0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
متاورس صنعتی ابزاری کارآمد برای آموزش، یادگیری و دستیابی به صنعت 5
نویسندگان :
طاهره مومنی
1
علی اشرفی
2
1- دانشگاه صنعتی اصفهان
2- دانشگاه صنعتی اصفهان
کلمات کلیدی :
آموزش،صنعت 5،متاورس صنعتی،واقعیت مجازی،یادگیری
چکیده :
متاورس صنعتی ارتباط واقعیت فیزیکی صنعت با دنیای مجازی را مهیا ساخته و با استفاده از محیطی بر پایه واقعیت مجازی و باکمک فضاهای سه بعدی مرتبط، شرایط تعامل، همکاری، فعالیت، آموزش و یادگیری در طیف گسترده ای از بخش های صنعتی را فراهم می آورد. در شرایطی که صنعت 5 با گذار از صنعت 4 تمرکز ویژه ای بر جذب و حفظ استعدادهای نیروی کار، صرفه جویی قابل توجه در انرژی و افزایش انعطاف پذیری صنعت دارد، لذا ارتباط و بهره گیری از امکانات و قابلیت های متاورس صنعتی در آموزش، یادگیری و دستیابی به اهداف مورد نظر در صنعت 5 می تواند نقش قابل قبولی در ارتقای بهره وری صنعت داشته باشد. پژوهش حاضر، ضمن تعریف گزارهها و معیارهای متاورس صنعتی، ارتباط آن با صنعت 5 و چگونگی استفاده از قابلیت های آن برای دستیابی به اهداف مزبور را بیان میکند. پس از آن، توانمندسازهای کلیدی و سناریوهای کاربردی بالقوه متاورس صنعتی را به سمت صنعت 5 تجزیه و تحلیل میکند. همچنین این مقاله به نقش متاورس صنعتی در آموزش و یادگیری و نقش آن بر نیروی کار و توسعه مهارت کارگران پرداخته و سپس مزایا و چالش های استفاده از متاورس را در صنعت بررسی کرده و در انتها به کاربرد واقعیت مجازی در صنعت مس می پردازد. در پایان این تحقیق می کوشد بسترهای تحقیقاتی قابل بررسی برای استفاده از ابزار کارامد و بروز متاورس صنعتی برای دستیابی به اهداف مدنظر در صنعت را معرفی نماید.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
روشهای تعاملی در یاددهی و یادگیری الکترونیکی: حل مسئله با استفاده از برنامه اسکرچ
ابوالفضل رفیع پور - پویا کریمی
A Critical Review of the Effect of Portfolio Assessment on Writing Anxiety, Performance and Autonomy
Mohsen Shahrokhi - Zahra Mohebati - Mozhgan Talebi
طراحی و اجرای برنامه درسی هوش مصنوعی برای کودکان خردسال: چیستی؟ چرایی؟ و چگونگی؟ در طراحی و اجرای برنامه درسی
سپیده عسکری - مهرانگیز علینژاد
Learning activities in online EFL classrooms through the lens of learning theories
Sadegh Hemmati Salekdeh - Jaleh Hassaskhah
Investigation of Teachers' Use of Information Technology in the Enhanced Learning-Teaching Process of Tenth-Grade Students (Case Study: Shahed Nadjmieh Girls' Vocational School)
Mehrshad Khosraviani - Zahra Shams - Mohammadreza Abbassian
Investigating the Impact of Game-Based Assessment on Exam Anxiety Among Third-Grade Students in Mathematics
Mohammad Reza Hasani - Fateme Javan - Yousef Mahdavi Nasab
Improving Children’s Brushing Habits: The Role of E-Learning in Oral Health Education
Seyyed Najmuddin Amirshah Karmi - Asma Yazdi - Firoozeh Alavian
بررسی اثربخشی محتوای چند رسانه ای مدرس ساخته درس زبان انگلیسی در دوران پاندمی کوید 19
زهرا کریمیان - لاله خجسته
Instruction and Evaluation in Face to Face and Online Education: Voices of Faculties and Online Graduate Students of TEFL
Nazanin Adhami - Mahboubeh Taghizadeh - Adib Ahmadi Mahjoub
تأثیر بازی گونه سازی بر علاقه و اشتیاق به یادگیری
احسان افضلی - مهرانگیز علی نژاد - بدرالسادات دانشمند
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5