0% Complete
صفحه اصلی
/
شانزدهمین کنفرانس ملی و دهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
درس آموخته های سیاستی آموزش الکترونیکی در دوران همه گیری بیماری کووید- 19
نویسندگان :
غلامعلی منتظر
1
مریم علی اکبری
2
مهدیه فرازکیش
3
1- دانشگاه تربیت مدرس
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
3- مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور
کلمات کلیدی :
آموزش عالی،آموزش غیرحضوری،بیماری کووید-19،درس آموخته های سیاستی،یادگیری الکترونیکی
چکیده :
در اواخر سال 2019 میلادی جهان با هراس هولناکی به نام بیماری کووید-19 مواجه شد؛ تمامی مشاغل تعطیل شدند و جهانیان در قرنطینه ای نوین قرارگرفتند. لطمه های جبران ناپذیری به صنایع، اقتصاد، گردشگری، خدمات، بهداشت و نیز آموزش وارد شد به طوری که حدود 1/7 میلیارد دانش آموز و دانشجو خانه نشین شدند. در این میان برای جلوگیری از توقف آموزش، نظام های آموزشی جهان به روش های نوین آموزشی و استفاده از ابزارهای الکترونیکی در تدریس و آموزش روی آوردند. از آنجا که سرعت و وسعت این تغییر رویکرد آموزشی بسیار زیاد بود و زیرساخت های لازم برای این حجم از پاسخگویی بسیار کمتر از آنچه پیش بینی شده بود مهیا گردید، این پرتاب سریع از نظام آموزش حضوری به غیرحضوری آسیب ها و تبعات منفی بسیاری را با خود به ارمغان آورد اما دولت ها در سطح کلان و دانشگاه ها در سطح خرد تلاش کردند با اتخاذ تصمیم هایی سیاستی و اجرای برنامه هایی متنوع، ضمن استمرار آموزش، دانشجویان و استادان را در این دوران پشتیبانی کنند. در این مقاله به مطالعۀ تجربیات دانشگاه های جهان و ایران و اقدامات مختلف انجام شده توسط کشورها برای کاهش آثار منفی ناشی از همه گیری بیماری بر دانشجویان و استادان و افزایش کیفیت نظام آموزش غیرحضوری پرداخته شده است.این تجربیات حاوی درس آموخته های فراوانی است که برای بازایستایی و تاب آوری نظام آموزش عالی در بحران های مشابه بسیار می تواند راه گشا باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Investigating the Impact of Game-Based Assessment on Exam Anxiety Among Third-Grade Students in Mathematics
Mohammad Reza Hasani - Fateme Javan - Yousef Mahdavi Nasab
Enhancing Online English Teaching: A Systematic Literature Review
Fatemeh Takallou
ارائه الگوی یادگیری معکوس: راهکاری برای آموزش زبان دوره اول متوسطه
زهرا طالب - زهرا پورقربان
ارائه مدلی مبتنی بر یادگیری با استفاده از هوش مصنوعی جهت بالابردن بهره وری بازدیدهای علمی در شرکت صنایع مس ایران
سیدمحمد ناصر حسینی - رضا خواجه حسنی
A study of the relationship between verbal immediacy and cognitive engagement in online learning
Seyed Abdollah Ghasemtabar - Seyed Amir Ghasemtabar - Yousef Mahdavinasab
A Critical Review of the Effect of Portfolio Assessment on Writing Anxiety, Performance and Autonomy
Mohsen Shahrokhi - Zahra Mohebati - Mozhgan Talebi
طراحی و اجرای برنامه درسی هوش مصنوعی برای کودکان خردسال: چیستی؟ چرایی؟ و چگونگی؟ در طراحی و اجرای برنامه درسی
سپیده عسکری - مهرانگیز علینژاد
بررسی اثربخشی محتوای چند رسانه ای مدرس ساخته درس زبان انگلیسی در دوران پاندمی کوید 19
زهرا کریمیان - لاله خجسته
چارچوب نظری و راهکارهای عملی برای توسعه هوشمصنوعی در آموزش و پرورش ایران
معصومه دانیالی
آموزش تعاملی بیمه شخص ثالث: تجربهای نوین برای یادگیری موثر و عملی در صنعت بیمه
نازیلا حیدرنژاد - مینا فتاحی - مهدی صحرایی بیرانوند - سید احمد مصطفوی منتظزی - سیده فاطمه محمدی شیخ شبانی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5