0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
Ethical Framework for the Application of Intelligent Systems in Iranian Universities
نویسندگان :
Sajjad Saed
1
Gholam Ali Montazer
2
Kamand Kalashi
3
Sajedeh Olyaee
4
1- Tarbiat Modares University
2- Tarbiat Modares University
3- Tarbiat Modares University
4- Tarbiat Modares University
کلمات کلیدی :
Ethical Principles،Intelligent Tutoring Systems،Artificial Intelligence،ChatBot،Educational Justice
چکیده :
Over the past two decades, Artificial Intelligence (AI) has transformed university teaching-learning environment through tools such as personalized learning systems, intelligent tutoring platforms, chatbots, and decision support systems, enhancing learning quality and teaching efficiency. However, AI has also raised ethical concerns, including over-reliance on technology, insufficient understanding of students' emotions, erosion of human willpower, unequal access, and shifts in traditional teacher-student roles. This paper employs qualitative research and documentary studies to explore ethical principles in AI for education, emphasizing ‘transparency,’ ‘justice,’ ‘accessibility’ ‘mental health,’ and ‘responsibility and accountability’. The paper then presents practical solutions such as ‘empowering students and lecturers’, ‘establishing regulatory frameworks’, and ‘combining intelligent methods with traditional approaches.’ The findings offer a comprehensive framework for ethically leveraging AI in Iranian universities, balancing innovation with educational integrity and social values while improving educational quality and technological utilization.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ابعاد پشتیبانی یادگیری الکترونیکی با قابلیت های هوش مصنوعی در آموزش سازمانی
عطا برزگری - فرهاد سراجی
Online Platforms Evaluation: Scrutiny of Educational Websites of Teaching Grammar and Vocabulary
Zari Saeedi - Armin Tavakoli - Mahdi Rezaei - Akram Baniasadi
طراحی و اجرای برنامه درسی هوش مصنوعی برای کودکان خردسال: چیستی؟ چرایی؟ و چگونگی؟ در طراحی و اجرای برنامه درسی
سپیده عسکری - مهرانگیز علینژاد
از تحقیق تا تأثیر: تحلیل نقش پروژههای بنیادی، کاربردی و توسعهای در تحول یادگیری الکترونیکی
مهلا افشارپور - مهشاد افشارپور
فریم ورک بازی سازی آموزش سازمانی IGAL (Integrated gamification for Adults Learning)
نوشین لطفی - محمدرضا ابراهیم نژاد
Learning Lessons from the UNITEL Project Module: Universities- Business Collaboration (An Overview and Some Experiences)
Seyed Komail Tayebi - Zahra Zamani
The effect of competing-based serious game on students' learning and academic engagement in writing course (Case study: serious Norland game)
Reza Hajihaji - Yusuf Mahdavi nasab - Abdullah Qasim Tabar
Evaluating Public Adoption of Technology Enhanced Learning: A Case Study from Shiraz University Science Night
Sonia Sepahi - MohammadAmin Jomepour - Mohammad Shirzade Ardahaei - Elnaz Ardeshiri - Ali Akbar Safavi
بهینه سازی آموزش زبان انگلیسی در صنایع: مطالعه موردی مجتمع مس سرچشمه
نجمه محمدی زاد - محمدرضا ابراهیم نژاد - مصطفی کیانی فر
Investigating Usage and Attitudes Toward Artificial Intelligence Among Employees in a Communication Organization
Mohammad Reza Hasani - Fateme Mohtashami - Yousef Mahdavi Nasab
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5