0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
Interactivity Variable in the Process of Online Gaming: The Scrutiny of Its Role in Learning English Vocabulary via Tech Platforms
نویسندگان :
Zari Saeedi
1
Mahdi Rezaei
2
Hossein Bagheri
3
1- Allameh Tabataba'i University
2- Allameh Tabataba'i University
3- Allameh Tabataba'i University
کلمات کلیدی :
English vocabulary learning،Online digital gaming،..
چکیده :
In line with the Information Age, the current quantitative study was set to examine the impact of implementing interactive online-digital-gaming on EFL (English-as-a-Foreign-Language) learners’ vocabulary acquisition. To this end, 40 Iranian pre-intermediate EFL learners (age: 16-25), were selected based on convenience-sampling, and randomly classified into two equal groups of 20 (experimental and control), enrolled in a general English course at one language institute (Tehran, Iran). The experimental group learners played interactive-games (Apex-legends and Call-of-Duty) during their class time or at home while the control-group learned the instructional materials on the games description without practically playing them. The study lasted 10 weeks, 18 sessions each session one-and-a-half hour. The data were gathered through vocabulary pretest/posttest and analyzed via independent samples t-test. The findings showed that vocabulary knowledge performance had a positively significant effect (sig.=0.00). The study offered theoretical and pedagogical insights for EFL/ESL learners, teachers, curriculum designers, and policy makers.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
IDSOJ: An Intrusion Detection System in Online Judges for evaluating programming exercises
Sergio Alloza-García - Iván García-Magariño - Javier Bravo-Agapito - Raquel Lacuesta Gilaberte
Homogeneous Grouping of e-Learners based on Felder-Silverman Model of their Learning Style
Gholamali Montazer
تحلیل تکنیکها و پتانسیلهای آینده هوش مصنوعی و فناوریهای پیشرفته در بهبود فرآیند یاددهی و یادگیری الکترونیکی در صنایع و سازمان ها
زهرا اسدی
آموزش مبتنی بر فنآوری جهت رشته های مهندسی با تکیه بر دوقلوی دیجیتال
محمدحسن جانفشان
نقش هوش مصنوعی بعنوان مدرس در آینده تدریس در سازمانها و صنایع: چالشها و فرصتها
نوشین لطفی - مصطفی کیانی فر - مرضیه اسمعیلی
A study of the relationship between verbal immediacy and cognitive engagement in online learning
Seyed Abdollah Ghasemtabar - Seyed Amir Ghasemtabar - Yousef Mahdavinasab
طراحی کارگاه آموزش حین خدمت برخط دستاوردمحور، محتوامحور، فعالیت محور، یادگیرنده و شبکه محور برای بهبود مهارت کارکنان دانشگاه
پریسا نقی خانی
Knowledge and Strategies for Online Classroom Management: TEFL Faculty Insights
Sahar Amirkhani - Mahboubeh Taghizadeh
طراحی مقیاس کیفیت آموزش مجازی آنلاین در آموزش عالی استان خوزستان
عاطفه دریکوند - غلام حسین رحیمی دوست - مجبتی جهانی فر
رضایتمندی دانشجویان از کیفیت آموزش مبتنی بر مغز
محبوبه فناخسرو
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5