0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
Enhancing Student Motivation in Science Education through Motion Graphics Designed with Component Display Theory
نویسندگان :
Ali Hadei
1
Mahsa Moradi
2
Yousef Mahdavinasab
3
1- دانشگاه خوارزمی
2- دانشگاه خوارزمی
3- دانشگاه خوارزمی
کلمات کلیدی :
Motion Graphics،Instructional Design،Merrill’s Component Display Theory،Motivation
چکیده :
This study aimed to compare the impact of three teaching methods—motion graphics designed based on Merrill’s Component Display Theory, explanatory motion graphics, and the lecture method—on the motivation of sixth-grade students in science education. Conducted during the 2021–2022 academic year, the research adopted a quasi-experimental design with pre-test and post-test phases. The sample consisted of 75 male students from primary schools in Khalkhal, Ardabil Province, divided into three groups of 25. Experimental Group 1 received instruction through Merrill’s theory-based motion graphics, Experimental Group 2 through explanatory motion graphics, and the Control Group via traditional lectures. Data were collected using the Science Motivation Questionnaire (SMTSL) and analyzed using multivariate analysis of covariance (MANCOVA). The findings showed that motion graphics significantly improved students’ motivation in science education, with Merrill’s theory-based motion graphics yielding the highest motivational gains. These results emphasize the value of applying Merrill’s principles in designing educational materials to enhance motivation in learning science.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
طراحی و اجرای برنامه درسی هوش مصنوعی برای کودکان خردسال: چیستی؟ چرایی؟ و چگونگی؟ در طراحی و اجرای برنامه درسی
سپیده عسکری - مهرانگیز علینژاد
بررسی کاربردهای واقعیت مجازی در فرآیند یادگیری شرکت پالایش نفت اصفهان
محمد رضا امیریوسفی - جواد قربانی - اسماعیل فرح بخش
Enhancing Student Motivation in Science Education through Motion Graphics Designed with Component Display Theory
Ali Hadei - Mahsa Moradi - Yousef Mahdavinasab
دیدگاه دانشجویان در خصوص ویژگیهای بایسته اساتید برای بهبود مشارکت الکترونیکی کلاسهای مجازی
حبیب اله نادری - حامد میبودی
نقش تحلیل یادگیری در بهبود اثربخشی فرآیند آموزش شرکت بیمه دی: مطالعه ای کیفی
مهدی صحرائی بیرانوند - سید احمد مصطفوی منتظری
Remote laboratories for practical experiments on renewable energies at European universities
Susanna Correnti - Luca Del Zotto - Enrico Bocci - Ilaria Reggiani - Arturo Lavalle
ابعاد پشتیبانی یادگیری الکترونیکی با قابلیت های هوش مصنوعی در آموزش سازمانی
عطا برزگری - فرهاد سراجی
Investigation of Teachers' Use of Information Technology in the Enhanced Learning-Teaching Process of Tenth-Grade Students (Case Study: Shahed Nadjmieh Girls' Vocational School)
Mehrshad Khosraviani - Zahra Shams - Mohammadreza Abbassian
طراحی کارگاه آموزش حین خدمت برخط دستاوردمحور، محتوامحور، فعالیت محور، یادگیرنده و شبکه محور برای بهبود مهارت کارکنان دانشگاه
پریسا نقی خانی
Exploring Students' Attitudes and Usage of Artificial Intelligence in the Learning Process
Fatemeh Mohtashami - Yousef Mahdavinasab - Seyed Abdollah Ghasemtabar
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5