0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
Decoding Feedback in Online Learning: Five Theoretical Analogies and Their Implications
نویسندگان :
Zahra Zolfaghari
1
Abdollah Mehrfar
2
Zahra Karimian
3
Arash Bordbar
4
1- دانشگاه علوم پزشکی شیراز
2- دانشگاه علوم پزشکی شیراز
3- دانشگاه علوم پزشکی شیراز
4- دانشگاه علوم پزشکی فسا
کلمات کلیدی :
Feedback،Distance،Learning،Education،Assessment
چکیده :
Feedback is crucial in learning, helping learners recognize knowledge gaps and evaluate their progress. This review explored how feedback improves education by motivating students to enhance their learning outcomes and encouraging instructors to refine their teaching practices via PubMed, Scopus, Google Scholar, and ERIC databases from 2010 to 2024. Feedback can be seen through various lenses: as a treatment, an expense, mentoring, instruction, and a learning tool. Viewing feedback as a treatment emphasizes timely and targeted responses to boost student performance5. Considering feedback as an expense highlights the strategic allocation of resources for effective support. Mentoring, fosters supportive relationships promoting student growth, while instruction, clarifies concepts and reinforces learning objectives. Feedback encourages collaboration and active engagement between students and instructors. By integrating digital tools and ensuring timely, specific, and actionable feedback, educators can create an engaging learning environment, supporting academic success and fostering a lifelong love of learning.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Homogeneous Grouping of e-Learners based on Felder-Silverman Model of their Learning Style
Gholamali Montazer
ابعاد پشتیبانی یادگیری الکترونیکی با قابلیت های هوش مصنوعی در آموزش سازمانی
عطا برزگری - فرهاد سراجی
گزارش یک تجربه موفق : آموزش ابزارهای آزمون ساز مبتنی بر هوش مصنوعی در دانشجویان مقطع کارشناسی رشته بهداشت مدارس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 1403
بهاره قوامی حسین پور
A Critical Review of the Effect of Portfolio Assessment on Writing Anxiety, Performance and Autonomy
Mohsen Shahrokhi - Zahra Mohebati - Mozhgan Talebi
روشهای تعاملی در یاددهی و یادگیری الکترونیکی: حل مسئله با استفاده از برنامه اسکرچ
ابوالفضل رفیع پور - پویا کریمی
کاربرد فناوریهای واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) در یادگیری و یاددهی تاریخ هنر: بازسازی آثار هنری در محیطهای الکترونیکی
مرضیه قاسمی - مهدی خسروی
Investigating Usage and Attitudes Toward Artificial Intelligence Among Employees in a Communication Organization
Mohammad Reza Hasani - Fateme Mohtashami - Yousef Mahdavi Nasab
بهینه سازی آموزش زبان انگلیسی در صنایع: مطالعه موردی مجتمع مس سرچشمه
نجمه محمدی زاد - محمدرضا ابراهیم نژاد - مصطفی کیانی فر
درس آموخته های سیاستی آموزش الکترونیکی در دوران همه گیری بیماری کووید- 19
غلامعلی منتظر - مریم علی اکبری - مهدیه فرازکیش
The Impact of Microlearning on Employee Professional Development
Elham Akbari - Mobin Tatari
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5