0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
Investigating the Impact of Game-Based Assessment on Exam Anxiety Among Third-Grade Students in Mathematics
نویسندگان :
Mohammad Reza Hasani
1
Fateme Javan
2
Yousef Mahdavi Nasab
3
1- دانشگاه خوارزمی
2- دانشگاه خوارزمی
3- دانشگاه خوارزمی
کلمات کلیدی :
Assessment،Digital Game،Test anxiety،Game based Assessment
چکیده :
This study investigated the effectiveness of game-based assessment in mitigating test anxiety among third-grade students in mathematics. Employing a quasi-experimental pre-test and post-test design, the research involved 60 male students aged 8–9, who were randomly assigned to experimental and control groups. The experimental group participated in three 10-minute sessions of game-based assessments using the "Fun Math Facts: Games for Kids" tool over three weeks, while the control group underwent traditional paper-based assessments. Anxiety levels were measured using the Test Anxiety Inventory (TAI) administered before and after the intervention. The results indicated a significant reduction in test anxiety and a marked increase in engagement among students in the experimental group compared to their counterparts in the control group. These findings underscore the potential of game-based assessment as an innovative strategy to alleviate test-related anxiety and foster an engaging and supportive learning environment, advocating for its integration into educational practices to enhance student outcomes.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Gamification and Virtual Reality for Teaching Power Electronics: Boost Converter Simulation and Learning Outcomes
Seyed Ali Alenabi - Roghayeh Gavagsaz-Ghoachani - Matheepot Phattanasak - Serge Pierfederici
نقش سبک شناختی در برنامهنویسی: به سوی شخصیسازی یاددهی الکترونیکی برنامهنویسی
زهرا کریمی - لیلا صمیمی دهکردی - منیژه کاوه
ارائه یک مدل مفهومی آموزش الکترونیکی مبتنی بر متاورس
کریم پیمانی - الهام فراهانی - محمدهادی زاهدی
Online Platforms Evaluation: Scrutiny of Educational Websites of Teaching Grammar and Vocabulary
Zari Saeedi - Armin Tavakoli - Mahdi Rezaei - Akram Baniasadi
متاورس صنعتی ابزاری کارآمد برای آموزش، یادگیری و دستیابی به صنعت 5
طاهره مومنی - علی اشرفی
سنخشناسی تأثیر روشهای تعاملی یادگیری نانو و خرد بر بهبود عملکرد یادگیری نیروی انسانی
مهدیه السادات میررحیمی - محدثه سلطانی
بررسی نقش شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بر یادگیری الکترونیکی دانش آموزان در جهت کاهش قلدری سایبری(مورد مطالعه: دانش آموزان پسر مقطع دوم دبیرستان شهر تهران)
مهری حسنوند - زهرا طالب
مطالعه تطبیقی مولفههای تضمین کیفیت در آموزش عالی جهان و ارائه چهارچوب پیشنهادی به منظور ارتقای کیفیت در نظام آموزش عالی ایران
رحیم مرادی
Adoption of Chatbots in Higher Education: Global Insights and Recommendations for Iran
Kamand Kalashi - Gholam Ali Montazer - Sajjad Saed - Sajedeh Olyaee
تأثیر بازی گونه سازی بر علاقه و اشتیاق به یادگیری
احسان افضلی - مهرانگیز علی نژاد - بدرالسادات دانشمند
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5