0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
چالش ها وچشم اندازهای به کارگیری اینترنت اشیادرآموزش وپروش
نویسندگان :
فاطمه السادات فاطمیون عقدا
1
امیر فروزنده
2
1- دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران جنوب
2- دانشگاه ازاداسلامی واحدتهران جنوب
کلمات کلیدی :
اینترنت اشیا،چالش ها،چشم انداز ها،آموزش و پرورش
چکیده :
این پژوهش با هدف شناسایی و تحلیل چالشها و چشماندازهای بهکارگیری اینترنت اشیاء در آموزش و پرورش انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل مقالات و متون چاپ شده در ژورنال ها در حوزه آموزش و پرورش و فناوری اطلاعات است که از طریق نمونهگیری در دسترس انتخاب شدهاند. جمعآوری دادهها از طریق سایت گوگل اسکالر صورت گرفته است. روش تحلیل دادهها، تحلیل مضمون بوده که به شناسایی و دستهبندی مضامین کلیدی چالشها و چشماندازهای اینترنت اشیاء در آموزش و پرورش پرداخته است و حجم نمونه با توجه به معیارهای ورود و خروج انتخاب گردیده است. یافتهها نشاندهنده شش چالش در بهکارگیری اینترنت اشیا شامل مشکلات زیرساختی، امنیتی و حریم خصوصی، مقاومت فرهنگی، محدودیتهای مالی و اقتصادی، چالشهای تربیتی و آموزشی، و کمبود مهارتهای فنی است. از سوی دیگر، چشم اندازهای مثبت این فناوری شامل ارتقای کیفیت آموزشی، تسهیل فرآیندهای مدیریتی، ارتقای دسترسی به آموزش برای همه، استفاده از یادگیری مبتنی بر دادهها، و ایجاد محیطهای یادگیری هوشمند است. نتایج تحقیق نشان میدهد که علیرغم چالشهای موجود، اینترنت اشیا مشروط بر رفع موانع و ارتقای زیرساختها میتواند پتانسیلهای زیادی برای بهبود فرآیندهای آموزشی فراهم کند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Exploring Students' Attitudes and Usage of Artificial Intelligence in the Learning Process
Fatemeh Mohtashami - Yousef Mahdavinasab - Seyed Abdollah Ghasemtabar
Gamification and Virtual Reality for Teaching Power Electronics: Boost Converter Simulation and Learning Outcomes
Seyed Ali Alenabi - Roghayeh Gavagsaz-Ghoachani - Matheepot Phattanasak - Serge Pierfederici
طراحی پلتفرم یادگیری الکترونیکی برای مدیریت ریسک در زنجیره تأمین صنعت مس
سیدمصطفی سیدباقری شریف آباد - رضا مرتضایی نژاد میمندی
The Effect of AI-based Feedback Provision on Iranian EFL Learners’ Writing Performance and their Attitude
Mina Seifi - Mahdi Mahmodi
Engagement Analysis of Learners Using Emotions: The SimEng System
Somayeh Malekshahi - Omid Fatemi
معیارهای ارزیابی کیفیت آموزشی موسسات آموزش الکترونیکی غیرانتفاعی الکترونیکی
فرهاد سراجی
طراحی کارگاه آموزش حین خدمت برخط دستاوردمحور، محتوامحور، فعالیت محور، یادگیرنده و شبکه محور برای بهبود مهارت کارکنان دانشگاه
پریسا نقی خانی
Design and Development of Virtual Reality-based IELTS Speaking Module Simulator
S. Susan Marandi - Maryam Safdari - Tricia Thrasher
بررسی اثربخشی محتوای چند رسانه ای مدرس ساخته درس زبان انگلیسی در دوران پاندمی کوید 19
زهرا کریمیان - لاله خجسته
نقش تحلیل یادگیری در بهبود اثربخشی فرآیند آموزش شرکت بیمه دی: مطالعه ای کیفی
مهدی صحرائی بیرانوند - سید احمد مصطفوی منتظری
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5