0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
مطالعه تطبیقی برنامه درسی استیم در آموزش و پرورش کشور آمریکا و ارائه پیشنهاداتی برای ایران
نویسندگان :
مینا طرشتی نژاد
1
زهرا طالب
2
1- دانشجوی دکتری تخصصی برنامه ریزی درسی، واحد تهران جنوب،دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2- استادیار گروه علوم تربیتی،واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران ایران،
کلمات کلیدی :
مطالعه تطبیقی،برنامه ریزی درسی،استیم،کشور آمریکا،کشور ایران
چکیده :
هدف پژوهش حاضر، بررسی تطبیقی برنامه درسی استیم در آموزش و پرورش کشور آمریکا و ارائه پیشنهاداتی برای ایران است. نمونه آماری شامل کشـورهایی است که برنامه درسی استیم را در آموزش نهادینـه کـرده انـد از اینرو دو کشور آمریکا و ایران بطور هدفمند انتخاب شده اند . پژوهش از نظر هدف کاربردی با روش توصیفی است و با استفاده از روش مطالعه تطبیقی جرج بردی(توصیف، تفسیر، همجواری و مقایسه) صورت گرفته است.جامعه آماری شامل اسناد و مقالات در پایگاه داده ها،گوگل اسکالر ، اس آی دی ، سیویلیکا و نورمگز است و با استفاده از نتایج حاصل از تجزیه وتحلیل داده ها,، مهمترین نکاتی که به آن توجه شده ایجاد جـو حمایـت کننده برای معلمان و دانش آموزان بوده و همکـاری سازمان هایی مانند وزارت علـوم و آموزش و پرورش برای طراحی و اجرای برنامه اسـتیم در مـدارس اهمیت دارد. پیشنهاد می شود در نظام آموزشی ایران ، طراحی و اجرای استیم با توجه بـه تجربـه هـای جهانی به صورت تلفیقی انجام گیرد، معلمین، دوره های ضمن خدمت ببینندو با توجه به شغل های آینده، برنامه درسی استیم طراحی و اجرا شود، زیرا استیم زمینه پرورش خلاقیت و مهارت های شـغلی را در هـزاره سـوم ، فراهم می کند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Remote laboratories for practical experiments on renewable energies at European universities
Susanna Correnti - Luca Del Zotto - Enrico Bocci - Ilaria Reggiani - Arturo Lavalle
The Impact of Microlearning on Employee Professional Development
Elham Akbari - Mobin Tatari
Homogeneous Grouping of e-Learners based on Felder-Silverman Model of their Learning Style
Gholamali Montazer
AI and the Future of Higher Education: A Guide for Policymakers
Badrosadat Nategholeslam Shirazi - Ali Akbar Safavi
مطالعه تطبیقی مولفههای تضمین کیفیت در آموزش عالی جهان و ارائه چهارچوب پیشنهادی به منظور ارتقای کیفیت در نظام آموزش عالی ایران
رحیم مرادی
ارائه مدلی مبتنی بر یادگیری با استفاده از هوش مصنوعی جهت بالابردن بهره وری بازدیدهای علمی در شرکت صنایع مس ایران
سیدمحمد ناصر حسینی - رضا خواجه حسنی
درس آموخته های سیاستی آموزش الکترونیکی در دوران همه گیری بیماری کووید- 19
غلامعلی منتظر - مریم علی اکبری - مهدیه فرازکیش
رضایتمندی دانشجویان از کیفیت آموزش مبتنی بر مغز
محبوبه فناخسرو
تأثیر بازی گونه سازی بر علاقه و اشتیاق به یادگیری
احسان افضلی - مهرانگیز علی نژاد - بدرالسادات دانشمند
Enhancing Student Motivation in Science Education through Motion Graphics Designed with Component Display Theory
Ali Hadei - Mahsa Moradi - Yousef Mahdavinasab
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5