0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
Investigation of Teachers' Use of Information Technology in the Enhanced Learning-Teaching Process of Tenth-Grade Students (Case Study: Shahed Nadjmieh Girls' Vocational School)
نویسندگان :
Mehrshad Khosraviani
1
Zahra Shams
2
Mohammadreza Abbassian
3
1- Islamic Azad University - Parand Branch
2- Mehralborz
3- University of Tehran
کلمات کلیدی :
Technology Enhancement،Information and communication technology (ICT)،Learning-Teaching Process،Vocational School Education
چکیده :
The research aimed to evaluate the gap between the current and desired conditions of IT-related elements that influence the teaching and learning process within a vocational school environment. A comparative research design was utilized, featuring a questionnaire created by the researcher, which was based on a 5-point Likert scale for the purpose of data collection. The study involved tenth-grade students and teachers, with a sample size of 60 participants chosen through non-random selection. The questionnaire not only gathered demographic details but also included 20 closed-ended questions to evaluate the extent of technology usage. The validity of the questionnaire was affirmed by nine experts, while its reliability was determined to be 0.786. Data analysis was conducted using descriptive statistics, frequency tables, and T-tests. The results indicated a positive correlation between teachers' knowledge, attitudes, and skills in relation to technology usage. In conclusion, the study found that the level of technology use among teachers falls short of the optimal status and that the integration of technological tools significantly enhances student learning.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مطالعه تطبیقی برنامه درسی استیم در آموزش و پرورش کشور آمریکا و ارائه پیشنهاداتی برای ایران
مینا طرشتی نژاد - زهرا طالب
چالشها و فرصتهای آموزش الکترونیکی در متاورس: بررسی تطبیقی با سیستمهای سنتی آموزش مجازی
امیر فروزنده - زهرا طالب
نقشآفرینی واحدهای منابع انسانی در پذیرش مسئولانه هوش مصنوعی و اهمیت آن در یادگیری و توسعه کارکنان: یک ضرورت استراتژیک
حسین بارانی بیرانوند - عرفان جوهری
تجارب زیسته دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان ازبه کارگیری هوش مصنوعی درآموزش
طاهره توانا - زهرا طالب
بررسی کاربردهای واقعیت مجازی در فرآیند یادگیری شرکت پالایش نفت اصفهان
محمد رضا امیریوسفی - جواد قربانی - اسماعیل فرح بخش
بررسی دانش، نگرش و توانایی اساتید در استفاده از هوش مصنوعی در تدریس و یادگیری و پژوهش
سیدامین عظیمی
بررسی نقش شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بر یادگیری الکترونیکی دانش آموزان در جهت کاهش قلدری سایبری(مورد مطالعه: دانش آموزان پسر مقطع دوم دبیرستان شهر تهران)
مهری حسنوند - زهرا طالب
مقایسه اثربخشی روش های آموزشی سنتی، تعاملی و ترکیبی در بانک ملی ایران
محسن بیرامی - مجید دشتی رحمت آبادی - سارا لرستانی
آسیب شناسی آموزش مجازی درس تربیت بدنی در عصر زیست کرونا
سعید شریفی رهنمو - مرتضی شاهمرادی - مجید شریفی رهنمو
Adoption of Chatbots in Higher Education: Global Insights and Recommendations for Iran
Kamand Kalashi - Gholam Ali Montazer - Sajjad Saed - Sajedeh Olyaee
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5