0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
طراحی محتوای CCDI دانشآموزی: چارچوبها، رویکردها و مدل بومیسازیشده
نویسندگان :
حسین رضائی استخروئیه
1
1- دانشگاه شهید باهنر کرمان
کلمات کلیدی :
آموزش فناوری،دانش آموزی،خلاقیت و نوآوری،محتوای آموزشی
چکیده :
این مقاله معرفی چارچوب جامع برنامهریزی درسی CCDI برای آموزش مفاهیم هوش مصنوعی در مقاطع K-12 میپردازد. این چارچوب شامل سه چرخه آموزشی است که از مفاهیم پایه تا پیشرفته را پوشش میدهد و مهارتهایی مانند خلاقیت، تفکر انتقادی، و حل مسئله را در دانشآموزان تقویت میکند. حوزههای اصلی این چارچوب شامل علوم رایانه، اصول مهندسی، طراحی و نوآوری، پایداری، و ارتباطات بصری است. ابزارهایی نظیر Scratch،PISH BOT ,Python ، Arduino، و Raspberry Pi در فرآیند یادگیری عملی مورد استفاده قرار گرفتهاند. رویکرد مورد استفاده شامل بررسی چارچوبهای موفق بینالمللی CCDI، از جمله نمونههای کشور امارات متحده عربی است. با الگوبرداری از این تجربیات و در نظر گرفتن محدودیتها و فرصتهای بومی، نسخهای متناسب با شرایط ایران برای CCDI ارائه شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مطالعه تطبیقی برنامه درسی استیم در آموزش و پرورش کشور آمریکا و ارائه پیشنهاداتی برای ایران
مینا طرشتی نژاد - زهرا طالب
طراحی مقیاس کیفیت آموزش مجازی آنلاین در آموزش عالی استان خوزستان
عاطفه دریکوند - غلام حسین رحیمی دوست - مجبتی جهانی فر
فریم ورک بازی سازی آموزش سازمانی IGAL (Integrated gamification for Adults Learning)
نوشین لطفی - محمدرضا ابراهیم نژاد
آموزش مبتنی بر فنآوری جهت رشته های مهندسی با تکیه بر دوقلوی دیجیتال
محمدحسن جانفشان
تأثیر تحقیق و توسعه بر توسعه یادگیری الکترونیکی در شرکتهای دانشبنیان و کارگاه های صنعتی ایران
مهلا افشارپور - مهشاد افشارپور
ارائه مدلی برای توسعه سیستم آموزشی مبتنی بر یادگیری ارتقاءیافته به کمک فناوری در مجتمع مس سرچشمه
سجاد رضائیان - قاسم سلیمی - سیدعلی اکبر صفوی
Educational Escape Rooms: A Narrative Review of Design Frameworks in Higher Education
Leila Homayouni - Manoosh Mehrabi
ارائه مدلی مبتنی بر یادگیری با استفاده از هوش مصنوعی جهت بالابردن بهره وری بازدیدهای علمی در شرکت صنایع مس ایران
سیدمحمد ناصر حسینی - رضا خواجه حسنی
Gamification and Virtual Reality for Teaching Power Electronics: Boost Converter Simulation and Learning Outcomes
Seyed Ali Alenabi - Roghayeh Gavagsaz-Ghoachani - Matheepot Phattanasak - Serge Pierfederici
تحلیلی روانسنجی بر عوامل موثر بر مشارکت اعضای هیات علمی در توسعه دوره های موک از نظر خبرگان آموزش الکترونیکی دانشگاههای علوم پزشکی
زهرا کریمیان - الهه شجاعی - مریم غلامی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5