0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
روشهای تعاملی در یاددهی و یادگیری الکترونیکی: حل مسئله با استفاده از برنامه اسکرچ
نویسندگان :
ابوالفضل رفیع پور
1
پویا کریمی
2
1- دانشگاه شهید باهنر کرمان
2- دانشگاه شهید باهنر کرمان
کلمات کلیدی :
اسکرچ،آموزش تعاملی،تقویت مهارت حل مسئله،یادگیری الکترونیکی
چکیده :
در این پژوهش، به بررسی اثربخشی استفاده از برنامهنویسی اسکرچ در یاددهی و یادگیری ریاضی در مقطع متوسطه اول پرداخته شده است. اسکرچ به عنوان یک ابزار برنامهنویسی بصری، فرصتی برای دانشآموزان فراهم میکند تا از طریق پروژههای تعاملی، مفاهیم ریاضی را به صورت عملی و جذاب تجربه کنند. این پژوهش با روش کیفی و تحلیل مصاحبههای نیمهساختاریافته از دانشآموزان و معلمان انجام شد و همچنین پروژههای کدنویسی دانشآموزان در اسکرچ تحلیل گردید. نتایج نشان داد که اسکرچ باعث افزایش درک مفاهیم ریاضی، ارتقای مهارتهای حل مسئله، بهبود تعاملات اجتماعی و تقویت انگیزه دانشآموزان شده است. این پژوهش نشان میدهد که دانشآموزان از طریق استفاده از اسکرچ توانستهاند مهارتهای خود را در زمینههایی چون تفکر الگوریتمی، درک متغیرها و تحلیل دادهها تقویت کنند. تحلیل کدهای دانشآموزان نشان داد که آنها توانستهاند حل مسئله خود ارتقا داده و به زبان برنامهنویسی بلوکی ترجمه کنند و این امر به تفکر منطقی و خلاقیت آنها کمک شایانی کرده است. این یافتهها اهمیت برنامه اسکرچ را به عنوان یک ابزار آموزشی موثر در تحلیل یادگیری و روش تعاملی در یاددهی و یادگیری الکترونیکی برجسته میسازد.. علاوه بر این، معلمان گزارش دادهاند که این ابزار باعث افزایش انگیزه و تعامل دانشآموزان در کلاسهای درس ریاضی شده است. نتایج حاصل از تحلیل پروژههای کدنویسی و مصاحبههای کیفی، اثربخشی این فناوری را در تبدیل مفاهیم انتزاعی ریاضی به تجربههای ملموس و جذاب تأیید میکند. این یافتهها بر اهمیت اسکرچ به عنوان یک ابزار آموزشی برای تقویت مهارتهای حل مسئله و خلاقیت تأکید دارند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Investigation of Teachers' Use of Information Technology in the Enhanced Learning-Teaching Process of Tenth-Grade Students (Case Study: Shahed Nadjmieh Girls' Vocational School)
Mehrshad Khosraviani - Zahra Shams - Mohammadreza Abbassian
چارچوب نظری و راهکارهای عملی برای توسعه هوشمصنوعی در آموزش و پرورش ایران
معصومه دانیالی
طراحی پلتفرم یادگیری الکترونیکی برای مدیریت ریسک در زنجیره تأمین صنعت مس
سیدمصطفی سیدباقری شریف آباد - رضا مرتضایی نژاد میمندی
رضایتمندی دانشجویان از کیفیت آموزش مبتنی بر مغز
محبوبه فناخسرو
بررسی دانش، نگرش و توانایی اساتید در استفاده از هوش مصنوعی در تدریس و یادگیری و پژوهش
سیدامین عظیمی
Enhancing Student Motivation in Science Education through Motion Graphics Designed with Component Display Theory
Ali Hadei - Mahsa Moradi - Yousef Mahdavinasab
درس آموخته های سیاستی آموزش الکترونیکی در دوران همه گیری بیماری کووید- 19
غلامعلی منتظر - مریم علی اکبری - مهدیه فرازکیش
Interactivity Variable in the Process of Online Gaming: The Scrutiny of Its Role in Learning English Vocabulary via Tech Platforms
Zari Saeedi - Mahdi Rezaei - Hossein Bagheri
ارائه مدلی برای توسعه سیستم آموزشی مبتنی بر یادگیری ارتقاءیافته به کمک فناوری در مجتمع مس سرچشمه
سجاد رضائیان - قاسم سلیمی - سیدعلی اکبر صفوی
نقشآفرینی واحدهای منابع انسانی در پذیرش مسئولانه هوش مصنوعی و اهمیت آن در یادگیری و توسعه کارکنان: یک ضرورت استراتژیک
حسین بارانی بیرانوند - عرفان جوهری
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5