0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
Investigating the Impact of Game-Based Assessment on Exam Anxiety Among Third-Grade Students in Mathematics
نویسندگان :
Mohammad Reza Hasani
1
Fateme Javan
2
Yousef Mahdavi Nasab
3
1- دانشگاه خوارزمی
2- دانشگاه خوارزمی
3- دانشگاه خوارزمی
کلمات کلیدی :
Assessment،Digital Game،Test anxiety،Game based Assessment
چکیده :
This study investigated the effectiveness of game-based assessment in mitigating test anxiety among third-grade students in mathematics. Employing a quasi-experimental pre-test and post-test design, the research involved 60 male students aged 8–9, who were randomly assigned to experimental and control groups. The experimental group participated in three 10-minute sessions of game-based assessments using the "Fun Math Facts: Games for Kids" tool over three weeks, while the control group underwent traditional paper-based assessments. Anxiety levels were measured using the Test Anxiety Inventory (TAI) administered before and after the intervention. The results indicated a significant reduction in test anxiety and a marked increase in engagement among students in the experimental group compared to their counterparts in the control group. These findings underscore the potential of game-based assessment as an innovative strategy to alleviate test-related anxiety and foster an engaging and supportive learning environment, advocating for its integration into educational practices to enhance student outcomes.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Investigating Factors Contributing to Online Language Learning Success: Student Teachers’ Perspectives
Soraya Zafarpour - Mahboubeh Taghizadeh
ابعاد پشتیبانی یادگیری الکترونیکی با قابلیت های هوش مصنوعی در آموزش سازمانی
عطا برزگری - فرهاد سراجی
Design, implementation and evaluation of the effectiveness of training caregivers of Alzheimer's patients by micro-learning method.
Nima Rafiee - Manoosh Mehrabi - Zahra Karimian
ارزشیابی کیفیت تدریس تلویزیونی درس ریاضی پایه پنجم ابتدایی از دیدگاه متخصصان آموزش
کیومرث تقی پور - پریا برزگر
ارائه مدلی برای توسعه سیستم آموزشی مبتنی بر یادگیری ارتقاءیافته به کمک فناوری در مجتمع مس سرچشمه
سجاد رضائیان - قاسم سلیمی - سیدعلی اکبر صفوی
Interactivity Variable in the Process of Online Gaming: The Scrutiny of Its Role in Learning English Vocabulary via Tech Platforms
Zari Saeedi - Mahdi Rezaei - Hossein Bagheri
Navigating Gamification in Language Education: Analyzing the Experiences of MA TEFL Students
Fatemeh Davardan - Mahboubeh Taghizadeh
طراحی مقیاس کیفیت آموزش مجازی آنلاین در آموزش عالی استان خوزستان
عاطفه دریکوند - غلام حسین رحیمی دوست - مجبتی جهانی فر
Educational Escape Rooms: A Narrative Review of Design Frameworks in Higher Education
Leila Homayouni - Manoosh Mehrabi
نقشآفرینی واحدهای منابع انسانی در پذیرش مسئولانه هوش مصنوعی و اهمیت آن در یادگیری و توسعه کارکنان: یک ضرورت استراتژیک
حسین بارانی بیرانوند - عرفان جوهری
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5