0% Complete
صفحه اصلی
/
شانزدهمین کنفرانس ملی و دهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
تشخیص سطح توجه و تعامل یادگیرندگان در کلاس های بر خط با استفاده از شبکه های عصبی
نویسندگان :
هانیه موسی علی
1
امید فاطمی
2
1- دانشگاه تهران
2- دانشگاه تهران
کلمات کلیدی :
شبکه های عصبی،بینایی ماشین
چکیده :
یادگیری الکترونیکی به شکل های مختلفی، از جمله آنلاین، تلفیقی، سنکرون و آسنکرون برگزار میشود. تشخیص سطح مشارکت، تعامل و توجه یادگیرندگان در کلاس های الکترونیکی به یک چالش تبدیل شده است. در این راستا، برنامه های کاربردی برای معلمان برای درک بهتر احساسات یادگیرندگان و تشخیص سطح تعامل آن ها در یک کلاس الکترونیکی توسعه داده شده است. در این پژوهش برای این کار ابتدا تصاویر چهره یادگیرندگان از طریق دوربین رایانه یا لپ تاپ دریافت میشود سپس ویژگی های مربوط به حرکات چشم ها و احساسات یادگیرنده مانند عصبانیت ، ترس، خوشحالی ، ناراحتی و خنثی از تصاویر چهره استخراج میشود. این ویژگی ها به عنوان ویژگی های موثر در تصمیم گیری سطح تعامل یادگیرنده استفاده میشود. این روش بر روی ویدیو های ضبط شده یک کلاس تست شده است. نتایج بدست آمده نشان میدهد که یادگیرنده در چه لحظاتی تعامل بالایی دارد و به درس توجه میکند و در چه لحظاتی سطح تعامل پایینی دارد و به کلاس یا درس توجهی ندارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی کاربردهای واقعیت مجازی در فرآیند یادگیری شرکت پالایش نفت اصفهان
محمد رضا امیریوسفی - جواد قربانی - اسماعیل فرح بخش
ارائه مدلی مبتنی بر یادگیری با استفاده از هوش مصنوعی جهت بالابردن بهره وری بازدیدهای علمی در شرکت صنایع مس ایران
سیدمحمد ناصر حسینی - رضا خواجه حسنی
The effect of competing-based serious game on students' learning and academic engagement in writing course (Case study: serious Norland game)
Reza Hajihaji - Yusuf Mahdavi nasab - Abdullah Qasim Tabar
فریم ورک بازی سازی آموزش سازمانی IGAL (Integrated gamification for Adults Learning)
نوشین لطفی - محمدرضا ابراهیم نژاد
Gamification and Virtual Reality for Teaching Power Electronics: Boost Converter Simulation and Learning Outcomes
Seyed Ali Alenabi - Roghayeh Gavagsaz-Ghoachani - Matheepot Phattanasak - Serge Pierfederici
معیارهای ارزیابی کیفیت آموزشی موسسات آموزش الکترونیکی غیرانتفاعی الکترونیکی
فرهاد سراجی
Adoption of Chatbots in Higher Education: Global Insights and Recommendations for Iran
Kamand Kalashi - Gholam Ali Montazer - Sajjad Saed - Sajedeh Olyaee
مقایسه معماری پداگوژیک شبکه اجتماعی دانشآموزی (شاد) با سامانههای مدیریت یادگیری مورداستفاده در مدارس کشورهای توسعهیافته و ارائه راهکارهایی برای بهبود آن
سید علی خالقی نژاد
چالش ها وچشم اندازهای به کارگیری اینترنت اشیادرآموزش وپروش
فاطمه السادات فاطمیون عقدا - امیر فروزنده
تجارب زیسته دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان ازبه کارگیری هوش مصنوعی درآموزش
طاهره توانا - زهرا طالب
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5