0% Complete
صفحه اصلی
/
شانزدهمین کنفرانس ملی و دهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
طراحی مقیاس کیفیت آموزش مجازی آنلاین در آموزش عالی استان خوزستان
نویسندگان :
عاطفه دریکوند
1
غلام حسین رحیمی دوست
2
مجبتی جهانی فر
3
1- دانشگاه شهید چمران اهواز
2- دانشگاه شهید چمران اهواز
3- دانشگاه شهید چمران اهواز
کلمات کلیدی :
تحلیل عامل اکتشافی،سامانه های آنلاین،طراحی آموزشی آنلاین.،مقیاس کیفیت آموزش مجازی.
چکیده :
هدف پژوهش حاضر ساخت مقیاس کیفیت آموزش مجازی در آموزش عالی استان خوزستان بوده است. پژوهش حاضر از نظر روش جزء پژوهش های کمی و توصیفی است و از نظر هدف کاربردی است. این پژوهش به صورت خاص از نوع طرح های تحلیل عاملی است که به وسیله تحلیل عاملی اکتشافی برای کاهش میزان ممکن داده-ها به کار رفته است. همچنین جامعه آماری پژوهش حاضر تعداد 200 نفر از کلیه اعضای هیأت علمی دانشگاه های دولتی استان خوزستان از میان چهار دانشگاه دولتی شهید چمران، علوم پزشکی، فرهنگیان و پیام نور در اهواز بوده اند، که به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده اند. ابزار پژوهش حاضر نیز پرسشنامه محقق ساخته بوده است. شاخص های کفايت نمونه بردای (KMO) و ضريب بارتلت نشان داده است که هم کفایت نمونه برداری و شرایط لازم برای تحلیل عامل وجود دارد. یافته های تحلیل عامل اکتشافی نشان داده است مقیاس کیفیت آموزش مجازی در آموزش عالی استان خوزستان از 4 عامل توانایی استاد در تعامل، تدریس و فعال نگه داشتن کلاس آنلاین، بالا بودن سواد و تسلط استاد به طراحی آموزشی آنلاین و کار با سامانه های آنلاین، برنامه و طرح داشتن استاد در برگزاری کلاس آنلاین و لزوم ارزشیابی مناسب و اطمینان از آن تشکیل شده است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تحلیلی روانسنجی بر عوامل موثر بر مشارکت اعضای هیات علمی در توسعه دوره های موک از نظر خبرگان آموزش الکترونیکی دانشگاههای علوم پزشکی
زهرا کریمیان - الهه شجاعی - مریم غلامی
نقش هوش مصنوعی بعنوان مدرس در آینده تدریس در سازمانها و صنایع: چالشها و فرصتها
نوشین لطفی - مصطفی کیانی فر - مرضیه اسمعیلی
نقش تحلیل یادگیری در بهبود اثربخشی فرآیند آموزش شرکت بیمه دی: مطالعه ای کیفی
مهدی صحرائی بیرانوند - سید احمد مصطفوی منتظری
An analytical comparison of four education models: a faculty's and student's perspective
Taghi Javdani Gandomani - Mina Ziaei Nafchi
مقایسه معماری پداگوژیک شبکه اجتماعی دانشآموزی (شاد) با سامانههای مدیریت یادگیری مورداستفاده در مدارس کشورهای توسعهیافته و ارائه راهکارهایی برای بهبود آن
سید علی خالقی نژاد
نقش سبک شناختی در برنامهنویسی: به سوی شخصیسازی یاددهی الکترونیکی برنامهنویسی
زهرا کریمی - لیلا صمیمی دهکردی - منیژه کاوه
A study of the relationship between verbal immediacy and cognitive engagement in online learning
Seyed Abdollah Ghasemtabar - Seyed Amir Ghasemtabar - Yousef Mahdavinasab
AI and the Future of Higher Education: A Guide for Policymakers
Badrosadat Nategholeslam Shirazi - Ali Akbar Safavi
Design, implementation and evaluation of the effectiveness of training caregivers of Alzheimer's patients by micro-learning method.
Nima Rafiee - Manoosh Mehrabi - Zahra Karimian
Homogeneous Grouping of e-Learners based on Felder-Silverman Model of their Learning Style
Gholamali Montazer
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5