0% Complete
صفحه اصلی
/
شانزدهمین کنفرانس ملی و دهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
Homogeneous Grouping of e-Learners based on Felder-Silverman Model of their Learning Style
نویسندگان :
Gholamali Montazer
1
1- Tarbiat Modares University
کلمات کلیدی :
e-Learning،Homogenous grouping،Learning style،Adaptive learning،Felder-Silverman model،Customization of education
چکیده :
Learning in an electronic environment is more capable than face-to-face learning for adapting educational strategies and learning content based on learners’ abilities and needs. Therefore, educational customization is used to reduce the costs of personalizing education with a teacher for each lesson and learner, where learners are placed in a group based on similar characteristics. There are several criteria for grouping learners. This study used the Felder-Silverman model learning style index to group learners based on the frequency and similarity of learning styles. Then, the designed system was used in the e-learning environment to implement customized training. Experimental and control groups were compared to determine the effectiveness of the proposed grouping method. The weighted average scores of the experimental group (17.65) and the control group (12.6) were obtained in the dimension of academic success, and the academic satisfaction from the educational course was 67% in the experimental and 37% in the control group
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Knowledge and Strategies for Online Classroom Management: TEFL Faculty Insights
Sahar Amirkhani - Mahboubeh Taghizadeh
بهینه سازی آموزش زبان انگلیسی در صنایع: مطالعه موردی مجتمع مس سرچشمه
نجمه محمدی زاد - محمدرضا ابراهیم نژاد - مصطفی کیانی فر
Instruction and Evaluation in Face to Face and Online Education: Voices of Faculties and Online Graduate Students of TEFL
Nazanin Adhami - Mahboubeh Taghizadeh - Adib Ahmadi Mahjoub
The Effect of AI-based Feedback Provision on Iranian EFL Learners’ Writing Performance and their Attitude
Mina Seifi - Mahdi Mahmodi
آسیب شناسی ارزشیابی یادگیرندگان در محیط های الکترونیکی: یک سنتزپژوهی
حامد عباسی کسانی - سعید شریفی رهنمو - فرهاد سراجی - مجید شریفی رهنمو
Learning Lessons from the UNITEL Project Module: Universities- Business Collaboration (An Overview and Some Experiences)
Seyed Komail Tayebi - Zahra Zamani
از تحقیق تا تأثیر: تحلیل نقش پروژههای بنیادی، کاربردی و توسعهای در تحول یادگیری الکترونیکی
مهلا افشارپور - مهشاد افشارپور
روند تغییرات در مهارتهای مورد نیاز برای انطباق با صنعت 4.0 در یک دهه گذشته و رسالت دانشگاههای آینده
مصیب بامری - قاسم سلیمی - سید علی اکبر صفوی
Investigation of Teachers' Use of Information Technology in the Enhanced Learning-Teaching Process of Tenth-Grade Students (Case Study: Shahed Nadjmieh Girls' Vocational School)
Mehrshad Khosraviani - Zahra Shams - Mohammadreza Abbassian
طراحی مقیاس کیفیت آموزش مجازی آنلاین در آموزش عالی استان خوزستان
عاطفه دریکوند - غلام حسین رحیمی دوست - مجبتی جهانی فر
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5