0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
الگوی آموزشی (آتما) بعنوان حلقه مفقوده بین دانشگاه و بازارکار
نویسندگان :
مهرانگیز علینژاد
1
1- دانشگاه شهید باهنر کرمان
کلمات کلیدی :
یادگیری،آموزشی منعطف،محتوای الکترونیکی
چکیده :
در سال های اخیر، بین دانشگاه و جامعه و بازارکار، شکافی ایجاد شده است که این شکاف اجازه نمی دهد دانش آموختگان بلافاصله بعد از فراغت ازتحصیل، با موفقیت وارد بازارکار شوند لذا لازم است یک حلقه واسط با ماهیتى بینابینى، بین آنها قرارگیرد که ساختار بروکراتیک بخش دولتى را نداشته و اعضاى آن نیز ترکیبی از دو جامعه باشند. استادان دانشگاه، با توجه به شناخت و درک تقاضای بازارکار در حوزه تخصصی خود و با استفاده از پتانسیل های موجود در دانشگاه می توانند حلقه واسط را ایجاد کنند و این حلقه، ضمن وابستگى به دانشگاه، هیچ هزینه اي براي دانشگاه ندارد. آزمایشگاه «آتما» براساس پنج سال تجربة عملی، یک روش آموزشی منعطف ارائة کردهاست. الگوی پنج مرحله ای «آتما» شبکه ای است که اگرچه از کلاس درس شروع می شود اما گستره آن تا درون جامعه و صنایع پیش می رود و با فعالیت های عملی و واقعی در درون آنها، کلاس های درس را به چالش می کشد و با پژوهش و نوآوری، توسعه می یابد و این چرخه، دائما، بین کلاس درس و جامعه و بازار کار، در حال پویش و به روز شدن است. در این الگو بین دانشگاه و جامعه و صنایع یک کانال ارتباطی ایجاد می شود که هم زمینه مهارت آموزی و اشتغال زایی تعداد زیادی از دانشجویان و دانش آموختگان را ایجاد می کند و هم نیاز جامعه و صنایع را در حوزة خدمات دانشگاهی و تربیت نیروی انسانی کارآمد را برطرف می کند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
سنخشناسی تأثیر روشهای تعاملی یادگیری نانو و خرد بر بهبود عملکرد یادگیری نیروی انسانی
مهدیه السادات میررحیمی - محدثه سلطانی
Learning activities in online EFL classrooms through the lens of learning theories
Sadegh Hemmati Salekdeh - Jaleh Hassaskhah
A Critical Review of the Effect of Portfolio Assessment on Writing Anxiety, Performance and Autonomy
Mohsen Shahrokhi - Zahra Mohebati - Mozhgan Talebi
Adoption of Chatbots in Higher Education: Global Insights and Recommendations for Iran
Kamand Kalashi - Gholam Ali Montazer - Sajjad Saed - Sajedeh Olyaee
Online Platforms Evaluation: Scrutiny of Educational Websites of Teaching Grammar and Vocabulary
Zari Saeedi - Armin Tavakoli - Mahdi Rezaei - Akram Baniasadi
بررسی تاثیر روشهای نوین آموزشی در آموزش کنترلکنندههای منطقی برنامهپذیر به پرسنل صنعت مس
محدثه قیاسی - روح الله زین الدینی - محدثه ابراهیمی
آموزش آنلاین و پدیده زوم دیسمورفیا در پنجره های مجازی؛ بررسی تاثیر خودکارامدی و نگرانی از بدشکلی در دانشجویان علوم پزشکی
زهرا کریمیان - لیلی مصلی نژاد
ارائه یک مدل مفهومی آموزش الکترونیکی مبتنی بر متاورس
کریم پیمانی - الهام فراهانی - محمدهادی زاهدی
بررسی تاثیر شبکههای اجتماعی و محیطهای مجازی بر یادگیری الکترونیکی: فرصتها، چالشها و پیامدهای آموزشی
طاهره یزدی نژاد - الهام اکبری
نقش هوش مصنوعی بعنوان مدرس در آینده تدریس در سازمانها و صنایع: چالشها و فرصتها
نوشین لطفی - مصطفی کیانی فر - مرضیه اسمعیلی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5