0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
تأثیر بازی گونه سازی بر علاقه و اشتیاق به یادگیری
نویسندگان :
احسان افضلی
1
مهرانگیز علی نژاد
2
بدرالسادات دانشمند
3
1- دانشگاه شهید باهنر کرمان
2- دانشگاه شهید باهنر کرمان
3- دانشگاه شهید باهنر کرمان
کلمات کلیدی :
بازی گونه سازی،یادگیری الکترونیکی،اشتیاق یادگیری
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر بازی گونه سازی بر علاقه و اشتیاق به یادگیری دانش آموزان پایه ششم ابتدایی می باشد. این پژوهش از بعد هدف، پژوهشی کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها، پژوهشی آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش كليهي دانش آموزان پایه ششم مدارس ابتدایی شهرستان انار (استان کرمان) می باشد (560 نفر) که با روش نمونه گیری هدفمند 40 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار جمعآوری این پژوهش پرسشنامه اشتیاق تحصیلی بود. جهت تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش و با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی آنالیز ناپارامتری کوواریانس کواید (ANCOVA) انجام گرفت. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که استفاده از عناصر بازی گونه سازی همچون ایجادچالش، تابلو امتیازات، پاداش، رقابت، جدول برندگان، سطوح و یا مراحل، نشان و پروفایل کاربری در روش تدریس پایه ششم بر اشتیاق به یادگیری(اشتیاق رفتاری، اشتیاق شناختی، اشتیاق عاطفی) دانش آموزان مؤثر است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تأثیر تحقیق و توسعه بر توسعه یادگیری الکترونیکی در شرکتهای دانشبنیان و کارگاه های صنعتی ایران
مهلا افشارپور - مهشاد افشارپور
سنخشناسی تأثیر روشهای تعاملی یادگیری نانو و خرد بر بهبود عملکرد یادگیری نیروی انسانی
مهدیه السادات میررحیمی - محدثه سلطانی
کاربرد واقعیتافزوده در آموزش علوم تجربی مقطع دبستان
هانیه زکیخانی - نسترن زنجانی - زهرا عسکرینژاد امیری
مقایسه معماری پداگوژیک شبکه اجتماعی دانشآموزی (شاد) با سامانههای مدیریت یادگیری مورداستفاده در مدارس کشورهای توسعهیافته و ارائه راهکارهایی برای بهبود آن
سید علی خالقی نژاد
بررسی اثربخشی محتوای چند رسانه ای مدرس ساخته درس زبان انگلیسی در دوران پاندمی کوید 19
زهرا کریمیان - لاله خجسته
ارزیابی محتواهای الکترونیکی در آموزش عالی براساس عناصر و ترکیب بندی بصری
مریم مومنی رق آبادی - مهرانگیز علینژاد - بدرالسادات دانشمند
ارائه مدلی برای توسعه سیستم آموزشی مبتنی بر یادگیری ارتقاءیافته به کمک فناوری در مجتمع مس سرچشمه
سجاد رضائیان - قاسم سلیمی - سیدعلی اکبر صفوی
طراحی و اجرای برنامه درسی هوش مصنوعی برای کودکان خردسال: چیستی؟ چرایی؟ و چگونگی؟ در طراحی و اجرای برنامه درسی
سپیده عسکری - مهرانگیز علینژاد
Gamification plays a role! enhancing the collaborative decision-making skills and strategic thinking abilities of employees
Zahra Vatankhah - Nasrin Mohammadhasani - Yousef Mahdavi Nasab
Design, implementation and evaluation of the effectiveness of training caregivers of Alzheimer's patients by micro-learning method.
Nima Rafiee - Manoosh Mehrabi - Zahra Karimian
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5