0% Complete
صفحه اصلی
/
شانزدهمین کنفرانس ملی و دهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
Engagement Analysis of Learners Using Emotions: The SimEng System
نویسندگان :
Somayeh Malekshahi
1
Omid Fatemi
2
1- University of Tehran
2- University of Tehran
کلمات کلیدی :
Engagement،synchronous class،Neural Network،e-learning،Emotion
چکیده :
There are many research and also scientific and practical attempts to detect learners’ engagement during teaching. Identifying disengaged learners and getting them engaged have always been a significant concern in education. Automatic engagement detection and effective reinforcement measures make teaching and particularly e-learning more reliable and efficient. In this paper, we evaluate complexities from the analytical viewpoint of learners’ videos in synchronous classes. These complexities are ignored, while they are undeniable issues in the learning engagement area. We note the necessity of using neural networks and deep learning in engagement detection. In this paper, we propose a model to detect learner engagement using a known CNN model to recognize emotions and to measure the engagement level as simply as possible. Primary results show engagement detection accuracy is 57%, while the expected was 60%. The expected accuracy is obtained from the accuracy of the CNN model and the used dataset.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Improving Children’s Brushing Habits: The Role of E-Learning in Oral Health Education
Seyyed Najmuddin Amirshah Karmi - Asma Yazdi - Firoozeh Alavian
Gamification plays a role! enhancing the collaborative decision-making skills and strategic thinking abilities of employees
Zahra Vatankhah - Nasrin Mohammadhasani - Yousef Mahdavi Nasab
AI-Powered Recommendation Systems in Corporate E-Learning
Ali Aghasi - Mehdi Khosravi
درس آموخته های سیاستی آموزش الکترونیکی در دوران همه گیری بیماری کووید- 19
غلامعلی منتظر - مریم علی اکبری - مهدیه فرازکیش
An analytical comparison of four education models: a faculty's and student's perspective
Taghi Javdani Gandomani - Mina Ziaei Nafchi
ابعاد پشتیبانی یادگیری الکترونیکی با قابلیت های هوش مصنوعی در آموزش سازمانی
عطا برزگری - فرهاد سراجی
بررسی تاثیر روشهای نوین آموزشی در آموزش کنترلکنندههای منطقی برنامهپذیر به پرسنل صنعت مس
محدثه قیاسی - روح الله زین الدینی - محدثه ابراهیمی
The Student-Centered Approach - A Journey from Perspective to Culture
Ralph Sonntag - Laura Seiffert
مقایسه اثربخشی روش های آموزشی سنتی، تعاملی و ترکیبی در بانک ملی ایران
محسن بیرامی - مجید دشتی رحمت آبادی - سارا لرستانی
چارچوب نظری و راهکارهای عملی برای توسعه هوشمصنوعی در آموزش و پرورش ایران
معصومه دانیالی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5