0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
آموزش آنلاین و پدیده زوم دیسمورفیا در پنجره های مجازی؛ بررسی تاثیر خودکارامدی و نگرانی از بدشکلی در دانشجویان علوم پزشکی
نویسندگان :
زهرا کریمیان
1
لیلی مصلی نژاد
2
1- دانشگاه علوم پزشکی شیراز
2- دانشگاه علوم پزشکی جهرم
کلمات کلیدی :
زوم دیسمورفیا،دانشجویان علوم پزشکی،اختلال بدشکلی،روانشناسی،آموزش مجازی،یادگیری الکترونیکی
چکیده :
فضای مجازی پیامدهای بسیاری را بر زندگی فردی و اجتماعی ما به دنبال داشته است. حضور در فضای مجازی و دسترسی به اطلاعات دیگران زمینه مقایسه و نقادی درونی را فراهم می کند. تحقیقات نشان داده که افراد به ویژه بر ویژگی های ظاهری خود توجه و تمرکز بیشتری دارند و این امر به ویژه بعد از پاندمی کرونا شدت بیشتری یافت و از این رو پدیده ای با نام زوم دیسمورفیا (احساس بدشکلی از دریچه پلتفورم هایی نظیر زوم، ادوبی کانکت و اسکایپ) قابل بحث است. این تحقیق به شیوه پیمایشی به بررسی زوم دیسمورفیا و تاثیر خودکارامدی و نگرانی از بدشکلی بر زوم دیسمورفیا می پردازد. نتایج نشان داد هر دو عامل تاثیر معنی داری دارند اما سهم نگرانی از بدشکلی بیشتر است. به نظر می رسد توسعه بینش و مداخلات شناختی می تواند در کاهش زوم دیسمورفیا موثر باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
طراحی کارگاه آموزش حین خدمت برخط دستاوردمحور، محتوامحور، فعالیت محور، یادگیرنده و شبکه محور برای بهبود مهارت کارکنان دانشگاه
پریسا نقی خانی
Decoding Feedback in Online Learning: Five Theoretical Analogies and Their Implications
Zahra Zolfaghari - Abdollah Mehrfar - Zahra Karimian - Arash Bordbar
Investigating the Impact of Game-Based Assessment on Exam Anxiety Among Third-Grade Students in Mathematics
Mohammad Reza Hasani - Fateme Javan - Yousef Mahdavi Nasab
معیارهای ارزیابی کیفیت آموزشی موسسات آموزش الکترونیکی غیرانتفاعی الکترونیکی
فرهاد سراجی
Learning activities in online EFL classrooms through the lens of learning theories
Sadegh Hemmati Salekdeh - Jaleh Hassaskhah
Evaluating Public Adoption of Technology Enhanced Learning: A Case Study from Shiraz University Science Night
Sonia Sepahi - MohammadAmin Jomepour - Mohammad Shirzade Ardahaei - Elnaz Ardeshiri - Ali Akbar Safavi
Investigating Factors Contributing to Online Language Learning Success: Student Teachers’ Perspectives
Soraya Zafarpour - Mahboubeh Taghizadeh
تأثیر بازی گونه سازی بر علاقه و اشتیاق به یادگیری
احسان افضلی - مهرانگیز علی نژاد - بدرالسادات دانشمند
نقش سبک شناختی در برنامهنویسی: به سوی شخصیسازی یاددهی الکترونیکی برنامهنویسی
زهرا کریمی - لیلا صمیمی دهکردی - منیژه کاوه
Enhancing Online English Teaching: A Systematic Literature Review
Fatemeh Takallou
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5