0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
روشهای تعاملی در یاددهی و یادگیری الکترونیکی: حل مسئله با استفاده از برنامه اسکرچ
نویسندگان :
ابوالفضل رفیع پور
1
پویا کریمی
2
1- دانشگاه شهید باهنر کرمان
2- دانشگاه شهید باهنر کرمان
کلمات کلیدی :
اسکرچ،آموزش تعاملی،تقویت مهارت حل مسئله،یادگیری الکترونیکی
چکیده :
در این پژوهش، به بررسی اثربخشی استفاده از برنامهنویسی اسکرچ در یاددهی و یادگیری ریاضی در مقطع متوسطه اول پرداخته شده است. اسکرچ به عنوان یک ابزار برنامهنویسی بصری، فرصتی برای دانشآموزان فراهم میکند تا از طریق پروژههای تعاملی، مفاهیم ریاضی را به صورت عملی و جذاب تجربه کنند. این پژوهش با روش کیفی و تحلیل مصاحبههای نیمهساختاریافته از دانشآموزان و معلمان انجام شد و همچنین پروژههای کدنویسی دانشآموزان در اسکرچ تحلیل گردید. نتایج نشان داد که اسکرچ باعث افزایش درک مفاهیم ریاضی، ارتقای مهارتهای حل مسئله، بهبود تعاملات اجتماعی و تقویت انگیزه دانشآموزان شده است. این پژوهش نشان میدهد که دانشآموزان از طریق استفاده از اسکرچ توانستهاند مهارتهای خود را در زمینههایی چون تفکر الگوریتمی، درک متغیرها و تحلیل دادهها تقویت کنند. تحلیل کدهای دانشآموزان نشان داد که آنها توانستهاند حل مسئله خود ارتقا داده و به زبان برنامهنویسی بلوکی ترجمه کنند و این امر به تفکر منطقی و خلاقیت آنها کمک شایانی کرده است. این یافتهها اهمیت برنامه اسکرچ را به عنوان یک ابزار آموزشی موثر در تحلیل یادگیری و روش تعاملی در یاددهی و یادگیری الکترونیکی برجسته میسازد.. علاوه بر این، معلمان گزارش دادهاند که این ابزار باعث افزایش انگیزه و تعامل دانشآموزان در کلاسهای درس ریاضی شده است. نتایج حاصل از تحلیل پروژههای کدنویسی و مصاحبههای کیفی، اثربخشی این فناوری را در تبدیل مفاهیم انتزاعی ریاضی به تجربههای ملموس و جذاب تأیید میکند. این یافتهها بر اهمیت اسکرچ به عنوان یک ابزار آموزشی برای تقویت مهارتهای حل مسئله و خلاقیت تأکید دارند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Investigating Factors Contributing to Online Language Learning Success: Student Teachers’ Perspectives
Soraya Zafarpour - Mahboubeh Taghizadeh
گزارش یک تجربه موفق : آموزش ابزارهای آزمون ساز مبتنی بر هوش مصنوعی در دانشجویان مقطع کارشناسی رشته بهداشت مدارس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 1403
بهاره قوامی حسین پور
طراحی محتوای CCDI دانشآموزی: چارچوبها، رویکردها و مدل بومیسازیشده
حسین رضائی استخروئیه
فریم ورک بازی سازی آموزش سازمانی IGAL (Integrated gamification for Adults Learning)
نوشین لطفی - محمدرضا ابراهیم نژاد
ارائه یک مدل مفهومی آموزش الکترونیکی مبتنی بر متاورس
کریم پیمانی - الهام فراهانی - محمدهادی زاهدی
چالشها و فرصتهای آموزش الکترونیکی در متاورس: بررسی تطبیقی با سیستمهای سنتی آموزش مجازی
امیر فروزنده - زهرا طالب
روشهای تعاملی در یاددهی و یادگیری الکترونیکی: حل مسئله با استفاده از برنامه اسکرچ
ابوالفضل رفیع پور - پویا کریمی
طراحی پلتفرم یادگیری الکترونیکی برای مدیریت ریسک در زنجیره تأمین صنعت مس
سیدمصطفی سیدباقری شریف آباد - رضا مرتضایی نژاد میمندی
Decoding Feedback in Online Learning: Five Theoretical Analogies and Their Implications
Zahra Zolfaghari - Abdollah Mehrfar - Zahra Karimian - Arash Bordbar
متاورس صنعتی ابزاری کارآمد برای آموزش، یادگیری و دستیابی به صنعت 5
طاهره مومنی - علی اشرفی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5