0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
The Effect of AI-based Feedback Provision on Iranian EFL Learners’ Writing Performance and their Attitude
نویسندگان :
Mina Seifi
1
Mahdi Mahmodi
2
1- دانشگاه پیام نور
2- دانشگاه پیام نور، تهران
کلمات کلیدی :
AI-Based Feedback,،Artificial Intelligence،Attitude،ProWritingAid,،Writing Performance
چکیده :
The efficacy of incorporating AI-based feedback in strengthening writing performance and attitude of Iranian EFL students is examined in this quasi-experimental work. The sample was chosen from 80 participants, both men and women. 55 participants, whose scores were one standard deviation from the mean on the Oxford Placement Test, indicating intermediate level, were selected. Participants were placed into experimental (N = 28) and control (N = 27) groups via simple random sampling. The experimental group used ProWritingAid, an AI-based feedback program, while the control group underwent conventional classes. After twenty sessions, participants took a written post-test and attitudinal questionnaire. An independent sample t-test was carried out in SPSS to analyze the data. The analysis revealed that Iranian EFL students' writing skills were significantly affected by ProWritingAid. ProWritingAid usage thus incentivizes developing their writing skills. Additionally, results manifested the positive effect of AI-based feedback on EFL learners’ attitude. The researchers hope this study illuminates this matter and trainers will use the gained knowledge to aid their students' efficient writing
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش تحلیل یادگیری در بهبود اثربخشی فرآیند آموزش شرکت بیمه دی: مطالعه ای کیفی
مهدی صحرائی بیرانوند - سید احمد مصطفوی منتظری
مطالعه تطبیقی برنامه درسی استیم در آموزش و پرورش کشور آمریکا و ارائه پیشنهاداتی برای ایران
مینا طرشتی نژاد - زهرا طالب
A Critical Review of the Effect of Portfolio Assessment on Writing Anxiety, Performance and Autonomy
Mohsen Shahrokhi - Zahra Mohebati - Mozhgan Talebi
Gamification and Virtual Reality for Teaching Power Electronics: Boost Converter Simulation and Learning Outcomes
Seyed Ali Alenabi - Roghayeh Gavagsaz-Ghoachani - Matheepot Phattanasak - Serge Pierfederici
آموزش آنلاین و پدیده زوم دیسمورفیا در پنجره های مجازی؛ بررسی تاثیر خودکارامدی و نگرانی از بدشکلی در دانشجویان علوم پزشکی
زهرا کریمیان - لیلی مصلی نژاد
آموزش مبتنی بر فنآوری جهت رشته های مهندسی با تکیه بر دوقلوی دیجیتال
محمدحسن جانفشان
AI-Powered Recommendation Systems in Corporate E-Learning
Ali Aghasi - Mehdi Khosravi
آسیب شناسی ارزشیابی یادگیرندگان در محیط های الکترونیکی: یک سنتزپژوهی
حامد عباسی کسانی - سعید شریفی رهنمو - فرهاد سراجی - مجید شریفی رهنمو
الگوی یادگیری سازمانی با هوش مصنوعی مبتنی بر رویکرد یادگیری تعاملی
فرهاد شفیع پور مطلق
طراحی و اجرای برنامه درسی هوش مصنوعی برای کودکان خردسال: چیستی؟ چرایی؟ و چگونگی؟ در طراحی و اجرای برنامه درسی
سپیده عسکری - مهرانگیز علینژاد
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5