0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
چارچوب نظری و راهکارهای عملی برای توسعه هوشمصنوعی در آموزش و پرورش ایران
نویسندگان :
معصومه دانیالی
1
1- اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی
کلمات کلیدی :
آموزش،هوشمصنوعی،سیاست،فناوری،مدل PESTLE
چکیده :
هوش مصنوعی به عنوان یکی از نوآوریهای پیشرو در فناوری، نقش چشمگیری در تغییر و تحول نظامهای آموزشی ایفا میکند و میتواند کیفیت یادگیری و مدیریت آموزشی را به طور چشمگیری بهبود بخشد. این فناوری با ارائه ابزارهایی برای شخصیسازی آموزش، تحلیل دادههای یادگیری، و بهینهسازی منابع آموزشی، قابلیتهای فراوانی برای حل مشکلات ساختاری و بهبود دسترسی به آموزش دارد. با توجه به این پتانسیلها، پیادهسازی هوش مصنوعی در نظام آموزشی ایران میتواند چالشهایی نظیر کمبود منابع مالی، پراکندگی جغرافیایی و نیاز به دسترسی گستردهتر به خدمات آموزشی را کاهش دهد. این پژوهش با هدف ارائه چارچوبی نظری و راهکارهای عملی برای توسعه هوشمصنوعی در آموزش و پرورش ایران، از مدل PESTLE بهره گرفته است. این مدل به بررسی جامع عوامل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فناورانه، قانونی و محیطی میپردازد و با انطباق آن بر بافت بومی ایران، فرصتها و چالشهای پیش رو را تحلیل میکند. بر این اساس، مجموعهای از راهکارهای عملی برای هر یک از این ابعاد ارائه شدهاست که میتواند مدیران، سیاستگذاران و پژوهشگران را در پیادهسازی مؤثر هوشمصنوعی در نظام آموزشی یاری دهد. یافتههای این مقاله میتوانند نقشی مؤثر در تدوین استراتژیهای آینده برای تقویت و بهکارگیری هوشمصنوعی در آموزش و پرورش ایران ایفا کنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
The Impact of Microlearning on Employee Professional Development
Elham Akbari - Mobin Tatari
گزارش یک تجربه موفق : آموزش ابزارهای آزمون ساز مبتنی بر هوش مصنوعی در دانشجویان مقطع کارشناسی رشته بهداشت مدارس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 1403
بهاره قوامی حسین پور
Improving Children’s Brushing Habits: The Role of E-Learning in Oral Health Education
Seyyed Najmuddin Amirshah Karmi - Asma Yazdi - Firoozeh Alavian
متاورس صنعتی ابزاری کارآمد برای آموزش، یادگیری و دستیابی به صنعت 5
طاهره مومنی - علی اشرفی
Investigating Factors Contributing to Online Language Learning Success: Student Teachers’ Perspectives
Soraya Zafarpour - Mahboubeh Taghizadeh
نقش تحلیل یادگیری در بهبود اثربخشی فرآیند آموزش شرکت بیمه دی: مطالعه ای کیفی
مهدی صحرائی بیرانوند - سید احمد مصطفوی منتظری
Design, implementation and evaluation of the effectiveness of training caregivers of Alzheimer's patients by micro-learning method.
Nima Rafiee - Manoosh Mehrabi - Zahra Karimian
الگوی یادگیری سازمانی با هوش مصنوعی مبتنی بر رویکرد یادگیری تعاملی
فرهاد شفیع پور مطلق
کاربرد واقعیتافزوده در آموزش علوم تجربی مقطع دبستان
هانیه زکیخانی - نسترن زنجانی - زهرا عسکرینژاد امیری
معیارهای ارزیابی کیفیت آموزشی موسسات آموزش الکترونیکی غیرانتفاعی الکترونیکی
فرهاد سراجی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5