0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
The Effect of AI-based Feedback Provision on Iranian EFL Learners’ Writing Performance and their Attitude
نویسندگان :
Mina Seifi
1
Mahdi Mahmodi
2
1- دانشگاه پیام نور
2- دانشگاه پیام نور، تهران
کلمات کلیدی :
AI-Based Feedback,،Artificial Intelligence،Attitude،ProWritingAid,،Writing Performance
چکیده :
The efficacy of incorporating AI-based feedback in strengthening writing performance and attitude of Iranian EFL students is examined in this quasi-experimental work. The sample was chosen from 80 participants, both men and women. 55 participants, whose scores were one standard deviation from the mean on the Oxford Placement Test, indicating intermediate level, were selected. Participants were placed into experimental (N = 28) and control (N = 27) groups via simple random sampling. The experimental group used ProWritingAid, an AI-based feedback program, while the control group underwent conventional classes. After twenty sessions, participants took a written post-test and attitudinal questionnaire. An independent sample t-test was carried out in SPSS to analyze the data. The analysis revealed that Iranian EFL students' writing skills were significantly affected by ProWritingAid. ProWritingAid usage thus incentivizes developing their writing skills. Additionally, results manifested the positive effect of AI-based feedback on EFL learners’ attitude. The researchers hope this study illuminates this matter and trainers will use the gained knowledge to aid their students' efficient writing
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
آسیب شناسی ارزشیابی یادگیرندگان در محیط های الکترونیکی: یک سنتزپژوهی
حامد عباسی کسانی - سعید شریفی رهنمو - فرهاد سراجی - مجید شریفی رهنمو
Learning activities in online EFL classrooms through the lens of learning theories
Sadegh Hemmati Salekdeh - Jaleh Hassaskhah
از تحقیق تا تأثیر: تحلیل نقش پروژههای بنیادی، کاربردی و توسعهای در تحول یادگیری الکترونیکی
مهلا افشارپور - مهشاد افشارپور
نقشآفرینی واحدهای منابع انسانی در پذیرش مسئولانه هوش مصنوعی و اهمیت آن در یادگیری و توسعه کارکنان: یک ضرورت استراتژیک
حسین بارانی بیرانوند - عرفان جوهری
طراحی کارگاه آموزش حین خدمت برخط دستاوردمحور، محتوامحور، فعالیت محور، یادگیرنده و شبکه محور برای بهبود مهارت کارکنان دانشگاه
پریسا نقی خانی
معیارهای ارزیابی کیفیت آموزشی موسسات آموزش الکترونیکی غیرانتفاعی الکترونیکی
فرهاد سراجی
A Critical Review of the Effect of Portfolio Assessment on Writing Anxiety, Performance and Autonomy
Mohsen Shahrokhi - Zahra Mohebati - Mozhgan Talebi
نقش تحلیل یادگیری در بهبود اثربخشی فرآیند آموزش شرکت بیمه دی: مطالعه ای کیفی
مهدی صحرائی بیرانوند - سید احمد مصطفوی منتظری
تأثیر یادگیری الکترونیکی سازمانی بر نوآوری سازمانی با نقش میانجیگری ظرفیت جذب در مجتمع مس سونگون
طاهر اصلانی
AI and the Future of Higher Education: A Guide for Policymakers
Badrosadat Nategholeslam Shirazi - Ali Akbar Safavi
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5