آموزش علوم تجربی مقطع دبستان
هانیه زکیخانی - نسترن زنجانی - زهرا عسکرینژاد امیری
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5