0% Complete
صفحه اصلی
/
شانزدهمین کنفرانس ملی و دهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
کاربرد واقعیتافزوده در آموزش علوم تجربی مقطع دبستان
نویسندگان :
هانیه زکیخانی
1
نسترن زنجانی
2
زهرا عسکرینژاد امیری
3
1- دانشکده غیر دولتی غیر انتفاعی رفاه
2- دانشکده غیرانتفاعی غیردولتی رفاه
3- دانشکده غیرانتفاعی غیردولتی رفاه
کلمات کلیدی :
واقعیتافزوده،آموزش علوم تجربی،مقطع دبستان
چکیده :
ظهور فناوریهای جدیدی چون واقعیتافزوده و واقعیتمجازی، بسیاری از حوزههای کاری از جمله آموزش را تحت تاثیر قرار داده و به علت انعطاف و جذابیت برای دانشآموزان، از جمله ابزار کمک آموزشی، در حوزه آموزش مجازی و آموزش حضوری و سنتی محسوب میشود. پژوهشها در این حوزه نشاندهنده کاربرد این فناوریها در آموزش و همچنین بهبود کیفیت و عملکرد دانشآموزان به دلیل جذابیت و انعطاف این تکنولوژیهای جدید میباشد. از آنجاییکه فناوری واقعیتافزوده راهحل خوبی برای برطرفکردن بسیاری از چالشهای موجود در درس علوم ارائه کردهاست، این درس به عنوان یکی از درسهای مهم و کاربردی مقطع دبستان در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است. علیرغم اینکه در سالهای اخیر، پژوهشهای بسیاری در زمینههای مختلف از جمله کاربرد این قابلیت در آموزش صورت گرفته اما استفاده گسترده این فناوری در مدارس کمتر دیده میشود. این پژوهش تلاشی برای استفاده از فناوری واقعیتافزوده در حوزه آموزش علوم دبستان میباشد. به این منظور در این پژوهش، یک اپلیکیشن با استفاده از نرمافزارهای یونیتی و وفوریاانجین به عنوان ابزار پیادهسازی اپلیکیشنهای واقعیتافزوده و SketchUp برای طراحی مدلهای سهبعدی طراحی و پیادهسازی شدهاست. این اپلیکیشن برروی سیستم عامل اندروید قابل نصب بوده و نصب آن مانند سایر اپلیکیشنهای اندرویدی میباشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارائه یک مدل مفهومی آموزش الکترونیکی مبتنی بر متاورس
کریم پیمانی - الهام فراهانی - محمدهادی زاهدی
آموزش مبتنی بر فنآوری جهت رشته های مهندسی با تکیه بر دوقلوی دیجیتال
محمدحسن جانفشان
The Student-Centered Approach - A Journey from Perspective to Culture
Ralph Sonntag - Laura Seiffert
AI and the Future of Higher Education: A Guide for Policymakers
Badrosadat Nategholeslam Shirazi - Ali Akbar Safavi
چالشها و فرصتهای آموزش الکترونیکی در متاورس: بررسی تطبیقی با سیستمهای سنتی آموزش مجازی
امیر فروزنده - زهرا طالب
درس آموخته های سیاستی آموزش الکترونیکی در دوران همه گیری بیماری کووید- 19
غلامعلی منتظر - مریم علی اکبری - مهدیه فرازکیش
IDSOJ: An Intrusion Detection System in Online Judges for evaluating programming exercises
Sergio Alloza-García - Iván García-Magariño - Javier Bravo-Agapito - Raquel Lacuesta Gilaberte
متاورس صنعتی ابزاری کارآمد برای آموزش، یادگیری و دستیابی به صنعت 5
طاهره مومنی - علی اشرفی
ارائه الگوی یادگیری معکوس: راهکاری برای آموزش زبان دوره اول متوسطه
زهرا طالب - زهرا پورقربان
The Effect of AI-based Feedback Provision on Iranian EFL Learners’ Writing Performance and their Attitude
Mina Seifi - Mahdi Mahmodi
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5