0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
تأثیر تحقیق و توسعه بر توسعه یادگیری الکترونیکی در شرکتهای دانشبنیان و کارگاه های صنعتی ایران
نویسندگان :
مهلا افشارپور
1
مهشاد افشارپور
2
1- دانشگاه شهید باهنر کرمان
2- دانشگاه شهید باهنر کرمان
کلمات کلیدی :
یادگیری الکترونیکی،شرکتهای دانشبنیان،کارگاههای صنعتی
چکیده :
این پژوهش با هدف بررسی تأثیر تحقیق و توسعه بر شاخص یادگیری الکترونیکی در شرکتهای دانشبنیان و کارگاههای صنعتی ایران انجام شده است. برای این منظور، دادههای استانی سال 1400 استفاده و مدلهای رگرسیونی جداگانه برای هر گروه تخمین زده شد. نتایج نشان داد که در شرکتهای دانشبنیان، تأثیر تعداد محققان و پروژههای تحقیق و توسعه بر یادگیری الکترونیکی بیشتر از کارگاههای صنعتی است؛ اما این تأثیرات در بسیاری از موارد معنادار نبودند. در کارگاههای صنعتی، ضعف در زیرساختهای فناوری و تمرکز بر فعالیتهای عملیاتی به کاهش تأثیرگذاری تحقیق و توسعه بر یادگیری الکترونیکی منجر شده است. بر اساس نتایج، پیشنهاداتی شامل افزایش سرمایهگذاری هدفمند در تحقیق و توسعه، تقویت زیرساختهای فناوری اطلاعات در کارگاهها، و ایجاد همکاریهای بینبخشی برای تولید محتوای آموزشی ارائه شده است. همچنین، مشوقهای دولتی و آموزش نیروی انسانی بهعنوان راهکارهایی برای بهبود یادگیری الکترونیکی در این دو بخش پیشنهاد گردیده است. این تحقیق با ارائه شواهد علمی، تلاش دارد تا به سیاستگذاران و مدیران سازمانها در تدوین برنامههای توسعه یادگیری الکترونیکی و تحقیق و توسعه کمک نماید.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر روشهای نوین آموزشی در آموزش کنترلکنندههای منطقی برنامهپذیر به پرسنل صنعت مس
محدثه قیاسی - روح الله زین الدینی - محدثه ابراهیمی
A study of the relationship between verbal immediacy and cognitive engagement in online learning
Seyed Abdollah Ghasemtabar - Seyed Amir Ghasemtabar - Yousef Mahdavinasab
Revolutionizing Online Learning: The Role of Storytelling, Artificial Intelligence, and Emerging Technologies in Teaching Complex Engineering Concepts
Mohammad Moslemi - Saman Pirehbabi - Roghayeh Gavagsaz-Ghoachani - Matheepot Phattanasak
ارزشیابی کیفیت تدریس تلویزیونی درس ریاضی پایه پنجم ابتدایی از دیدگاه متخصصان آموزش
کیومرث تقی پور - پریا برزگر
Ethical Framework for the Application of Intelligent Systems in Iranian Universities
Sajjad Saed - Gholam Ali Montazer - Kamand Kalashi - Sajedeh Olyaee
متاورس صنعتی ابزاری کارآمد برای آموزش، یادگیری و دستیابی به صنعت 5
طاهره مومنی - علی اشرفی
طراحی و اجرای برنامه درسی هوش مصنوعی برای کودکان خردسال: چیستی؟ چرایی؟ و چگونگی؟ در طراحی و اجرای برنامه درسی
سپیده عسکری - مهرانگیز علینژاد
Extracting the main aspects of E-learning readiness assessment for Iraqi universities
Yasser Kareem Al-Rikabi - Gholam Ali Montazer
The Effect of AI-based Feedback Provision on Iranian EFL Learners’ Writing Performance and their Attitude
Mina Seifi - Mahdi Mahmodi
کاربرد فناوریهای واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) در یادگیری و یاددهی تاریخ هنر: بازسازی آثار هنری در محیطهای الکترونیکی
مرضیه قاسمی - مهدی خسروی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5