0% Complete
صفحه اصلی
/
شانزدهمین کنفرانس ملی و دهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
Online Platforms Evaluation: Scrutiny of Educational Websites of Teaching Grammar and Vocabulary
نویسندگان :
Zari Saeedi
1
Armin Tavakoli
2
Mahdi Rezaei
3
Akram Baniasadi
4
1- Allameh Tabataba'i University
2- Allameh Tabataba'i University
3- Allameh Tabataba'i University
4- Allameh Tabataba'i University
کلمات کلیدی :
grammar،vocabulary،website evaluation
چکیده :
Nowadays, for online learning of a lot of languages, including English, there are many websites available and designed to facilitate learning and assist learners to achieve their goals. However, some dimensions should be considered while using these websites to obtain the best possible result. To this end, the researchers attempted to closely evaluate some educational websites related to micro-skills, especially grammar and vocabulary. Therefore, Aly’s [2] checklist with 63 items was used to explore 10 purposefully selected well-known vocabulary and grammar teaching websites (five of each). The exploration of the filled-out website checklists indicated that, despite the technical and technological superiority of some platforms over others, the platforms were practical and useful in expanding the vocabulary and grammar knowledge of ESL and EFL learners. The study bears some crucial implications for online educational content developers and teachers and helps them to provide more user-friendly and academic teaching and learning materials.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
طراحی کارگاه آموزش حین خدمت برخط دستاوردمحور، محتوامحور، فعالیت محور، یادگیرنده و شبکه محور برای بهبود مهارت کارکنان دانشگاه
پریسا نقی خانی
Instruction and Evaluation in Face to Face and Online Education: Voices of Faculties and Online Graduate Students of TEFL
Nazanin Adhami - Mahboubeh Taghizadeh - Adib Ahmadi Mahjoub
بررسی نقش شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بر یادگیری الکترونیکی دانش آموزان در جهت کاهش قلدری سایبری(مورد مطالعه: دانش آموزان پسر مقطع دوم دبیرستان شهر تهران)
مهری حسنوند - زهرا طالب
An analytical comparison of four education models: a faculty's and student's perspective
Taghi Javdani Gandomani - Mina Ziaei Nafchi
Gamification plays a role! enhancing the collaborative decision-making skills and strategic thinking abilities of employees
Zahra Vatankhah - Nasrin Mohammadhasani - Yousef Mahdavi Nasab
تجارب زیسته دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان ازبه کارگیری هوش مصنوعی درآموزش
طاهره توانا - زهرا طالب
ابعاد پشتیبانی یادگیری الکترونیکی با قابلیت های هوش مصنوعی در آموزش سازمانی
عطا برزگری - فرهاد سراجی
Educational Escape Rooms: A Narrative Review of Design Frameworks in Higher Education
Leila Homayouni - Manoosh Mehrabi
نقش هوش مصنوعی بعنوان مدرس در آینده تدریس در سازمانها و صنایع: چالشها و فرصتها
نوشین لطفی - مصطفی کیانی فر - مرضیه اسمعیلی
تأثیر بازی گونه سازی بر علاقه و اشتیاق به یادگیری
احسان افضلی - مهرانگیز علی نژاد - بدرالسادات دانشمند
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5