0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
Interactivity Variable in the Process of Online Gaming: The Scrutiny of Its Role in Learning English Vocabulary via Tech Platforms
نویسندگان :
Zari Saeedi
1
Mahdi Rezaei
2
Hossein Bagheri
3
1- Allameh Tabataba'i University
2- Allameh Tabataba'i University
3- Allameh Tabataba'i University
کلمات کلیدی :
English vocabulary learning،Online digital gaming،..
چکیده :
In line with the Information Age, the current quantitative study was set to examine the impact of implementing interactive online-digital-gaming on EFL (English-as-a-Foreign-Language) learners’ vocabulary acquisition. To this end, 40 Iranian pre-intermediate EFL learners (age: 16-25), were selected based on convenience-sampling, and randomly classified into two equal groups of 20 (experimental and control), enrolled in a general English course at one language institute (Tehran, Iran). The experimental group learners played interactive-games (Apex-legends and Call-of-Duty) during their class time or at home while the control-group learned the instructional materials on the games description without practically playing them. The study lasted 10 weeks, 18 sessions each session one-and-a-half hour. The data were gathered through vocabulary pretest/posttest and analyzed via independent samples t-test. The findings showed that vocabulary knowledge performance had a positively significant effect (sig.=0.00). The study offered theoretical and pedagogical insights for EFL/ESL learners, teachers, curriculum designers, and policy makers.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Decoding Feedback in Online Learning: Five Theoretical Analogies and Their Implications
Zahra Zolfaghari - Abdollah Mehrfar - Zahra Karimian - Arash Bordbar
مقایسه معماری پداگوژیک شبکه اجتماعی دانشآموزی (شاد) با سامانههای مدیریت یادگیری مورداستفاده در مدارس کشورهای توسعهیافته و ارائه راهکارهایی برای بهبود آن
سید علی خالقی نژاد
Interactivity Variable in the Process of Online Gaming: The Scrutiny of Its Role in Learning English Vocabulary via Tech Platforms
Zari Saeedi - Mahdi Rezaei - Hossein Bagheri
تشخیص سطح توجه و تعامل یادگیرندگان در کلاس های بر خط با استفاده از شبکه های عصبی
هانیه موسی علی - امید فاطمی
Evaluating Public Adoption of Technology Enhanced Learning: A Case Study from Shiraz University Science Night
Sonia Sepahi - MohammadAmin Jomepour - Mohammad Shirzade Ardahaei - Elnaz Ardeshiri - Ali Akbar Safavi
روشهای تعاملی در یاددهی و یادگیری الکترونیکی: حل مسئله با استفاده از برنامه اسکرچ
ابوالفضل رفیع پور - پویا کریمی
Gamification plays a role! enhancing the collaborative decision-making skills and strategic thinking abilities of employees
Zahra Vatankhah - Nasrin Mohammadhasani - Yousef Mahdavi Nasab
Design, implementation and evaluation of the effectiveness of training caregivers of Alzheimer's patients by micro-learning method.
Nima Rafiee - Manoosh Mehrabi - Zahra Karimian
درس آموخته های سیاستی آموزش الکترونیکی در دوران همه گیری بیماری کووید- 19
غلامعلی منتظر - مریم علی اکبری - مهدیه فرازکیش
طراحی مقیاس کیفیت آموزش مجازی آنلاین در آموزش عالی استان خوزستان
عاطفه دریکوند - غلام حسین رحیمی دوست - مجبتی جهانی فر
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5