0% Complete
صفحه اصلی
/
شانزدهمین کنفرانس ملی و دهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
آسیب شناسی ارزشیابی یادگیرندگان در محیط های الکترونیکی: یک سنتزپژوهی
نویسندگان :
حامد عباسی کسانی
1
سعید شریفی رهنمو
2
فرهاد سراجی
3
مجید شریفی رهنمو
4
1- دانشگاه شهید بهشتی
2- دانشگاه بوعلی سینا
3- دانشگاه بوعلی سینا
4- دانشگاه علامه طباطبائی
کلمات کلیدی :
آسیب شناسی،ارزشیابی،یادگیرندکان،محیط های الکترونیکی،سنتزپژوهی.
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب های ارزشیابی یادگیرندگان در محیط های الکترونیکی انجام شد. رویکرد پژوهش، کیفی و روش آن، سنتزپژوهی بود. جامعه آماری پژوهش شامل پژوهش ها و مطالعات انجام شده در بازه زمانی 1388 تا 1398 در حوزه ارزشیابی در محیط های الکترونیکی بود که با کلیدواژه های مشخص و در پایگاه های اطلاعاتی داخلی به جمع آوری آن ها پرداخته شد و جمعاً 136 مطالعه انتخاب و مورد بررسی قرار گرفت. از میان این مطالعات پس از چندین مرحله غربالگری به ترتیب براساس بررسی عنوان، چکیده و محتوای پژوهش، 16 واحد مطالعاتی انتخاب و بررسی شد. داده های پژوهش از تحلیل کیفی اسناد مورد مطالعه گردآوری شدند. جهت تحلیل داده های پژوهش نیز از روش تحلیل محتوا به شیوه کدگذاری استفاده شد. با تجزیه و تحلیل داده ها مشخص شد که ارزشیابی یادگیرندگان در محیط های الکترونیکی دارای هفت آسیب عمده «عدم استفاده از ابزارهای مختلف ارزشیابی»، «ضعف در بازخورددهی»، «عدم امکان احراز هویت دانشجویان»، «ضعف در گزارش دهی»، «عدم توجه به انواع ارزشیابی»، «ضعف در برنامه ریزی ارزشیابی»، و «ضعف در اجرای ارزشیابی» است. با توجه به یافته های پژوهش می توان گفت که آسیب ها و مشکلات مربوط به ارزشیابی باعث شده است که نتوان یادگیری یادگیرندگان را به درستی سنجید و به همین علت امکان اصلاح و بهبود یادگیری ممکن است خیلی کاهش یابد. بنابراین لازم است ابتدا به این مشکلات توجه شود و در راستای برطرف ساختن آن ها گام هایی برداشته شود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Evaluating Public Adoption of Technology Enhanced Learning: A Case Study from Shiraz University Science Night
Sonia Sepahi - MohammadAmin Jomepour - Mohammad Shirzade Ardahaei - Elnaz Ardeshiri - Ali Akbar Safavi
آموزش آنلاین و پدیده زوم دیسمورفیا در پنجره های مجازی؛ بررسی تاثیر خودکارامدی و نگرانی از بدشکلی در دانشجویان علوم پزشکی
زهرا کریمیان - لیلی مصلی نژاد
نقش هوش مصنوعی بعنوان مدرس در آینده تدریس در سازمانها و صنایع: چالشها و فرصتها
نوشین لطفی - مصطفی کیانی فر - مرضیه اسمعیلی
تأثیر تحقیق و توسعه بر توسعه یادگیری الکترونیکی در شرکتهای دانشبنیان و کارگاه های صنعتی ایران
مهلا افشارپور - مهشاد افشارپور
Online Platforms Evaluation: Scrutiny of Educational Websites of Teaching Grammar and Vocabulary
Zari Saeedi - Armin Tavakoli - Mahdi Rezaei - Akram Baniasadi
Instruction and Evaluation in Face to Face and Online Education: Voices of Faculties and Online Graduate Students of TEFL
Nazanin Adhami - Mahboubeh Taghizadeh - Adib Ahmadi Mahjoub
ارائه مدلی برای توسعه سیستم آموزشی مبتنی بر یادگیری ارتقاءیافته به کمک فناوری در مجتمع مس سرچشمه
سجاد رضائیان - قاسم سلیمی - سیدعلی اکبر صفوی
بهینه سازی آموزش زبان انگلیسی در صنایع: مطالعه موردی مجتمع مس سرچشمه
نجمه محمدی زاد - محمدرضا ابراهیم نژاد - مصطفی کیانی فر
طراحی پلتفرم یادگیری الکترونیکی برای مدیریت ریسک در زنجیره تأمین صنعت مس
سیدمصطفی سیدباقری شریف آباد - رضا مرتضایی نژاد میمندی
Artificial Intelligence in Education: Challenges and Solutions Through the Eyes of Students
Azam Esfijani - Mohammad Reza Nili - Matin Sadat Kazemi
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5