0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
Promoting Learner Engagement and Enhancing Willingness to Communicate: A Project-based VR-assisted Course
نویسندگان :
S. Susan Marandi
1
Fatemeh Saneie Kashanifar
2
1- Alzahra University
2- Alzahra University
کلمات کلیدی :
English for Academic Purposes،Immersive Virtual Learning Environments،Learner Engagement،Willingness to Communicate،Virtual Reality
چکیده :
Encouraging higher levels of learner engagement in EAP courses, specifically in EFL contexts, has long been an educational concern. In addition, educators strive to boost willingness to communicate as an indicator of successful communication in various authentic situations. This qualitative case study was carried out to shed more light on the impact of a project-based VR-assisted academic oral presentation course on learner engagement and willingness to communicate. Four university lecturers participated in this course, comprised of 3 sessions of blended workshops and 4 sessions of VR practice through Alzahra VR Academy (1.0). A wealth of qualitative data, including pre- and post-course semi-structured interviews, audio-recorded class observations, and instructor field notes were analyzed. The findings revealed that the VR-assisted course had resulted in higher levels of learner engagement, and had brought about improvement in the participants’ willingness to communicate. This study has implications for EAP practitioners
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
ارزشیابی کیفیت تدریس تلویزیونی درس ریاضی پایه پنجم ابتدایی از دیدگاه متخصصان آموزش
کیومرث تقی پور - پریا برزگر
ارائه مدلی برای توسعه سیستم آموزشی مبتنی بر یادگیری ارتقاءیافته به کمک فناوری در مجتمع مس سرچشمه
سجاد رضائیان - قاسم سلیمی - سیدعلی اکبر صفوی
Investigating Usage and Attitudes Toward Artificial Intelligence Among Employees in a Communication Organization
Mohammad Reza Hasani - Fateme Mohtashami - Yousef Mahdavi Nasab
طراحی و اجرای برنامه درسی هوش مصنوعی برای کودکان خردسال: چیستی؟ چرایی؟ و چگونگی؟ در طراحی و اجرای برنامه درسی
سپیده عسکری - مهرانگیز علینژاد
بهینه سازی آموزش زبان انگلیسی در صنایع: مطالعه موردی مجتمع مس سرچشمه
نجمه محمدی زاد - محمدرضا ابراهیم نژاد - مصطفی کیانی فر
The Effect of AI-based Feedback Provision on Iranian EFL Learners’ Writing Performance and their Attitude
Mina Seifi - Mahdi Mahmodi
Promoting Learner Engagement and Enhancing Willingness to Communicate: A Project-based VR-assisted Course
S. Susan Marandi - Fatemeh Saneie Kashanifar
رضایتمندی دانشجویان از کیفیت آموزش مبتنی بر مغز
محبوبه فناخسرو
The effect of competing-based serious game on students' learning and academic engagement in writing course (Case study: serious Norland game)
Reza Hajihaji - Yusuf Mahdavi nasab - Abdullah Qasim Tabar
آموزش تعاملی بیمه شخص ثالث: تجربهای نوین برای یادگیری موثر و عملی در صنعت بیمه
نازیلا حیدرنژاد - مینا فتاحی - مهدی صحرایی بیرانوند - سید احمد مصطفوی منتظزی - سیده فاطمه محمدی شیخ شبانی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5