0% Complete
صفحه اصلی
/
شانزدهمین کنفرانس ملی و دهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
نقش سبک شناختی در برنامهنویسی: به سوی شخصیسازی یاددهی الکترونیکی برنامهنویسی
نویسندگان :
زهرا کریمی
1
لیلا صمیمی دهکردی
2
منیژه کاوه
3
1- دانشگاه شهرکرد
2- دانشگاه شهرکرد
3- دانشگاه دولتی شهرکرد
کلمات کلیدی :
برنامهنویسی کامپیوتری،عادتهای برنامهنویسی،سبک شناختی،شخصیسازی ابزارهای یاددهی برنامهنویسی
چکیده :
امروزه ابزارهای الکترونیکی و بازیگونه در آموزش برنامهنویسی بسیار رایج هستند. شخصیسازی این ابزارها روی روند آموزش و یادگیری بسیار تاثیرگذار است. لازمهی شخصیسازی، شناخت عادتهای برنامهنویسی و بررسی عوامل تاثیرگذار بر آنها است. هدف از این مطالعه تحلیل رابطه بین سبک شناختی، تجربه و علاقه به برنامهنویسی از یک طرف و عادتهای برنامهنویسی از طرف دیگر است. دادهها با استفاده از شاخص سبک شناختی و پرسش های محققساخته در مورد عادتهای برنامهنویسی، تجربه و عملکرد برنامهنویس از 275 برنامهنویس دانشجو جمع آوری شد. سپس آیتمهای عادتهای برنامهنویسی با تحلیل عاملی برنامهنویسی به پنج عامل میزان نظمدهندگی، میزان چابکی، میزان سهلانگاری، میزان سامانمندی و میزان رفتارهای بیحاصل کاهش یافت. نتایج تحلیل همبستگی نشان داد که تجربه برنامهنویسی پایین با میزان رفتارهای بیحاصل و غیرسامانمند همسبته است که بر عملکرد پایین دلالت دارند. سبک شناختی همبستگی دوگانه دارد: اگرچه برنامهنویسان با نمرات تحلیلی بالاتر میزان سامانمندی بیشتری نسبت به برنامهنویسان با نمرات تحلیلی پایینتر دارند که منجر به عملکرد بالاتر می شود. اما آنها همچنین رفتارهای بیحاصل بیشتری دارند که با عملکرد پایینتر همراه است. ابزارهای یادگیری الکترونیکی لازم است برای برنامهنویسان شهودی، سامانمندی را با جزییات بیشتری آموزش دهند و در تکالیف و تصحیح تکالیف به این نکته دقت کنند. ولی در عوض برای در آموزش برنامهنویسان تحلیلی، در خصوص سعی و خطاهای بیحاصل آموزش دهند و درتکالیف و تصحیح تکالیف این موضوع را به آنها تذکر دهند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی اثربخشی محتوای چند رسانه ای مدرس ساخته درس زبان انگلیسی در دوران پاندمی کوید 19
زهرا کریمیان - لاله خجسته
آسیب شناسی ارزشیابی یادگیرندگان در محیط های الکترونیکی: یک سنتزپژوهی
حامد عباسی کسانی - سعید شریفی رهنمو - فرهاد سراجی - مجید شریفی رهنمو
Design, implementation and evaluation of the effectiveness of training caregivers of Alzheimer's patients by micro-learning method.
Nima Rafiee - Manoosh Mehrabi - Zahra Karimian
Design and Development of Virtual Reality-based IELTS Speaking Module Simulator
S. Susan Marandi - Maryam Safdari - Tricia Thrasher
مطالعه تطبیقی مولفههای تضمین کیفیت در آموزش عالی جهان و ارائه چهارچوب پیشنهادی به منظور ارتقای کیفیت در نظام آموزش عالی ایران
رحیم مرادی
Revolutionizing Online Learning: The Role of Storytelling, Artificial Intelligence, and Emerging Technologies in Teaching Complex Engineering Concepts
Mohammad Moslemi - Saman Pirehbabi - Roghayeh Gavagsaz-Ghoachani - Matheepot Phattanasak
تأثیر بازی گونه سازی بر علاقه و اشتیاق به یادگیری
احسان افضلی - مهرانگیز علی نژاد - بدرالسادات دانشمند
AI and the Future of Higher Education: A Guide for Policymakers
Badrosadat Nategholeslam Shirazi - Ali Akbar Safavi
The Effect of AI-based Feedback Provision on Iranian EFL Learners’ Writing Performance and their Attitude
Mina Seifi - Mahdi Mahmodi
An analytical comparison of four education models: a faculty's and student's perspective
Taghi Javdani Gandomani - Mina Ziaei Nafchi
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5