0% Complete
صفحه اصلی
/
شانزدهمین کنفرانس ملی و دهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
طراحی مقیاس کیفیت آموزش مجازی آنلاین در آموزش عالی استان خوزستان
نویسندگان :
عاطفه دریکوند
1
غلام حسین رحیمی دوست
2
مجبتی جهانی فر
3
1- دانشگاه شهید چمران اهواز
2- دانشگاه شهید چمران اهواز
3- دانشگاه شهید چمران اهواز
کلمات کلیدی :
تحلیل عامل اکتشافی،سامانه های آنلاین،طراحی آموزشی آنلاین.،مقیاس کیفیت آموزش مجازی.
چکیده :
هدف پژوهش حاضر ساخت مقیاس کیفیت آموزش مجازی در آموزش عالی استان خوزستان بوده است. پژوهش حاضر از نظر روش جزء پژوهش های کمی و توصیفی است و از نظر هدف کاربردی است. این پژوهش به صورت خاص از نوع طرح های تحلیل عاملی است که به وسیله تحلیل عاملی اکتشافی برای کاهش میزان ممکن داده-ها به کار رفته است. همچنین جامعه آماری پژوهش حاضر تعداد 200 نفر از کلیه اعضای هیأت علمی دانشگاه های دولتی استان خوزستان از میان چهار دانشگاه دولتی شهید چمران، علوم پزشکی، فرهنگیان و پیام نور در اهواز بوده اند، که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده اند. ابزار پژوهش حاضر نیز پرسشنامه محقق ساخته بوده است. شاخص های کفايت نمونه بردای (KMO) و ضريب بارتلت نشان داده است که هم کفایت نمونه برداری و شرایط لازم برای تحلیل عامل وجود دارد. یافته های تحلیل عامل اکتشافی نشان داده است مقیاس کیفیت آموزش مجازی در آموزش عالی استان خوزستان از 4 عامل توانایی استاد در تعامل، تدریس و فعال نگه داشتن کلاس آنلاین، بالا بودن سواد و تسلط استاد به طراحی آموزشی آنلاین و کار با سامانه های آنلاین، برنامه و طرح داشتن استاد در برگزاری کلاس آنلاین و لزوم ارزشیابی مناسب و اطمینان از آن تشکیل شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
An analytical comparison of four education models: a faculty's and student's perspective
Taghi Javdani Gandomani - Mina Ziaei Nafchi
رابطه مهارت های فراشناختی و خلاقیت هیجانی در دانشجویان الکترونیکی دانشگاه اصفهان:تاکید برتفاوت های جنسیتی
منیر مصور - یاسمین عابدینی - اعظم اسفیجانی
Navigating Gamification in Language Education: Analyzing the Experiences of MA TEFL Students
Fatemeh Davardan - Mahboubeh Taghizadeh
نقش تحلیل یادگیری در بهبود اثربخشی فرآیند آموزش شرکت بیمه دی: مطالعه ای کیفی
مهدی صحرائی بیرانوند - سید احمد مصطفوی منتظری
برگزاری دوره های زبان تخصصی ویژه پرسنل مجتمع مس سرچشمه رفسنجان
سحر عباسی سرداری - محمدرضا ابراهیم نژاد - مصطفی کیانی فر
Evaluating Public Adoption of Technology Enhanced Learning: A Case Study from Shiraz University Science Night
Sonia Sepahi - MohammadAmin Jomepour - Mohammad Shirzade Ardahaei - Elnaz Ardeshiri - Ali Akbar Safavi
Investigation of Teachers' Use of Information Technology in the Enhanced Learning-Teaching Process of Tenth-Grade Students (Case Study: Shahed Nadjmieh Girls' Vocational School)
Mehrshad Khosraviani - Zahra Shams - Mohammadreza Abbassian
Exploring Students' Attitudes and Usage of Artificial Intelligence in the Learning Process
Fatemeh Mohtashami - Yousef Mahdavinasab - Seyed Abdollah Ghasemtabar
بررسی کاربردهای واقعیت مجازی در فرآیند یادگیری شرکت پالایش نفت اصفهان
محمد رضا امیریوسفی - جواد قربانی - اسماعیل فرح بخش
نقش هوش مصنوعی بعنوان مدرس در آینده تدریس در سازمانها و صنایع: چالشها و فرصتها
نوشین لطفی - مصطفی کیانی فر - مرضیه اسمعیلی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5