0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
بررسی دانش، نگرش و توانایی اساتید در استفاده از هوش مصنوعی در تدریس و یادگیری و پژوهش
نویسندگان :
سیدامین عظیمی
1
1- دانشگاه اصفهان
کلمات کلیدی :
هوش مصنوعی،اساتید،دانش،نگرش،توانایی
چکیده :
این مقاله به بررسی تأثیر دوگانه هوش مصنوعی بر آموزش عالی و در حوزه آموزش و یادگیری از دیدگاه اعضای هیئت علمی میپردازد. برای این منظور با تعداد 22 نفر از اساتید دانشگاه اصفهان با استفاده از ابزار پرسشنامه نیمه ساختاریافته مصاحبه انجام شد. نتایج تحلیل داده ها نشان داد؛ هوش مصنوعی با ایجاد فرصتهایی مانند یادگیری شخصیسازیشده، تسهیل پژوهشهای میانرشتهای، و بهبود مدیریت آموزشی، پتانسیل تحول در روشهای تدریس و یادگیری را داراست. درعینحال، چالشهایی نظیر نگرانیهای اخلاقی، تعصبات الگوریتمی، و تهدید نقشهای سنتی اعضای هیئت علمی نیز مطرح میشود. همچنین، نبود آمادگی و نیاز به توسعه حرفهای در میان اعضای هیئت علمی، موانع مهمی برای بهرهبرداری کامل از این فناوری ایجاد کرده است. با تأکید بر اتخاذ رویکردی متوازن، این مطالعه بر ضرورت توسعه چارچوبهای اخلاقی، ارائه آموزشهای هدفمند، و تقویت نقش اعضای هیئت علمی بهعنوان راهنمایان اصلی فرآیند یادگیری تأکید میکند. یافتهها نشان میدهد که پذیرش هوش مصنوعی در آموزش عالی نیازمند درک عمیق پیامدهای آن و توسعه استراتژیهایی برای بهرهگیری از مزایای آن در عین کاهش چالشهاست.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
الگوی یادگیری سازمانی با هوش مصنوعی مبتنی بر رویکرد یادگیری تعاملی
فرهاد شفیع پور مطلق
Enhancing Student Motivation in Science Education through Motion Graphics Designed with Component Display Theory
Ali Hadei - Mahsa Moradi - Yousef Mahdavinasab
Evaluating Public Adoption of Technology Enhanced Learning: A Case Study from Shiraz University Science Night
Sonia Sepahi - MohammadAmin Jomepour - Mohammad Shirzade Ardahaei - Elnaz Ardeshiri - Ali Akbar Safavi
بررسی نقش شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بر یادگیری الکترونیکی دانش آموزان در جهت کاهش قلدری سایبری(مورد مطالعه: دانش آموزان پسر مقطع دوم دبیرستان شهر تهران)
مهری حسنوند - زهرا طالب
Navigating Gamification in Language Education: Analyzing the Experiences of MA TEFL Students
Fatemeh Davardan - Mahboubeh Taghizadeh
از تحقیق تا تأثیر: تحلیل نقش پروژههای بنیادی، کاربردی و توسعهای در تحول یادگیری الکترونیکی
مهلا افشارپور - مهشاد افشارپور
آموزش تعاملی بیمه شخص ثالث: تجربهای نوین برای یادگیری موثر و عملی در صنعت بیمه
نازیلا حیدرنژاد - مینا فتاحی - مهدی صحرایی بیرانوند - سید احمد مصطفوی منتظزی - سیده فاطمه محمدی شیخ شبانی
گزارش یک تجربه موفق : آموزش ابزارهای آزمون ساز مبتنی بر هوش مصنوعی در دانشجویان مقطع کارشناسی رشته بهداشت مدارس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 1403
بهاره قوامی حسین پور
Decoding Feedback in Online Learning: Five Theoretical Analogies and Their Implications
Zahra Zolfaghari - Abdollah Mehrfar - Zahra Karimian - Arash Bordbar
ارائه الگوی یادگیری معکوس: راهکاری برای آموزش زبان دوره اول متوسطه
زهرا طالب - زهرا پورقربان
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5