0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
آموزش آنلاین و پدیده زوم دیسمورفیا در پنجره های مجازی؛ بررسی تاثیر خودکارامدی و نگرانی از بدشکلی در دانشجویان علوم پزشکی
نویسندگان :
زهرا کریمیان
1
لیلی مصلی نژاد
2
1- دانشگاه علوم پزشکی شیراز
2- دانشگاه علوم پزشکی جهرم
کلمات کلیدی :
زوم دیسمورفیا،دانشجویان علوم پزشکی،اختلال بدشکلی،روانشناسی،آموزش مجازی،یادگیری الکترونیکی
چکیده :
فضای مجازی پیامدهای بسیاری را بر زندگی فردی و اجتماعی ما به دنبال داشته است. حضور در فضای مجازی و دسترسی به اطلاعات دیگران زمینه مقایسه و نقادی درونی را فراهم می کند. تحقیقات نشان داده که افراد به ویژه بر ویژگی های ظاهری خود توجه و تمرکز بیشتری دارند و این امر به ویژه بعد از پاندمی کرونا شدت بیشتری یافت و از این رو پدیده ای با نام زوم دیسمورفیا (احساس بدشکلی از دریچه پلتفورم هایی نظیر زوم، ادوبی کانکت و اسکایپ) قابل بحث است. این تحقیق به شیوه پیمایشی به بررسی زوم دیسمورفیا و تاثیر خودکارامدی و نگرانی از بدشکلی بر زوم دیسمورفیا می پردازد. نتایج نشان داد هر دو عامل تاثیر معنی داری دارند اما سهم نگرانی از بدشکلی بیشتر است. به نظر می رسد توسعه بینش و مداخلات شناختی می تواند در کاهش زوم دیسمورفیا موثر باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Learning activities in online EFL classrooms through the lens of learning theories
Sadegh Hemmati Salekdeh - Jaleh Hassaskhah
مقایسه اثربخشی روش های آموزشی سنتی، تعاملی و ترکیبی در بانک ملی ایران
محسن بیرامی - مجید دشتی رحمت آبادی - سارا لرستانی
Investigating Usage and Attitudes Toward Artificial Intelligence Among Employees in a Communication Organization
Mohammad Reza Hasani - Fateme Mohtashami - Yousef Mahdavi Nasab
Educational Escape Rooms: A Narrative Review of Design Frameworks in Higher Education
Leila Homayouni - Manoosh Mehrabi
معیارهای ارزیابی کیفیت آموزشی موسسات آموزش الکترونیکی غیرانتفاعی الکترونیکی
فرهاد سراجی
تحلیلی روانسنجی بر عوامل موثر بر مشارکت اعضای هیات علمی در توسعه دوره های موک از نظر خبرگان آموزش الکترونیکی دانشگاههای علوم پزشکی
زهرا کریمیان - الهه شجاعی - مریم غلامی
تشخیص سطح توجه و تعامل یادگیرندگان در کلاس های بر خط با استفاده از شبکه های عصبی
هانیه موسی علی - امید فاطمی
Knowledge and Strategies for Online Classroom Management: TEFL Faculty Insights
Sahar Amirkhani - Mahboubeh Taghizadeh
گزارش یک تجربه موفق : آموزش ابزارهای آزمون ساز مبتنی بر هوش مصنوعی در دانشجویان مقطع کارشناسی رشته بهداشت مدارس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 1403
بهاره قوامی حسین پور
طراحی و اجرای برنامه درسی هوش مصنوعی برای کودکان خردسال: چیستی؟ چرایی؟ و چگونگی؟ در طراحی و اجرای برنامه درسی
سپیده عسکری - مهرانگیز علینژاد
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5