0% Complete
صفحه اصلی
/
شانزدهمین کنفرانس ملی و دهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
آسیب شناسی آموزش مجازی درس تربیت بدنی در عصر زیست کرونا
نویسندگان :
سعید شریفی رهنمو
1
مرتضی شاهمرادی
2
مجید شریفی رهنمو
3
1- دانشگاه بوعلی سینا
2- دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی
3- دانشگاه بوعلی سینا
کلمات کلیدی :
آسیب شناسی،آموزش مجازی،تربیت بدنی،کرونا
چکیده :
زمینه و هدف: با گسترده تر شدن فاوا و نفوذ وسایل ارتباط از راه دور به عمق نظام آموزشی، روش های آموزش نیز دچار پیشرفت و توسعه بیش از پیش شد که چنین تحولی فرصت مغتنمی به نظام های آموزشی داد. حال ارزش ماهوی همین امر در دوران همهگیری کرونا نیز بر همگان واضح گشت اما نکته مهم این است که آموزشهای مجازی ابزاری خنثی و مختص دروس تئوریک نبوده و جدای از به کارگیری آن در نظام آموزشی و فرصت های ایجاد شده، کاربران را با چالش های نوظهور و جدی مواجه کرده است. از این رو پژوهش حاضر با هدف آسیب شناسی آموزش مجازی درس تربیت بدنی انجام پذیرفت. روش: پژوهش حاضر از جنس پژوهش های کیفی و از نوع استنتاجی و تحلیل فلسفی است. روش گردآوری اطلاعات نیز کتابخانه ای- اسنادی می باشد. یافته ها: براساس نتایج حاصل از تحلیل های صورت گرفته مهم ترین آسیب های آموزش مجازی درس تربیت بدنی در دوران کرونا عبارتنداز: فقدان الزامات اصولی در فرآیند تدریس مجازی، عدم الزامات مدیریتی مناسب، نبود الزامات نگرشی مناسب اهمیت درس تربیت بدنی در سه بعد جامعه، خانواده و فراگیر، ارزشیابی ناکارآمد از یادگیری، عدم دسترسی همه فراگیران به فضای مجازی بهویژه در مناطق محروم و ایجاد نابرابری در فرصت آموزش، گسترش عدم صداقت علمی، سنگین بودن هزینه های اینترنت برای بسیاری از خانواده ها، کند بودن سرعت اینترنت، تقلب دیجیتالی سازمان یافته و تبانی گروهی، سرقت آثار ادبی و علمی، سوءاستفاده از فناوری، ارائة اطلاعات نادرست و نقض حریم خصوصی. نتیجه گیری: بعد از همه گیری کرونا ویروس، سبک زندگی انسان ها به طورکلی و حوزه آموزش و یادگیری به طور خاص با یک مسأله بسیار اساسی روبرو شد که آموزش مجازی نقش بی بدیلی در آن ایفا نمود، چراکه امکانات و قابلیت های بی نظیر آموزشهای نامبرده موجب رشد و گسترش سریع آن در نظام آموزشی شد؛ اما در چنین سبکی از آموزش، به دلیل فقدان ارتباط واقعی و نبود زیرساخت های مناسب، با وجود فرصت های متعدد، زمینة برای چالش های مانند عدم کارایی به خصوص در دروسی مانند تربیت بدنی فراهم است؛ اما این چالش را می توان با تعاملی تر کردن محیط یادگیری، استفادة بیشتر از فناوری های چندرسانه ای و تدوین کدهای اخلاقی برطرف نمود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Extracting the main aspects of E-learning readiness assessment for Iraqi universities
Yasser Kareem Al-Rikabi - Gholam Ali Montazer
بررسی دانش، نگرش و توانایی اساتید در استفاده از هوش مصنوعی در تدریس و یادگیری و پژوهش
سیدامین عظیمی
The Impact of Microlearning on Employee Professional Development
Elham Akbari - Mobin Tatari
روند تغییرات در مهارتهای مورد نیاز برای انطباق با صنعت 4.0 در یک دهه گذشته و رسالت دانشگاههای آینده
مصیب بامری - قاسم سلیمی - سید علی اکبر صفوی
Promoting Learner Engagement and Enhancing Willingness to Communicate: A Project-based VR-assisted Course
S. Susan Marandi - Fatemeh Saneie Kashanifar
معیارهای ارزیابی کیفیت آموزشی موسسات آموزش الکترونیکی غیرانتفاعی الکترونیکی
فرهاد سراجی
مطالعه تطبیقی مولفههای تضمین کیفیت در آموزش عالی جهان و ارائه چهارچوب پیشنهادی به منظور ارتقای کیفیت در نظام آموزش عالی ایران
رحیم مرادی
Investigating Factors Contributing to Online Language Learning Success: Student Teachers’ Perspectives
Soraya Zafarpour - Mahboubeh Taghizadeh
طراحی محتوای CCDI دانشآموزی: چارچوبها، رویکردها و مدل بومیسازیشده
حسین رضائی استخروئیه
بررسی اثربخشی محتوای چند رسانه ای مدرس ساخته درس زبان انگلیسی در دوران پاندمی کوید 19
زهرا کریمیان - لاله خجسته
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5