0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
متاورس صنعتی ابزاری کارآمد برای آموزش، یادگیری و دستیابی به صنعت 5
نویسندگان :
طاهره مومنی
1
علی اشرفی
2
1- دانشگاه صنعتی اصفهان
2- دانشگاه صنعتی اصفهان
کلمات کلیدی :
آموزش،صنعت 5،متاورس صنعتی،واقعیت مجازی،یادگیری
چکیده :
متاورس صنعتی ارتباط واقعیت فیزیکی صنعت با دنیای مجازی را مهیا ساخته و با استفاده از محیطی بر پایه واقعیت مجازی و باکمک فضاهای سه بعدی مرتبط، شرایط تعامل، همکاری، فعالیت، آموزش و یادگیری در طیف گسترده ای از بخش های صنعتی را فراهم می آورد. در شرایطی که صنعت 5 با گذار از صنعت 4 تمرکز ویژه ای بر جذب و حفظ استعدادهای نیروی کار، صرفه جویی قابل توجه در انرژی و افزایش انعطاف پذیری صنعت دارد، لذا ارتباط و بهره گیری از امکانات و قابلیت های متاورس صنعتی در آموزش، یادگیری و دستیابی به اهداف مورد نظر در صنعت 5 می تواند نقش قابل قبولی در ارتقای بهره وری صنعت داشته باشد. پژوهش حاضر، ضمن تعریف گزارهها و معیارهای متاورس صنعتی، ارتباط آن با صنعت 5 و چگونگی استفاده از قابلیت های آن برای دستیابی به اهداف مزبور را بیان میکند. پس از آن، توانمندسازهای کلیدی و سناریوهای کاربردی بالقوه متاورس صنعتی را به سمت صنعت 5 تجزیه و تحلیل میکند. همچنین این مقاله به نقش متاورس صنعتی در آموزش و یادگیری و نقش آن بر نیروی کار و توسعه مهارت کارگران پرداخته و سپس مزایا و چالش های استفاده از متاورس را در صنعت بررسی کرده و در انتها به کاربرد واقعیت مجازی در صنعت مس می پردازد. در پایان این تحقیق می کوشد بسترهای تحقیقاتی قابل بررسی برای استفاده از ابزار کارامد و بروز متاورس صنعتی برای دستیابی به اهداف مدنظر در صنعت را معرفی نماید.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
The Student-Centered Approach - A Journey from Perspective to Culture
Ralph Sonntag - Laura Seiffert
از تحقیق تا تأثیر: تحلیل نقش پروژههای بنیادی، کاربردی و توسعهای در تحول یادگیری الکترونیکی
مهلا افشارپور - مهشاد افشارپور
مطالعه تطبیقی مولفههای تضمین کیفیت در آموزش عالی جهان و ارائه چهارچوب پیشنهادی به منظور ارتقای کیفیت در نظام آموزش عالی ایران
رحیم مرادی
آموزش مبتنی بر فنآوری جهت رشته های مهندسی با تکیه بر دوقلوی دیجیتال
محمدحسن جانفشان
Investigating the Impact of Game-Based Assessment on Exam Anxiety Among Third-Grade Students in Mathematics
Mohammad Reza Hasani - Fateme Javan - Yousef Mahdavi Nasab
الگوی آموزشی (آتما) بعنوان حلقه مفقوده بین دانشگاه و بازارکار
مهرانگیز علینژاد
آسیب شناسی آموزش مجازی درس تربیت بدنی در عصر زیست کرونا
سعید شریفی رهنمو - مرتضی شاهمرادی - مجید شریفی رهنمو
تأثیر یادگیری الکترونیکی سازمانی بر نوآوری سازمانی با نقش میانجیگری ظرفیت جذب در مجتمع مس سونگون
طاهر اصلانی
ارائه الگوی یادگیری معکوس: راهکاری برای آموزش زبان دوره اول متوسطه
زهرا طالب - زهرا پورقربان
ابعاد پشتیبانی یادگیری الکترونیکی با قابلیت های هوش مصنوعی در آموزش سازمانی
عطا برزگری - فرهاد سراجی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5