0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
Ethical Framework for the Application of Intelligent Systems in Iranian Universities
نویسندگان :
Sajjad Saed
1
Gholam Ali Montazer
2
Kamand Kalashi
3
Sajedeh Olyaee
4
1- Tarbiat Modares University
2- Tarbiat Modares University
3- Tarbiat Modares University
4- Tarbiat Modares University
کلمات کلیدی :
Ethical Principles،Intelligent Tutoring Systems،Artificial Intelligence،ChatBot،Educational Justice
چکیده :
Over the past two decades, Artificial Intelligence (AI) has transformed university teaching-learning environment through tools such as personalized learning systems, intelligent tutoring platforms, chatbots, and decision support systems, enhancing learning quality and teaching efficiency. However, AI has also raised ethical concerns, including over-reliance on technology, insufficient understanding of students' emotions, erosion of human willpower, unequal access, and shifts in traditional teacher-student roles. This paper employs qualitative research and documentary studies to explore ethical principles in AI for education, emphasizing ‘transparency,’ ‘justice,’ ‘accessibility’ ‘mental health,’ and ‘responsibility and accountability’. The paper then presents practical solutions such as ‘empowering students and lecturers’, ‘establishing regulatory frameworks’, and ‘combining intelligent methods with traditional approaches.’ The findings offer a comprehensive framework for ethically leveraging AI in Iranian universities, balancing innovation with educational integrity and social values while improving educational quality and technological utilization.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
معیارهای ارزیابی کیفیت آموزشی موسسات آموزش الکترونیکی غیرانتفاعی الکترونیکی
فرهاد سراجی
مقایسه اثربخشی روش های آموزشی سنتی، تعاملی و ترکیبی در بانک ملی ایران
محسن بیرامی - مجید دشتی رحمت آبادی - سارا لرستانی
بررسی تاثیر شبکههای اجتماعی و محیطهای مجازی بر یادگیری الکترونیکی: فرصتها، چالشها و پیامدهای آموزشی
طاهره یزدی نژاد - الهام اکبری
بررسی اثربخشی محتوای چند رسانه ای مدرس ساخته درس زبان انگلیسی در دوران پاندمی کوید 19
زهرا کریمیان - لاله خجسته
روند تغییرات در مهارتهای مورد نیاز برای انطباق با صنعت 4.0 در یک دهه گذشته و رسالت دانشگاههای آینده
مصیب بامری - قاسم سلیمی - سید علی اکبر صفوی
مطالعه تطبیقی برنامه درسی استیم در آموزش و پرورش کشور آمریکا و ارائه پیشنهاداتی برای ایران
مینا طرشتی نژاد - زهرا طالب
Learning Lessons from the UNITEL Project Module: Universities- Business Collaboration (An Overview and Some Experiences)
Seyed Komail Tayebi - Zahra Zamani
آموزش تعاملی بیمه شخص ثالث: تجربهای نوین برای یادگیری موثر و عملی در صنعت بیمه
نازیلا حیدرنژاد - مینا فتاحی - مهدی صحرایی بیرانوند - سید احمد مصطفوی منتظزی - سیده فاطمه محمدی شیخ شبانی
Investigating Usage and Attitudes Toward Artificial Intelligence Among Employees in a Communication Organization
Mohammad Reza Hasani - Fateme Mohtashami - Yousef Mahdavi Nasab
ارزیابی محتواهای الکترونیکی در آموزش عالی براساس عناصر و ترکیب بندی بصری
مریم مومنی رق آبادی - مهرانگیز علینژاد - بدرالسادات دانشمند
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5