0% Complete
صفحه اصلی
/
شانزدهمین کنفرانس ملی و دهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
کاربرد واقعیتافزوده در آموزش علوم تجربی مقطع دبستان
نویسندگان :
هانیه زکیخانی
1
نسترن زنجانی
2
زهرا عسکرینژاد امیری
3
1- دانشکده غیر دولتی غیر انتفاعی رفاه
2- دانشکده غیرانتفاعی غیردولتی رفاه
3- دانشکده غیرانتفاعی غیردولتی رفاه
کلمات کلیدی :
واقعیتافزوده،آموزش علوم تجربی،مقطع دبستان
چکیده :
ظهور فناوریهای جدیدی چون واقعیتافزوده و واقعیتمجازی، بسیاری از حوزههای کاری از جمله آموزش را تحت تاثیر قرار داده و به علت انعطاف و جذابیت برای دانشآموزان، از جمله ابزار کمک آموزشی، در حوزه آموزش مجازی و آموزش حضوری و سنتی محسوب میشود. پژوهشها در این حوزه نشاندهنده کاربرد این فناوریها در آموزش و همچنین بهبود کیفیت و عملکرد دانشآموزان به دلیل جذابیت و انعطاف این تکنولوژیهای جدید میباشد. از آنجاییکه فناوری واقعیتافزوده راهحل خوبی برای برطرفکردن بسیاری از چالشهای موجود در درس علوم ارائه کردهاست، این درس به عنوان یکی از درسهای مهم و کاربردی مقطع دبستان در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است. علیرغم اینکه در سالهای اخیر، پژوهشهای بسیاری در زمینههای مختلف از جمله کاربرد این قابلیت در آموزش صورت گرفته اما استفاده گسترده این فناوری در مدارس کمتر دیده میشود. این پژوهش تلاشی برای استفاده از فناوری واقعیتافزوده در حوزه آموزش علوم دبستان میباشد. به این منظور در این پژوهش، یک اپلیکیشن با استفاده از نرمافزارهای یونیتی و وفوریاانجین به عنوان ابزار پیادهسازی اپلیکیشنهای واقعیتافزوده و SketchUp برای طراحی مدلهای سهبعدی طراحی و پیادهسازی شدهاست. این اپلیکیشن برروی سیستم عامل اندروید قابل نصب بوده و نصب آن مانند سایر اپلیکیشنهای اندرویدی میباشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نقش تحلیل یادگیری در بهبود اثربخشی فرآیند آموزش شرکت بیمه دی: مطالعه ای کیفی
مهدی صحرائی بیرانوند - سید احمد مصطفوی منتظری
Design and Development of Virtual Reality-based IELTS Speaking Module Simulator
S. Susan Marandi - Maryam Safdari - Tricia Thrasher
Investigation of Teachers' Use of Information Technology in the Enhanced Learning-Teaching Process of Tenth-Grade Students (Case Study: Shahed Nadjmieh Girls' Vocational School)
Mehrshad Khosraviani - Zahra Shams - Mohammadreza Abbassian
ارائه مدلی مبتنی بر یادگیری با استفاده از هوش مصنوعی جهت بالابردن بهره وری بازدیدهای علمی در شرکت صنایع مس ایران
سیدمحمد ناصر حسینی - رضا خواجه حسنی
UnitJudge: a novel online automatic correction system for long programming practices by means of unit tests
Iván García-Magariño - Isabel Pita - Javier Arroyo - Marta López Fernández - Javier Bravo-Agapito - Clara Segura - Raquel Lacuesta Gilaberte
Decoding Feedback in Online Learning: Five Theoretical Analogies and Their Implications
Zahra Zolfaghari - Abdollah Mehrfar - Zahra Karimian - Arash Bordbar
Remote laboratories for practical experiments on renewable energies at European universities
Susanna Correnti - Luca Del Zotto - Enrico Bocci - Ilaria Reggiani - Arturo Lavalle
آموزش مبتنی بر فنآوری جهت رشته های مهندسی با تکیه بر دوقلوی دیجیتال
محمدحسن جانفشان
The Impact of Microlearning on Employee Professional Development
Elham Akbari - Mobin Tatari
آموزش تعاملی بیمه شخص ثالث: تجربهای نوین برای یادگیری موثر و عملی در صنعت بیمه
نازیلا حیدرنژاد - مینا فتاحی - مهدی صحرایی بیرانوند - سید احمد مصطفوی منتظزی - سیده فاطمه محمدی شیخ شبانی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5