0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
نقشآفرینی واحدهای منابع انسانی در پذیرش مسئولانه هوش مصنوعی و اهمیت آن در یادگیری و توسعه کارکنان: یک ضرورت استراتژیک
نویسندگان :
حسین بارانی بیرانوند
1
عرفان جوهری
2
1- دانشگاه فرهنگیان اصفهان
2- شرکت توسعه تجارت طلای سیاه
کلمات کلیدی :
یادگیری و توسعه،یادگیری شخصیسازی شده،هوش مصنوعی اخلاقی،حریم خصوصی دادهها،هوش مصنوعی،سوگیری الگوریتمی
چکیده :
چکیده - ادغام هوش مصنوعی (AI) در یادگیری و توسعه (L&D) صرفاً یک پیشرفت فناورانه نیست، بلکه یک ضرورت استراتژیک برای سازمانهایی است که به دنبال پیشرفت در دنیایی با تحولات سریع هستند. ظرفیت هوش مصنوعی در شخصیسازی یادگیری، خودکارسازی وظایف اداری، ارائه بازخورد در لحظه و پیشبینی نیازهای مهارتی آینده، فرصتهای بیسابقهای را برای ارتقای توسعه کارکنان و چابکی سازمانی ارائه میدهد. با این حال، این پتانسیل تحولآفرین با چالشهای اخلاقی قابلتوجهی از جمله نقض حریم خصوصی دادهها، سوگیریهای الگوریتمی منجر به پیامدهای تبعیضآمیز و ابهام تصمیمگیری هوش مصنوعی در هم تنیده است که میتواند اعتماد کارکنان را خدشهدار کند. واحدهای منابع انسانی (HR) بهطور منحصربهفردی بهعنوان متولیان توسعه استعداد و شیوههای اخلاقی قرار دارند. نقش این واحدها در هدایت پذیرش مسئولانه هوش مصنوعی در یادگیری و توسعه از طریق ایجاد چارچوبهای اخلاقی قوی، ترویج شفافیت و توانایی توضیح، تضمین انطباق قانونی، پرورش فرهنگ سواد هوش مصنوعی و حمایت از کاربردهای هوش مصنوعی انسانمحور، بسیار مهم است. این مقاله به جنبههای گوناگون چگونگی هدایت فعالانه واحدهای منابع انسانی در پیادهسازی هوش مصنوعی در یادگیری و توسعه میپردازد، و اطمینان میدهد که این فناوریها به محیط کاری کمک میکنند که نهتنها مؤثر و کارآمد باشد، بلکه عادلانه، شفاف، فراگیر و اساساً انسانمحور باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر شبکههای اجتماعی و محیطهای مجازی بر یادگیری الکترونیکی: فرصتها، چالشها و پیامدهای آموزشی
طاهره یزدی نژاد - الهام اکبری
Remote laboratories for practical experiments on renewable energies at European universities
Susanna Correnti - Luca Del Zotto - Enrico Bocci - Ilaria Reggiani - Arturo Lavalle
Gamification and Virtual Reality for Teaching Power Electronics: Boost Converter Simulation and Learning Outcomes
Seyed Ali Alenabi - Roghayeh Gavagsaz-Ghoachani - Matheepot Phattanasak - Serge Pierfederici
تأثیر بازی گونه سازی بر علاقه و اشتیاق به یادگیری
احسان افضلی - مهرانگیز علی نژاد - بدرالسادات دانشمند
Gamification plays a role! enhancing the collaborative decision-making skills and strategic thinking abilities of employees
Zahra Vatankhah - Nasrin Mohammadhasani - Yousef Mahdavi Nasab
گزارش یک تجربه موفق : آموزش ابزارهای آزمون ساز مبتنی بر هوش مصنوعی در دانشجویان مقطع کارشناسی رشته بهداشت مدارس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 1403
بهاره قوامی حسین پور
The Student-Centered Approach - A Journey from Perspective to Culture
Ralph Sonntag - Laura Seiffert
طراحی کارگاه آموزش حین خدمت برخط دستاوردمحور، محتوامحور، فعالیت محور، یادگیرنده و شبکه محور برای بهبود مهارت کارکنان دانشگاه
پریسا نقی خانی
Analysis of Teaching and Learning in Moodle with the Help of Visualization with Power BI: Case Study of e-Learning Course of University of Tehran
Ali Khojastehfar - Seyyed Saeed Safai - Hossein Sabouri Abarbekouh - Omid Fatemi
تحلیلی روانسنجی بر عوامل موثر بر مشارکت اعضای هیات علمی در توسعه دوره های موک از نظر خبرگان آموزش الکترونیکی دانشگاههای علوم پزشکی
زهرا کریمیان - الهه شجاعی - مریم غلامی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5