0% Complete
صفحه اصلی
/
هجدهمین کنفرانس ملی و دوازدهمین کنفرانس بین المللی یادگیری و یاددهی الکترونیکی ایران
Gamification and Virtual Reality for Teaching Power Electronics: Boost Converter Simulation and Learning Outcomes
نویسندگان :
Seyed Ali Alenabi
1
Roghayeh Gavagsaz-Ghoachani
2
Matheepot Phattanasak
3
Serge Pierfederici
4
1- دانشگاه شهید بهشتی تهران
2- دانشگاه شهید بهشتی تهران
3- King Mongkut's University of Technology, North Bangkok
4- LEMTA, Université
کلمات کلیدی :
Virtual Reality،Gamification،Boost Converter،MATLAB/Simulink،Engineering Education
چکیده :
This study examines the integration of virtual reality (VR) and gamification in engineering education. Also, focusing on the MATLAB/Simulink software for teaching the boost converter in renewable energy systems. Given the rapid advancement of engineering technologies, innovative methods such as VR provide interactive learning experiences that enhance student engagement and retention. A VR environment for teaching Simulink was developed, allowing students to simulate and manipulate Simulink blocks interactively to assemble the boost converter system. Survey results, analyzed using a Likert scale, indicate that this approach not only increases student interest and motivation but also significantly improves their understanding and retention of engineering concepts. This method was implemented in a several class for graduate-level students, receiving positive feedback and high satisfaction.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
برگزاری دوره های زبان تخصصی ویژه پرسنل مجتمع مس سرچشمه رفسنجان
سحر عباسی سرداری - محمدرضا ابراهیم نژاد - مصطفی کیانی فر
Navigating Gamification in Language Education: Analyzing the Experiences of MA TEFL Students
Fatemeh Davardan - Mahboubeh Taghizadeh
تحلیلی روانسنجی بر عوامل موثر بر مشارکت اعضای هیات علمی در توسعه دوره های موک از نظر خبرگان آموزش الکترونیکی دانشگاههای علوم پزشکی
زهرا کریمیان - الهه شجاعی - مریم غلامی
Investigating the Affordances of Artificial Intelligence-driven Games in Learning Medical English
Saeed Khazaie - Abbas Saghaee
The Impact of Microlearning on Employee Professional Development
Elham Akbari - Mobin Tatari
روشهای تعاملی در یاددهی و یادگیری الکترونیکی: حل مسئله با استفاده از برنامه اسکرچ
ابوالفضل رفیع پور - پویا کریمی
گزارش یک تجربه موفق : آموزش ابزارهای آزمون ساز مبتنی بر هوش مصنوعی در دانشجویان مقطع کارشناسی رشته بهداشت مدارس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سال 1403
بهاره قوامی حسین پور
Instruction and Evaluation in Face to Face and Online Education: Voices of Faculties and Online Graduate Students of TEFL
Nazanin Adhami - Mahboubeh Taghizadeh - Adib Ahmadi Mahjoub
AI-Powered Recommendation Systems in Corporate E-Learning
Ali Aghasi - Mehdi Khosravi
سنخشناسی تأثیر روشهای تعاملی یادگیری نانو و خرد بر بهبود عملکرد یادگیری نیروی انسانی
مهدیه السادات میررحیمی - محدثه سلطانی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.5.5