0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
چالش ها وچشم اندازهای به کارگیری اینترنت اشیادرآموزش وپروش
نویسندگان :
فاطمه السادات فاطمیون عقدا
1
امیر فروزنده
2
1- دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران جنوب
2- دانشگاه ازاداسلامی واحدتهران جنوب
کلمات کلیدی :
اینترنت اشیا،چالش ها،چشم انداز ها،آموزش و پرورش
چکیده :
این پژوهش با هدف شناسایی و تحلیل چالشها و چشماندازهای بهکارگیری اینترنت اشیاء در آموزش و پرورش انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل مقالات و متون چاپ شده در ژورنال ها در حوزه آموزش و پرورش و فناوری اطلاعات است که از طریق نمونهگیری در دسترس انتخاب شدهاند. جمعآوری دادهها از طریق سایت گوگل اسکالر صورت گرفته است. روش تحلیل دادهها، تحلیل مضمون بوده که به شناسایی و دستهبندی مضامین کلیدی چالشها و چشماندازهای اینترنت اشیاء در آموزش و پرورش پرداخته است و حجم نمونه با توجه به معیارهای ورود و خروج انتخاب گردیده است. یافتهها نشاندهنده شش چالش در بهکارگیری اینترنت اشیا شامل مشکلات زیرساختی، امنیتی و حریم خصوصی، مقاومت فرهنگی، محدودیتهای مالی و اقتصادی، چالشهای تربیتی و آموزشی، و کمبود مهارتهای فنی است. از سوی دیگر، چشم اندازهای مثبت این فناوری شامل ارتقای کیفیت آموزشی، تسهیل فرآیندهای مدیریتی، ارتقای دسترسی به آموزش برای همه، استفاده از یادگیری مبتنی بر دادهها، و ایجاد محیطهای یادگیری هوشمند است. نتایج تحقیق نشان میدهد که علیرغم چالشهای موجود، اینترنت اشیا مشروط بر رفع موانع و ارتقای زیرساختها میتواند پتانسیلهای زیادی برای بهبود فرآیندهای آموزشی فراهم کند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Improving Children’s Brushing Habits: The Role of E-Learning in Oral Health Education
Seyyed Najmuddin Amirshah Karmi - Asma Yazdi - Firoozeh Alavian
طراحی کارگاه آموزش حین خدمت برخط دستاوردمحور، محتوامحور، فعالیت محور، یادگیرنده و شبکه محور برای بهبود مهارت کارکنان دانشگاه
پریسا نقی خانی
آسیب شناسی آموزش مجازی درس تربیت بدنی در عصر زیست کرونا
سعید شریفی رهنمو - مرتضی شاهمرادی - مجید شریفی رهنمو
از تحقیق تا تأثیر: تحلیل نقش پروژههای بنیادی، کاربردی و توسعهای در تحول یادگیری الکترونیکی
مهلا افشارپور - مهشاد افشارپور
ارائه یک مدل مفهومی آموزش الکترونیکی مبتنی بر متاورس
کریم پیمانی - الهام فراهانی - محمدهادی زاهدی
مطالعه تطبیقی مولفههای تضمین کیفیت در آموزش عالی جهان و ارائه چهارچوب پیشنهادی به منظور ارتقای کیفیت در نظام آموزش عالی ایران
رحیم مرادی
آسیب شناسی ارزشیابی یادگیرندگان در محیط های الکترونیکی: یک سنتزپژوهی
حامد عباسی کسانی - سعید شریفی رهنمو - فرهاد سراجی - مجید شریفی رهنمو
A study of the relationship between verbal immediacy and cognitive engagement in online learning
Seyed Abdollah Ghasemtabar - Seyed Amir Ghasemtabar - Yousef Mahdavinasab
معیارهای ارزیابی کیفیت آموزشی موسسات آموزش الکترونیکی غیرانتفاعی الکترونیکی
فرهاد سراجی
آموزش تعاملی بیمه شخص ثالث: تجربهای نوین برای یادگیری موثر و عملی در صنعت بیمه
نازیلا حیدرنژاد - مینا فتاحی - مهدی صحرایی بیرانوند - سید احمد مصطفوی منتظزی - سیده فاطمه محمدی شیخ شبانی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5