0% Complete
صفحه اصلی
/
شانزدهمین کنفرانس ملی و دهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
معیارهای ارزیابی کیفیت آموزشی موسسات آموزش الکترونیکی غیرانتفاعی الکترونیکی
نویسندگان :
فرهاد سراجی
1
1- دانشگاه بوعلی سینا
کلمات کلیدی :
موسسات غیردولتی- غیرانتفاعی،آموزش عالی،شاخص ها،معیارها
چکیده :
هدف این پژوهش شناسایی معیارهای ارزیابی توسعه موسسات آموزش عالی الکترونیکی غیرانتفاعی- غیردولتی است. در این پژوهش سه گام اساسی طی شد. ابتدا با استفاده از مرور سیستماتیک 209 مقاله مرتبط با معیارهای یادگیری الکترونیکی در دانشگاه ها شناسایی شد. در گام دوم شرایط و ویژگی های توسعه 11 دانشگاه بین المللی الکترونیکی مطالعه شد و سپس چالش ها و الزام های شناسایی شده از نظر 25 خبره ممیزی شد. نتایج نشان داد که برای ارزیابی و ارتقاء این دانشگاه ها و موسسات باید نه ملاک مد نظر قرار گیرد. در بین این ملاکها، تدوین سیاست ها، برنامه ها و راهبردهای مشخص در اولویت اول قرار دارد و بعد از آن به ترتیب تامین تجهیزات و زیرساخت های فنی، طراحی برنامه درسی و آموزش های دانشجو محور و پاسخگو، منابع مالی مطمئن، فعالیت های پژوهشی، شایستگی های دانشجویان، تدارک نظام پشتیبانی، شایستگی ها و مهارت-های مدرسان و تدوین مسائل حقوقی و قوانین و مقررات قرار دارند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
طراحی مقیاس کیفیت آموزش مجازی آنلاین در آموزش عالی استان خوزستان
عاطفه دریکوند - غلام حسین رحیمی دوست - مجبتی جهانی فر
بهینه سازی آموزش زبان انگلیسی در صنایع: مطالعه موردی مجتمع مس سرچشمه
نجمه محمدی زاد - محمدرضا ابراهیم نژاد - مصطفی کیانی فر
مقایسه اثربخشی روش های آموزشی سنتی، تعاملی و ترکیبی در بانک ملی ایران
محسن بیرامی - مجید دشتی رحمت آبادی - سارا لرستانی
AI-Powered Recommendation Systems in Corporate E-Learning
Ali Aghasi - Mehdi Khosravi
ارائه یک مدل مفهومی آموزش الکترونیکی مبتنی بر متاورس
کریم پیمانی - الهام فراهانی - محمدهادی زاهدی
Learning activities in online EFL classrooms through the lens of learning theories
Sadegh Hemmati Salekdeh - Jaleh Hassaskhah
تحلیلی روانسنجی بر عوامل موثر بر مشارکت اعضای هیات علمی در توسعه دوره های موک از نظر خبرگان آموزش الکترونیکی دانشگاههای علوم پزشکی
زهرا کریمیان - الهه شجاعی - مریم غلامی
درس آموخته های سیاستی آموزش الکترونیکی در دوران همه گیری بیماری کووید- 19
غلامعلی منتظر - مریم علی اکبری - مهدیه فرازکیش
الگوی یادگیری سازمانی با هوش مصنوعی مبتنی بر رویکرد یادگیری تعاملی
فرهاد شفیع پور مطلق
بررسی تاثیر شبکههای اجتماعی و محیطهای مجازی بر یادگیری الکترونیکی: فرصتها، چالشها و پیامدهای آموزشی
طاهره یزدی نژاد - الهام اکبری
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5