0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
بررسی تاثیر شبکههای اجتماعی و محیطهای مجازی بر یادگیری الکترونیکی: فرصتها، چالشها و پیامدهای آموزشی
نویسندگان :
طاهره یزدی نژاد
1
الهام اکبری
2
1- دانشگاه تربیت مدرس
2- دانشگاه تربیت مدرس
کلمات کلیدی :
یادگیری الکترونیکی،شبکه های اجتماعی،محیط های مجازی
چکیده :
این مقاله به بررسی نقش شبکههای اجتماعی و محیطهای مجازی در یادگیری الکترونیکی میپردازد و بر تأثیر آنها بر تعامل، همکاری و عملکرد تحصیلی فراگیران تمرکز دارد. با گسترش روزافزون محیطهای یادگیری دیجیتال، درک چگونگی تسهیل یا مانع شدن این پلتفرمها از تجربیات آموزشی، برای مربیان و سیاستگذاران حیاتی است. این مطالعه متون موجود را ترکیب میکند تا بینشی در مورد اثربخشی این فناوریها در بهبود نتایج یادگیری ارائه دهد. در این تحقیق، یک جستجوی جامع از پایگاههای اطلاعاتی دانشگاهی برای شناسایی مطالعات مرتبط منتشر شده بین سالهای 2000 و 2024 انجام شد. معیارهای ورود بر مطالعاتی متمرکز بود که به بررسی استفاده از شبکههای اجتماعی و محیطهای مجازی در یادگیری الکترونیکی میپردازند. تحلیل دادهها با استفاده از رویکرد ترکیب موضوعی صورت گرفت. یافتهها نشان میدهند که شبکههای اجتماعی و محیطهای مجازی به طور قابلتوجهی تعامل یادگیرنده را تقویت کرده و حس اجتماعی را افزایش میدهند. با این حال، چالشهایی مانند حواسپرتی دیجیتال و سطوح مختلف سواد دیجیتال نیز وجود دارد که نیاز به پشتیبانی هدفمند را نشان میدهد. در نتیجه، این ابزارها باید با دقت بیشتری در طراحی دورهها ادغام شوند تا پتانسیل یادگیری را به حداکثر برسانند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Gamification and Virtual Reality for Teaching Power Electronics: Boost Converter Simulation and Learning Outcomes
Seyed Ali Alenabi - Roghayeh Gavagsaz-Ghoachani - Matheepot Phattanasak - Serge Pierfederici
UnitJudge: a novel online automatic correction system for long programming practices by means of unit tests
Iván García-Magariño - Isabel Pita - Javier Arroyo - Marta López Fernández - Javier Bravo-Agapito - Clara Segura - Raquel Lacuesta Gilaberte
الگوی آموزشی (آتما) بعنوان حلقه مفقوده بین دانشگاه و بازارکار
مهرانگیز علینژاد
بهینه سازی آموزش زبان انگلیسی در صنایع: مطالعه موردی مجتمع مس سرچشمه
نجمه محمدی زاد - محمدرضا ابراهیم نژاد - مصطفی کیانی فر
ارائه مدلی برای توسعه سیستم آموزشی مبتنی بر یادگیری ارتقاءیافته به کمک فناوری در مجتمع مس سرچشمه
سجاد رضائیان - قاسم سلیمی - سیدعلی اکبر صفوی
بررسی دانش، نگرش و توانایی اساتید در استفاده از هوش مصنوعی در تدریس و یادگیری و پژوهش
سیدامین عظیمی
Gamification plays a role! enhancing the collaborative decision-making skills and strategic thinking abilities of employees
Zahra Vatankhah - Nasrin Mohammadhasani - Yousef Mahdavi Nasab
A study of the relationship between verbal immediacy and cognitive engagement in online learning
Seyed Abdollah Ghasemtabar - Seyed Amir Ghasemtabar - Yousef Mahdavinasab
نقشآفرینی واحدهای منابع انسانی در پذیرش مسئولانه هوش مصنوعی و اهمیت آن در یادگیری و توسعه کارکنان: یک ضرورت استراتژیک
حسین بارانی بیرانوند - عرفان جوهری
Instruction and Evaluation in Face to Face and Online Education: Voices of Faculties and Online Graduate Students of TEFL
Nazanin Adhami - Mahboubeh Taghizadeh - Adib Ahmadi Mahjoub
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5