0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
A Critical Review of the Effect of Portfolio Assessment on Writing Anxiety, Performance and Autonomy
نویسندگان :
Mohsen Shahrokhi
1
Zahra Mohebati
2
Mozhgan Talebi
3
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا
کلمات کلیدی :
portfolio assessment،writing anxiety،writing performance
چکیده :
The present review paper aims to provide a perspective on portfolio assessment in second language writing anxiety and autonomy. 40 articles were categorized into four areas: (a) exploring the effect of portfolio-based learning on writing, (b) the effect of the portfolio on anxiety, (c) the effect of the portfolio on autonomy, (d) A portfolio plays a vital role. Findings have shown that portfolio assessment enhances student's writing ability. To provide this, the present research sought to show the impact of portfolio-based writing instruction on writing anxiety, writing performance, and the autonomy of EFL students. Also, it had been shown that the level of student's anxiety decreased through the using portfolio assessment. Results of the studies show that portfolio assessment has a positive significant effect on EFL learners of language learning and writing skills. The Review will highlight the positive effects of portfolio assessment on EFL learners' writing ability, autonomy, and reduced anxiety, as well as the potential benefits of adopting this approach in language education. The findings will contribute to understanding technology's role in language education, specifically in the investigation, evaluation, enhancement, and utilization of portfolio-based learning's impact on writing anxiety, performance, and autonomy.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
برگزاری دوره های زبان تخصصی ویژه پرسنل مجتمع مس سرچشمه رفسنجان
سحر عباسی سرداری - محمدرضا ابراهیم نژاد - مصطفی کیانی فر
Investigating the Affordances of Artificial Intelligence-driven Games in Learning Medical English
Saeed Khazaie - Abbas Saghaee
نقش هوش مصنوعی بعنوان مدرس در آینده تدریس در سازمانها و صنایع: چالشها و فرصتها
نوشین لطفی - مصطفی کیانی فر - مرضیه اسمعیلی
روشهای تعاملی در یاددهی و یادگیری الکترونیکی: حل مسئله با استفاده از برنامه اسکرچ
ابوالفضل رفیع پور - پویا کریمی
A study of the relationship between verbal immediacy and cognitive engagement in online learning
Seyed Abdollah Ghasemtabar - Seyed Amir Ghasemtabar - Yousef Mahdavinasab
آموزش تعاملی بیمه شخص ثالث: تجربهای نوین برای یادگیری موثر و عملی در صنعت بیمه
نازیلا حیدرنژاد - مینا فتاحی - مهدی صحرایی بیرانوند - سید احمد مصطفوی منتظزی - سیده فاطمه محمدی شیخ شبانی
گزارش یک تجربه موفق : آموزش ابزارهای آزمون ساز مبتنی بر هوش مصنوعی در دانشجویان مقطع کارشناسی رشته بهداشت مدارس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 1403
بهاره قوامی حسین پور
بررسی نقش شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بر یادگیری الکترونیکی دانش آموزان در جهت کاهش قلدری سایبری(مورد مطالعه: دانش آموزان پسر مقطع دوم دبیرستان شهر تهران)
مهری حسنوند - زهرا طالب
Investigating the Impact of Game-Based Assessment on Exam Anxiety Among Third-Grade Students in Mathematics
Mohammad Reza Hasani - Fateme Javan - Yousef Mahdavi Nasab
Investigating Usage and Attitudes Toward Artificial Intelligence Among Employees in a Communication Organization
Mohammad Reza Hasani - Fateme Mohtashami - Yousef Mahdavi Nasab
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5