0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
دیدگاه دانشجویان در خصوص ویژگیهای بایسته اساتید برای بهبود مشارکت الکترونیکی کلاسهای مجازی
نویسندگان :
حبیب اله نادری
1
حامد میبودی
2
1- دانشگاه مازندران
2- دانشگاه مازندران
کلمات کلیدی :
کلاس مجازی،مشارکت الکترونیکی،اساتید،یادگیری
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی ويژگيهاي بايسته اساتید برای بهبود مشارکت الکترونیکی دانشجومعلمان در کلاسهای مجازی دانشگاه فرهنگیان مشهد میباشد. این پژوهش از لحاظ رویکرد، از نوع آمیخته اکتشافی است كه در آن نخست بخش كيفي و سپس بخش كمي انجام شد. در بخش كيفي پژوهش، با شش نفر از متخصصان مشارکت در فضای مجازی كه به روش نمونهگيري هدفمند و گلوله برفي انتخاب شده بودند، مصاحبه انجام شد. نتايج حاصل از تحليل محتواي مصاحبهها و مطالعه عميق مباني نظري، در قالب پرسشنامهاي محققساخته تنظيم گرديد. در بخش كمي پژوهش نيز، جمعيت آماري كليه دانشجومعلمان مقطع تحصيلي كارشناسي دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی 1402 ميباشد. از این جامعه، 203 نفر به شیوه در دسترس و داوطلبانه انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمونهای خيدو، کایدو و فریدمن استفاده گردید. یافتهها نشان داد 88% دانشجویان معتقدند، مشارکت در کلاسهای حضوری نسبت به کلاسهای مجازی بیشتر است و 71% نیز بیان کردند، کلاسهای حضوری نسبت به کلاسهای مجازی برای آنان جذابتر میباشد. همچنین شاخصهای مدیریت ارتباطات و کار تیمی، روش آموزش، روحیه انتقادپذیری و باز استاد، احساس امنیت در بحثها، خلاقیت استاد، دانش و اطلاعات، طراحی فعالیتهای مناسب، تشویق دانشجویان، اجرای قوانین و آشنایی با محیط مجازی به ترتیب بیشترین اهمیت را در خصوص ويژگيهاي بايسته اساتید برای بهبود مشارکت الکترونیکی کلاسهای مجازی دارند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
برگزاری دوره های زبان تخصصی ویژه پرسنل مجتمع مس سرچشمه رفسنجان
سحر عباسی سرداری - محمدرضا ابراهیم نژاد - مصطفی کیانی فر
Investigating the Impact of Game-Based Assessment on Exam Anxiety Among Third-Grade Students in Mathematics
Mohammad Reza Hasani - Fateme Javan - Yousef Mahdavi Nasab
Online Platforms Evaluation: Scrutiny of Educational Websites of Teaching Grammar and Vocabulary
Zari Saeedi - Armin Tavakoli - Mahdi Rezaei - Akram Baniasadi
ارائه مدلی مبتنی بر یادگیری با استفاده از هوش مصنوعی جهت بالابردن بهره وری بازدیدهای علمی در شرکت صنایع مس ایران
سیدمحمد ناصر حسینی - رضا خواجه حسنی
کاربرد واقعیتافزوده در آموزش علوم تجربی مقطع دبستان
هانیه زکیخانی - نسترن زنجانی - زهرا عسکرینژاد امیری
Evaluating Public Adoption of Technology Enhanced Learning: A Case Study from Shiraz University Science Night
Sonia Sepahi - MohammadAmin Jomepour - Mohammad Shirzade Ardahaei - Elnaz Ardeshiri - Ali Akbar Safavi
تحلیل تکنیکها و پتانسیلهای آینده هوش مصنوعی و فناوریهای پیشرفته در بهبود فرآیند یاددهی و یادگیری الکترونیکی در صنایع و سازمان ها
زهرا اسدی
A Critical Review of the Effect of Portfolio Assessment on Writing Anxiety, Performance and Autonomy
Mohsen Shahrokhi - Zahra Mohebati - Mozhgan Talebi
فریم ورک بازی سازی آموزش سازمانی IGAL (Integrated gamification for Adults Learning)
نوشین لطفی - محمدرضا ابراهیم نژاد
الگوی یادگیری سازمانی با هوش مصنوعی مبتنی بر رویکرد یادگیری تعاملی
فرهاد شفیع پور مطلق
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5