0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
ارزیابی محتواهای الکترونیکی در آموزش عالی براساس عناصر و ترکیب بندی بصری
نویسندگان :
مریم مومنی رق آبادی
1
مهرانگیز علینژاد
2
بدرالسادات دانشمند
3
1- دانشگاه شهید باهنر کرمان
2- دانشگاه شهید باهنر کرمان
3- دانشگاه شهید باهنر کرمان
کلمات کلیدی :
ارزیابی،عناصر بصری،ترکیب بندی بصری،محتوای الکترونیکی
چکیده :
هدف پژوهش حاضر ارزیابی محتواهای الکترونیکی در آموزش عالی براساس عناصر و ترکیب بندی بصری می باشد. این پژوهش از بعد هدف، پژوهشی کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها، پژوهشی کیفی بود که در دو مرحله انجام گرفت مرحله اول با روش فراترکیب، پیشینه پژوهش مورد بررسی قرار گرفت و در مرحله دوم، با روش تحلیل محتوا، ویدئوهای آموزشی براساس مولفه های بدست آمده از بخش فراترکیب مورد تحلیل قرار گرفتند. جامعه آماري این پژوهش در بخش فراترکیب شامل پژوهشهاي انتشار یافته در حوزه زیبایی شناسی بود (5 پژوهش خارجی و 42 پژوهش داخلی، درمجموع 47) و در بخش تحلیل محتوا، 15 ویدئوی آموزشی از دانشگاه های مجازی، علوم پزشکی و فرهنگیان با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شد. براساس نتایج بدست آمده، با توجه به تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده از بخش فراترکیب در ارتباط با عناصر و ترکیب بندی بصری 66 مضمون در 22 دسته شناسایی شد و در تحليل محتوا مشخص شد از 8 مضمونی که در بخش اول پژوهش بدست آمده بود فقط به 5 مضمون عناصر بصری توجه شده بود: (استفاده از صدا و تصاویر و انیمیشن، رنگ ها برای ایجاد آثار هنری برنامه درسی، فرم ترسیمی-بصری، استفاده از اشکال مختلف رسانه های هنری در برنامه درسی، استفاده از خطوط) و همچنین از 14 مضمون «ترکیب بندی بصری» به 12 مضمون توجه شده بود: (تعادل، تناسب، تنوع، توازن، تناوب و توالی، تکرار، تضاد یا تباین، انسجام، هماهنگی و سازوارگی اجزا، وحدت، تاکید، ریتم).
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی اثربخشی محتوای چند رسانه ای مدرس ساخته درس زبان انگلیسی در دوران پاندمی کوید 19
زهرا کریمیان - لاله خجسته
ابعاد پشتیبانی یادگیری الکترونیکی با قابلیت های هوش مصنوعی در آموزش سازمانی
عطا برزگری - فرهاد سراجی
تشخیص سطح توجه و تعامل یادگیرندگان در کلاس های بر خط با استفاده از شبکه های عصبی
هانیه موسی علی - امید فاطمی
فریم ورک بازی سازی آموزش سازمانی IGAL (Integrated gamification for Adults Learning)
نوشین لطفی - محمدرضا ابراهیم نژاد
طراحی مقیاس کیفیت آموزش مجازی آنلاین در آموزش عالی استان خوزستان
عاطفه دریکوند - غلام حسین رحیمی دوست - مجبتی جهانی فر
Ethical Framework for the Application of Intelligent Systems in Iranian Universities
Sajjad Saed - Gholam Ali Montazer - Kamand Kalashi - Sajedeh Olyaee
An analytical comparison of four education models: a faculty's and student's perspective
Taghi Javdani Gandomani - Mina Ziaei Nafchi
معیارهای ارزیابی کیفیت آموزشی موسسات آموزش الکترونیکی غیرانتفاعی الکترونیکی
فرهاد سراجی
مقایسه معماری پداگوژیک شبکه اجتماعی دانشآموزی (شاد) با سامانههای مدیریت یادگیری مورداستفاده در مدارس کشورهای توسعهیافته و ارائه راهکارهایی برای بهبود آن
سید علی خالقی نژاد
Enhancing Student Motivation in Science Education through Motion Graphics Designed with Component Display Theory
Ali Hadei - Mahsa Moradi - Yousef Mahdavinasab
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5