0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
A study of the relationship between verbal immediacy and cognitive engagement in online learning
نویسندگان :
Seyed Abdollah Ghasemtabar
1
Seyed Amir Ghasemtabar
2
Yousef Mahdavinasab
3
1- Kharazmi university, Tehran, Iran.
2- Farhangian university
3- Kharazmi university, Tehran, Iran.
کلمات کلیدی :
online learning،immediacy،cognitive engagement
چکیده :
Abstract- Verbal immediacy, which refers to the instructor's verbal behaviors aimed at reducing the psychological distance between the instructor and learners to foster a sense of togetherness, has a significant positive effect on key variables such as motivation, learning, and academic engagement. Given the importance of this concept, the present study examines the relationship between verbal immediacy and learners' cognitive engagement in online learning environments. Using a descriptive-analytical method of a correlational type, data were collected from 117 undergraduate students at Kharazmi University who had experienced at least one semester of online education. The results indicated a positive relationship between instructors' verbal immediacy and students' cognitive engagement. Additionally, regression analysis revealed that verbal immediacy significantly predicts cognitive engagement. Verbal immediacy behaviors, such as providing feedback, encouraging students, using humor, and addressing students by their first names, can create a friendly atmosphere and foster greater cognitive participation and engagement among learners
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
الگوی یادگیری سازمانی با هوش مصنوعی مبتنی بر رویکرد یادگیری تعاملی
فرهاد شفیع پور مطلق
طراحی مقیاس کیفیت آموزش مجازی آنلاین در آموزش عالی استان خوزستان
عاطفه دریکوند - غلام حسین رحیمی دوست - مجبتی جهانی فر
Revolutionizing Online Learning: The Role of Storytelling, Artificial Intelligence, and Emerging Technologies in Teaching Complex Engineering Concepts
Mohammad Moslemi - Saman Pirehbabi - Roghayeh Gavagsaz-Ghoachani - Matheepot Phattanasak
تأثیر یادگیری الکترونیکی سازمانی بر نوآوری سازمانی با نقش میانجیگری ظرفیت جذب در مجتمع مس سونگون
طاهر اصلانی
بررسی نقش شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بر یادگیری الکترونیکی دانش آموزان در جهت کاهش قلدری سایبری(مورد مطالعه: دانش آموزان پسر مقطع دوم دبیرستان شهر تهران)
مهری حسنوند - زهرا طالب
ارزیابی محتواهای الکترونیکی در آموزش عالی براساس عناصر و ترکیب بندی بصری
مریم مومنی رق آبادی - مهرانگیز علینژاد - بدرالسادات دانشمند
Knowledge and Strategies for Online Classroom Management: TEFL Faculty Insights
Sahar Amirkhani - Mahboubeh Taghizadeh
مطالعه تطبیقی برنامه درسی استیم در آموزش و پرورش کشور آمریکا و ارائه پیشنهاداتی برای ایران
مینا طرشتی نژاد - زهرا طالب
روشهای تعاملی در یاددهی و یادگیری الکترونیکی: حل مسئله با استفاده از برنامه اسکرچ
ابوالفضل رفیع پور - پویا کریمی
طراحی پلتفرم یادگیری الکترونیکی برای مدیریت ریسک در زنجیره تأمین صنعت مس
سیدمصطفی سیدباقری شریف آباد - رضا مرتضایی نژاد میمندی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5