0% Complete
صفحه اصلی
/
شانزدهمین کنفرانس ملی و دهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
معیارهای ارزیابی کیفیت آموزشی موسسات آموزش الکترونیکی غیرانتفاعی الکترونیکی
نویسندگان :
فرهاد سراجی
1
1- دانشگاه بوعلی سینا
کلمات کلیدی :
موسسات غیردولتی- غیرانتفاعی،آموزش عالی،شاخص ها،معیارها
چکیده :
هدف این پژوهش شناسایی معیارهای ارزیابی توسعه موسسات آموزش عالی الکترونیکی غیرانتفاعی- غیردولتی است. در این پژوهش سه گام اساسی طی شد. ابتدا با استفاده از مرور سیستماتیک 209 مقاله مرتبط با معیارهای یادگیری الکترونیکی در دانشگاه ها شناسایی شد. در گام دوم شرایط و ویژگی های توسعه 11 دانشگاه بین المللی الکترونیکی مطالعه شد و سپس چالش ها و الزام های شناسایی شده از نظر 25 خبره ممیزی شد. نتایج نشان داد که برای ارزیابی و ارتقاء این دانشگاه ها و موسسات باید نه ملاک مد نظر قرار گیرد. در بین این ملاکها، تدوین سیاست ها، برنامه ها و راهبردهای مشخص در اولویت اول قرار دارد و بعد از آن به ترتیب تامین تجهیزات و زیرساخت های فنی، طراحی برنامه درسی و آموزش های دانشجو محور و پاسخگو، منابع مالی مطمئن، فعالیت های پژوهشی، شایستگی های دانشجویان، تدارک نظام پشتیبانی، شایستگی ها و مهارت-های مدرسان و تدوین مسائل حقوقی و قوانین و مقررات قرار دارند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تحلیل تکنیکها و پتانسیلهای آینده هوش مصنوعی و فناوریهای پیشرفته در بهبود فرآیند یاددهی و یادگیری الکترونیکی در صنایع و سازمان ها
زهرا اسدی
کاربرد فناوریهای واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) در یادگیری و یاددهی تاریخ هنر: بازسازی آثار هنری در محیطهای الکترونیکی
مرضیه قاسمی - مهدی خسروی
Improving Children’s Brushing Habits: The Role of E-Learning in Oral Health Education
Seyyed Najmuddin Amirshah Karmi - Asma Yazdi - Firoozeh Alavian
فریم ورک بازی سازی آموزش سازمانی IGAL (Integrated gamification for Adults Learning)
نوشین لطفی - محمدرضا ابراهیم نژاد
تجارب زیسته دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان ازبه کارگیری هوش مصنوعی درآموزش
طاهره توانا - زهرا طالب
کاربرد واقعیتافزوده در آموزش علوم تجربی مقطع دبستان
هانیه زکیخانی - نسترن زنجانی - زهرا عسکرینژاد امیری
Extracting the main aspects of E-learning readiness assessment for Iraqi universities
Yasser Kareem Al-Rikabi - Gholam Ali Montazer
The Effect of AI-based Feedback Provision on Iranian EFL Learners’ Writing Performance and their Attitude
Mina Seifi - Mahdi Mahmodi
AI and the Future of Higher Education: A Guide for Policymakers
Badrosadat Nategholeslam Shirazi - Ali Akbar Safavi
A Critical Review of the Effect of Portfolio Assessment on Writing Anxiety, Performance and Autonomy
Mohsen Shahrokhi - Zahra Mohebati - Mozhgan Talebi
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5